Internetové obchody avizující povánoční výprodeje ve skutečnosti zlevní jen 3 % zboží. Často e-shopy před Vánoci ceny zboží uměle navýší a v rámci slev je pak sníží na původní cenu (v tabulce tzv. opakovaná sleva). Podle analýzy společnosti Karsa Technologies tento trik využívá 5,6 % e-shopů. Skutečné slevy se podle šetření dotýkají jen 3 % zboží.
Společnost Karsa Technologies poslední čtyři měsíce monitorovala vývoj cen elektrospotřebičů a mobilních přístrojů prodávaných v osmi známých internetových obchodech. Jako skutečná sleva je v analýze považována hodnota, která byla v lednu o více než 5 % nižší než všechny ceny ve sledovaném období,
vysvětluje zpráva společnosti 3% podíl zlevněného zboží.
U 5,6 % komodit pak internetové obchody uplatnily již zmíněnou opakovanou slevu a u celých 64,2 % zboží nedošlo ve sledovaném období ke snížení ceny,
vyplývá z analýzy.
Podle monitoringu společnosti Karsa nedošlo ani u jedné ze sledovaných kategorií ke zdražení a v lednu byste si tak měli koupit elektroniku minimálně za stejné ceny, jako před Vánoci.
Snížení cen v jednotlivých kategoriích v povánočním období
Kategorie | Opravdová sleva | Opakovaná sleva | Stejná cena |
---|---|---|---|
Mobilní telefony | 0,12 | 0,13 | 0,55 |
Hi-Fi | 0,08 | 0,05 | 0,75 |
Digitální kamery | 0,05 | 0,12 | 0,74 |
Malé spotřebiče | 0,05 | 0,07 | 0,75 |
Notebooky a Tablety | 0,05 | 0,05 | 0,76 |
Pračky | 0,04 | 0,1 | 0,64 |
Digitální fotoaparáty | 0,04 | 0,05 | 0,84 |
Bílé zboží | 0,03 | 0,06 | 0,73 |
PC | 0,03 | 0,01 | 0,83 |
DVB-T/S | 0,02 | 0,05 | 0,93 |
Auto Hi-Fi | 0,02 | 0,05 | 0,87 |
Zdroj: Analýza společnosti Karsa Technologies pro období od 1. 10. 2014 až 16. 1. 2015
Který e-shop zlevnil nejvíce?
Obchod | Opravdová sleva | Opakovaná sleva | Stejná cena |
Datart.cz | 0,05 | 0,11 | 0,62 |
Mall.cz | 0,04 | 0,08 | 0,68 |
ElectroWorld.cz | 0,07 | 0,06 | 0,78 |
Czc.cz | 0,02 | 0,03 | 0,46 |
Expert.cz | 0,05 | 0,07 | 0,77 |
Eva.cz | 0,02 | 0,01 | 0,95 |
Zdroj: Analýza společnosti Karsa Technologies pro období od 1. 10. 2014 až 16. 1. 2015