Jak vypadá typický provozovatel e-shopu?

Sdílet

Stále více lidí vnímá provozování e-shopu jako vhodný zdroj příjmu. V roce 2013 byl průměrným majitelem e-shopu muž ve věku 26 – 35 let, který jej provozoval jako vedlejší činnost. I dnes převládají mezi majiteli internetových obchodů muži. Žen však přibývá. V současné době vlastní e-shop 36,7 % žen. V roce 2013 to bylo pouze 26,2 %. Ženy se dříve více obávaly, že kvůli nedostatečným technickým znalostem nezvládnou e-shop založit, proto tuto fázi často svěřovaly mužům a posléze se věnovaly až řešení problémů týkajících se samotného podnikání, uvedl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Nejpočetnější skupinou jsou lidé ve věku 26 – 35 let. Přes 43 % provozovatelů e-shopu je v tomto věku. Dalších 34,5 % tvoří lidé ve věku 36 – 45 let. Internetové obchody ale začínají vést i mladí lidé. Více než desetina (11,6 %) je ve věku do 25 let. 

Jako hlavní zdroj příjmů má tuto činnost 42,3 %. Pro 63 % provozovatelů ale není e-shop první zkušeností s podnikáním. A 65 % se při zakládání nepotýkalo s žádnými potíži.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Psaním jsem skloubila své znalosti ze studií financí a žurnalistiky. Ráda se učím nové věci, tančím a běhám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).