Hlavní navigace

E-shopy po vánocích zlevňují jen na oko. Cena se skutečně sníží jen u 3 % zboží

Gabriela Hájková

Internetové obchody avizující povánoční výprodeje ve skutečnosti zlevní jen 3 % zboží. Často e-shopy před Vánoci ceny zboží uměle navýší a v rámci slev je pak sníží na původní cenu (v tabulce tzv. opakovaná sleva). Podle analýzy společnosti Karsa Technologies tento trik využívá 5,6 % e-shopů. Skutečné slevy se podle šetření dotýkají jen 3 % zboží.

Společnost Karsa Technologies poslední čtyři měsíce monitorovala vývoj cen elektrospotřebičů a mobilních přístrojů prodávaných v osmi známých internetových obchodech. Jako skutečná sleva je v analýze považována hodnota, která byla v lednu o více než 5 % nižší než všechny ceny ve sledovaném období, vysvětluje zpráva společnosti 3% podíl zlevněného zboží. 

U 5,6 % komodit pak internetové obchody uplatnily již zmíněnou opakovanou slevu a u celých 64,2 % zboží nedošlo ve sledovaném období ke snížení ceny, vyplývá z analýzy. 

Podle monitoringu společnosti Karsa nedošlo ani u jedné ze sledovaných kategorií ke zdražení a v lednu byste si tak měli koupit elektroniku minimálně za stejné ceny, jako před Vánoci.

Snížení cen v jednotlivých kategoriích v povánočním období

Kategorie Opravdová sleva Opakovaná sleva Stejná cena
Mobilní telefony 0,12 0,13 0,55
Hi-Fi 0,08 0,05 0,75
Digitální kamery 0,05 0,12 0,74
Malé spotřebiče 0,05 0,07 0,75
Notebooky a Tablety 0,05 0,05 0,76
Pračky 0,04 0,1 0,64
Digitální fotoaparáty 0,04 0,05 0,84
Bílé zboží 0,03 0,06 0,73
PC 0,03 0,01 0,83
DVB-T/S 0,02 0,05 0,93
Auto Hi-Fi 0,02 0,05 0,87

Zdroj: Analýza společnosti Karsa Technologies pro období od 1. 10. 2014 až 16. 1. 2015

Který e-shop zlevnil nejvíce?

Obchod Opravdová sleva Opakovaná sleva Stejná cena
Datart.cz 0,05 0,11 0,62
Mall.cz 0,04 0,08 0,68
ElectroWorld.cz 0,07 0,06 0,78
Czc.cz 0,02 0,03 0,46
Expert.cz 0,05 0,07 0,77
Eva.cz 0,02 0,01 0,95

Zdroj: Analýza společnosti Karsa Technologies pro období od 1. 10. 2014 až 16. 1. 2015

Našli jste v článku chybu?