Stále více lidí vnímá provozování e-shopu jako vhodný zdroj příjmu. V roce 2013 byl průměrným majitelem e-shopu muž ve věku 26 – 35 let, který jej provozoval jako vedlejší činnost. I dnes převládají mezi majiteli internetových obchodů muži. Žen však přibývá. V současné době vlastní e-shop 36,7 % žen. V roce 2013 to bylo pouze 26,2 %. Ženy se dříve více obávaly, že kvůli nedostatečným technickým znalostem nezvládnou e-shop založit, proto tuto fázi často svěřovaly mužům a posléze se věnovaly až řešení problémů týkajících se samotného podnikání,
uvedl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Nejpočetnější skupinou jsou lidé ve věku 26 – 35 let. Přes 43 % provozovatelů e-shopu je v tomto věku. Dalších 34,5 % tvoří lidé ve věku 36 – 45 let. Internetové obchody ale začínají vést i mladí lidé. Více než desetina (11,6 %) je ve věku do 25 let.
Jako hlavní zdroj příjmů má tuto činnost 42,3 %. Pro 63 % provozovatelů ale není e-shop první zkušeností s podnikáním. A 65 % se při zakládání nepotýkalo s žádnými potíži.