Hlavní navigace

V čem nejčastěji poplatníci chybují při elektronickém podání?

Sdílet

Gabriela Hájková 30. 5. 2016

Loni Finanční správa obdržela celkem 8 891 627 elektronických podání. Téměř všechna  (přesněji 99,22 %) byla po technické stránce bez chyb.

Zeptali jsme se Petry Petlachové, mluvčí Generálního finančního ředitelství na to, jaké technické chyby poplatníci při odesílání elektronického podání dělají. Nejčastěji se při nesprávných elektronických podáních setkáváme s chybou formátu XML. To je způsobeno tím, že podání nemá XML strukturu námi uváděnou na Daňovém portále a generovaná data pak nejsou validní. Jako další častou chybu, tentokrát již na straně poplatníka, by bylo možné jmenovat to, že uživatelé posílají více souborů v jedné datové zprávě, prozradila serveru Měšec.cz Petlachová.

Zároveň připomněla, že chybám se dá předejít využitím aplikace EPO, která obsahuje nápovědu, číselníky, které využijete při vyplňování formulářů a nakonec i kontrolu, která upozorní na kritické i přípustné chyby.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).