Skoro každý druhý Čech využívá ve svém mobilním telefonu finanční aplikace. Větší oblibu přitom mají u žen – každá třetí skrze aplikace hledá slevy a zboží v akci, jako jsou například Kupi, Moje nákupy a podobné. U mužů je to jen každý pátý.
Lidé, kteří aplikace nevyužívají, tak činí hlavně proto, že nenakupují přes mobil, pětina z dotázaných se pak obává o bezpečnost svých dat. Zjistil to průzkum agentury STEM/MARK pro společnost Home Credit, účastnilo se ho 500 respondentů.
Stále ještě platí, že se o chod domácnosti často starají ženy – ty mívají na starost také nákupy i finanční rozpočty rodiny. Ženy se tak logicky zajímají o to, kde a jak by mohly při nákupu ušetřit,
vysvětluje větší zájem o finanční aplikace ze strany žen Jaroslav Ondrušek, analytik trhu společnosti Home Credit.
Češi si pochvalují, že díky aplikacím mohou snáze srovnávat ceny jednotlivých prodejců, tvrdí to šest z deseti uživatelů. To jim umožní mít přehled o cenách a nakupovat výhodněji.
Své příznivce si ale získávají i aplikace, které umožňují pohodlně spravovat finance. V průměru každý desátý používá i aplikace jako Moje finance, Wallet či Portmonka. Umožňují mít kontrolu nad věrnostními kartami nebo obecně nad rodinným rozpočtem. A jelikož mobil člověk nosí všude s sebou, jsou rozhodně praktičtější než papír a tužka,
doplnil Ondrušek.
Jakkoliv naprostá většina Čechů finanční aplikace zná, používá je jen polovina. Zhruba pětina „neuživatelů“ uvádí, že vůbec nemají chytrý telefon nebo tablet, takže si je nemají kam nainstalovat. Podstatnější je skutečnost, že se každý pátý obává o své soukromí a bezpečnost dat. Bojí se, jak společnosti s jejich údaji nakládají a že mohou podstatné informace uniknout,
shrnuje Ondrušek.
Pokud by měli jistotu, že jsou jejich data v bezpečí, motivovalo by to k využití aplikací více než polovinu Čechů, kteří jim dosud odolávají. Jestliže mají lidé uvést důvody, kvůli kterým by byli ochotní si finanční aplikace nainstalovat, v prvé řadě se opět jedná o úsporu peněz.