ČOI: Třetina prodejců v létě šidí spotřebitele. Jak nejčastěji?

10. 8. 2015

Sdílet

Během letních měsíců podle České obchodní inspekce spotřebitele šidí třetina prodejců. Vyplývá to ze šetření inspektorů, kteří zjistili závady při každé třetí kontrole.

Porušení zásad poctivosti prodeje představovala téměř polovinu prokázaných nedostatků, a to zejména v restauračních zařízeních – od sezónních stánků s občerstvením u vodních nádrží a na koupalištích, až po hospody s celoročním provozem, uvedl Mojmír Bezecný,  podle kterého prodejci například napočítají vyšší cenu, kterou opomínají sdělit předem, čepují pivo pod míru, dělají menší porce jídel nebo podávají nápoje automaticky s ledem a spotřebitel ho tak dostane méně. Poskytovatelé ubytovacích služeb podle něj zase nejčastěji neseznámí zájemce o ubytování s cenou.

Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).