Dotazy k pojištění

Dobrý den pane Kabele, v odpovědi panu Hořejšímu jste vyjmenovával důvody, proč má klient zvolit dražší pojišťovnu (tedy i ČP) oproti levnější.

Na bratru patnácti řádcích jste popsal víceméně jen situaci, kdy dojde k nehodě. Z dostupných statistik (počet nehod za rok a počet registrovaných vozů) se dá velmi zhruba říct, že pravděpodobnost účasti na nehodě jsou zhruba 3%.
Cena pojistného v případě ČP je často i několikanásobně vyšší než konkurence. Rozdíl je třeba i 5,5 tisíce za rok při stejných limitech - konkrétně auto 4.0l, bez bonusů, limity 35/35 milionů, AXA Standard 4.320Kč, nejlevnější od ČP je Start za 10.011Kč). To při tak nízké pravděpodobnosti účasti na nehodě a při tak zanedbatelné výhodě, jako že se operátorovi namísto za 5 minut dovolám za minuty 2 přece vůbec nestojí. Chápu, že se tu za ČP bijete, ale snažte se trochu držet reality. A to už vůbec nezmiňuji to, že třeba já osobně jsem na likvidaci škody (viník pojištěn u ČP) čekal asi 3 měsíce.

A zeptám se - hodlá ČP změnu v systému stanovování pojistného od toho, jak velký objem v autě má motor?

Protože nepochybuji, že se například sporťákem se jezdí jinak než s usedlým sedanem, je prokazatelné i vyšší riziko nehody a tudíž škody. Dá se proto čekat, že ČP zavede přirážky i za rizikové faktory jako červená či žlutá barva vozu, sportovní vzhled, sportovní nalepovací víčko od nádrže či samolepku "NO FEAR"?

Tomáš
4. 11. 2011 12:06

Odpověď

Rozumím tomu, že jedním z prvků při výběru povinného ručení je i cena. Smyslem mého příspěvku mělo být především upozornění na to, že cena by neměla být jediným kritériem. Jsou velké rozdíly mezi variantami povinného ručení i v rámci jedné pojišťovny, natož pak na celém trhu. A rozsah připojištění a dalších služeb v ceně může být velmi rozdílný, což se zcela zákonitě musí projevit i na ceně. A pak je na každém, aby si vybral podle svých priorit.

Na konkrétní dotaz o změnu v systému stanovování pojistného mohu odpovědět, že objem motoru je pouze jedním z parametrů, který je používán pro stanovení pojistného. Z hlediska statistik jde stále o jeden z důležitých parametrů, takže změnu v tuto chvíli neuvažujeme. Co se týká dalších parametrů pro výpočet pojistného, druh samolepky ani barvu vozu nepředpokládáme využívat.

Tomáš Kabele (Poradce pro pojištění vozidel)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).