V rámci firemních benefitů mají někteří zaměstnanci možnost využívat firemní auto. Podle průzkumu patří tento benefit mezi ty nejoblíbenější. Auto představuje jeden z nejoblíbenějších zaměstnaneckých benefitů, jelikož jeho finanční přínos pro zaměstnance je velmi vysoký. Platí to už dlouhou dobu a nelze očekávat, že by se to změnilo,
říká Tomáš Surka, výkonný ředitel personálně-poradenské společnosti McROY.
U obchodních pozic v České republice jsou běžné auta střední a nižší třídy. Nejčastěji jsou poskytovány vozy Škoda Octavia. U vyšších manažerských pozic figuruje nejčastěji Škoda Superb a Volkswagen Passat. A v top managementech je nejčastěji vyhledáván vůz od německého tria Audi, BMW a Mercedes.
V některých případech však auto zaměstnanec k výkonu práce nepotřebuje, ale stejně má možnost jej využívat. Při používání auta k soukromým účelům zpravidla zaměstnanec tyto cesty vykazuje. Zaměstnavatel přitom určuje, kolik zaplatí za jeden ujetý kilometr. Pokrývají se tím náklady na palivo, další výdaje obvykle zaměstnanec se služebním vozem nemívá,
vysvětluje Tomáš Surka.
Způsob, jakým jsou auta zaměstnancům v rámci firemních benefitů přidělována, se pak výrazně liší. V některých firmách si zaměstnanec sám může určit, jaké auto by chtěl dostat. Roli hraje i pozice, kterou ve firmě zastává. Jinde ale není možné, aby si zaměstnanec vybral byť i jen barvu vozu. To bývá většinou ve firmách, kde je barva dopředu určena firemním brandingem.