Některé věci se mění jen pomalu. Třeba přístup vybraných podniků k cenám za služby pro Čechy a pro cizince. Česká obchodní inspekce (ČOI) se tímto diskriminačním chováním setkává opakovaně.
Nejčerstvěji na kontrole v Praze, kde podle zprávy ČOI v provozovně Café BOULEVARD na Václavském náměstí anglicky mluvícím spotřebitelům účtovali oproti českým zákazníkům navíc také servis.
Inspektoři na místě provedli dvě objednávky. Jednu v českém jazyce a druhou v anglickém. Do kontrolního nákupu objednaného v anglickém jazyce přitom obsluha započítala i 80 Kč za servis, na který zákazníka předem nijak neupozornila a nebyl ani kalkulován na účtence (která byla vydána až na žádost zákazníka). V objednávce českému zákazníkovi s tu samou chvíli přitom žádný servis účtován nebyl.
Česká obchodní inspekce posoudila uvedené rozdílné chování vůči jedné skupině spotřebitelů jako diskriminační jednání
, uvádí zpráva ČOI s tím, že za uvedené porušení může být ze zákona uložena pokuta až do 3 milionů korun.