Online diskuze s generálním ředitelem Raiffeisenbank

Jak se daří integrovat eBanku do Raiffeisenbank? Co čeká internetové bankovnictví eBanky? Jakou nabídku má Raiffeisenbank pro své klienty a co od ní chcete vy? V online diskuzi jste se ptali generálního ředitele Raiffeisenbank Lubora Žalmana.

V poradně odpovídá

  • Lubor Žalman

    (Generální ředitel Raiffeisenbank)
    Generální ředitel Raiffeisenbank
Poradna je uzavřena, nelze vkládat nové dotazy.

Dotazy

  • spořící účet

    Dobrý den,
    rozhodně bych se připojil k přání, aby se funkcionalita a služby poskytované IB nesnížily při slučování informačních systémů. Jak jsem se dočetl, na IT kompatibilitu máte vyčleněno nejvíce prostředků v rozpočtu fůze.

    Moje otázka je ovšem jiná. Současnou módu zavedení spořících účtů jsem asi zcela nepochopil. Jaký rozdíl je mezi běžným účtem a spořícím účtem. Při zběžném srovnání jsem našel pouze úrok. Přitom termínované vklady bych považoval pro banku daleko přínosnější (máte deklarovanou dobu po kterou vám klient svěří peníze). Přitom rozdíl v úročení je v procentech. Můžete mi vysvětlit strategii proč je snaha rozdrobit klientovi peníze na více účtů, přičemž existují již zavedené a známe služby.

    Děkuji, Michal Švamberg
    21. 4. 2008 21:25
  • osobní elektronický klíč

    Dobrý den,
    nedomníváte se, že by bylo na místě zamyslet se nad výší poplatku za Osobní klíč ? Nyní si eBanka účtuje 89,- Kč měsíčně. Je to více než dvojnásobek oproti ostatním bankám, které tento způsob ceritifikace (který je nejbezpečnější) nabízejí minimálně za polovinu nebo se jedná pouze o jednorázový poplatek např. 400,- Kč a měsíčně již nejsou žádné poplatky účtovány. eBanka, a to i se svým eKontem, láká klienty na "nejvyšší zabezpečení internetového bankovnictví". Cílem by tedy měla být podpora klientů, jež si zvolí nejvyšší stupeň zabezpečení, kterým je právě Osobní elektronický klíč v podobě "kalkulačky". Není už tedy na čase, a to i v souvislosti s reklamní upoutávkou snížit poplatek za tento elektronický klíč, popř. nahradit paušální měsíční poplatek za jednorázový poplatek.

    Předem děkuji za odpověď
    klient
    20. 4. 2008 12:08
  • Chvála i kritika

    Jsem dlouholetý klient eBanky (vlastně již z minulého tisíciletí). V nedávné době jsem si zkusil i účet u mBank, ale nakonec jsem u eBanky zůstal. Nejprve tedy ke chvále, ta se lépe poslouchá.
    • eBanka má, z mého pohledu, nejlepší IB a, což je ještě podstatnější, vynikající zabezpečení. Dnes, v době podvodných e-mailů, virů, keyloggerů a další počítačové havěti, v době, kdy před viry nejsou bezpečné ani moderní mobilní telefony, je možnost autentizace nezávislým zařízením jakým je osobní elektronický klíč k nezaplacení.
    • Jednoduchost a přehlednost rozhraní IB je skvělá.
    • Jsem přesvědčen, že Raiffeisenbank (dále jen RB) koupila eBanku právě z důvodu tohoto skvělého zabezpečení a výborného rozhraní IB. Také jsem přesvědčen, že pro klienty eBanky nedojde po finálním sloučení k žádnému zhoršení služeb, protože to by RB vyhodila peníze oknem a neumím si představit ředitele banky, který bi si neuměl spočítat, jaké ztráty by mu to přineslo.
    • Určitě pan ředitel, spolu s celým managementem, zváží, jak doplnit služby eBanky klientům. A zde se dostávám ke kritické části, která, bude-li správně pochopena, může mít pozitivní vliv.
    Po integraci eBanky do RB a převzetí jejího IB by mělo dojít ke zrušení polatků za úkony, které si klient provádí pomocí IB sám. Domnívám se, že poplatky za vedení účtu pokrývají náklady na provoz účtu víc než dostatečně. Klient, ovládající si účet sám by vlastně měl být bankou placen stejně, jako pracovník banky, který by tento úkon dělal na pobočce. Samozřejmě neočekávám, že za ovládání svého účtu budu placen, ale právě tak neočekávám, že za to, že bance usnadňuji práci ještě budu platit. Např. poplatky za změny trvalých příkazů úplně bijí do očí.
    Pokud RB použije tzv. selskou logiku, pochopí, že odstranění nesmyslných polatků jí přivede další klienty a zvedne zisky. Odstranění nesmyslných poplatků na jedné straně bance sice sníží zdánlivě zisk, ale příliv nových klientů to bohatě vynahradí. Neočekávám, že za skvěle zabezpečený účet s konfortním IB nebudu platit. Ale chci platby rozumné.
    Co Vy na to pane řediteli?
    BoD
    20. 4. 2008 11:15
  • srovnani

    Dobry den.
    Jako klient eB a zaroven i mBank (ktera ma filosofii podobnou puvodni expandia bance) si dovolim shrnout co mi soucasnem uctu eBanky vadi a rad bych se zeptal, zdali s tim hodlate neco delat:

    Cenova politika u eKonta se mi zda temer vporadku (az na 30,- za TP) jen mi vadi zpusob jakym lze o bonitu prijit napr v mesici, kdy mi prijde driv vyplata a dalsi mesic nesplnim podminky.

    Sporici ucet u eKonta je vuci jinym bankam (s vyjimkami jako mBank) docela povedeny, nepouzivam ho pouze z duvodu nevhodne (z meho pohledu) nastaveneho pasma (nad 1milion) pro vyssi urok, nebot i pres duveru k RB nemam u zadneho bankovniho ustavu vic, nez je zakonem pojistena castka.

    Pisete porad o tom, jak je pro Vas dulezita komunikace s klienty. Kdyz srovnam tiskove zpravy, ktere si musim vyhledat sam treba s mForem mBank, je to naprosto nebostatecne. Proc nevyuzivate vic napr. "vnitrni schranku" na uctu? I kdyz snad bude lip, posledne tam byl alespon odkaz na RB zpravodaj..

    A nakonec bych se rad zeptal na nove funkcnosti IB. Dobijeni kreditu MO a zmena PINu karty je jen naznak toho, co klientum na IB schazi.

    Dekuji za odpoved.
    Rafter
    19. 4. 2008 8:44
  • vklad na ucet

    Dobry den,
    myslite, ze je moudre vybirat poplatek za vklad penez na konto na pobocce? Mne to docela rozladilo, ja preci penize ukladam, to mam za to jeste platit?
    Vafle
    18. 4. 2008 22:40
  • Internetové bankovnictví

    Dobrý den,

    jsem dlouholetý klient EB, vlastně již z minulého století. A od března 2008 jsem i novým klientem RB, a to pouze z důvodu, že k novému firemnímu účtu mi RB nabídla hezký kontokorent, za což ji chválím. I obsluha je příjemná, ale kvůli tomu jsem si ji nepořídil.

    Musím ale zároveň konstatovat, že internetové bankovnictví RB je naprosto ubohé, najednou po té neskutečně vynikající úrovni EB musím např. při filtraci příchozích plateb brát kalkulačku a sčítat ručně platby, zda splňuji podmínky příchozích plateb kontokorentu, prostě hrůza, není tam mezisoučet.

    Nebo mi po půnoci přijde SMS, ža za dva dny už budu mít na účtu své peníze, které jsem si tam přeposlal jako obvykle z KB, to EB by je ráno v 6.30 rovnou připsala na účet.

    Nebo v nezaúčtovaných pohybech mi visí několik velkých výběrů kartou, ale v blokacích nic, tak nevím, je zůstatek včetně výběru nebo ne, a platby na cestě během těch 2 dní jsou v tom zahrnuty nebo ne ? Pokud má někdo jednu příchozí platbu za měsíc, asi toto neřeší, ale já mám i tři denně příchozí a až pět odchozích a pak fakt nevím, na čem jsem, v EB to bylo jasné jak facka. A mohl bych pokračovat.

    Ale prosil bych uctivě o odpověď na jinou otázku - co zůstane zachováno z internetového bankovnictví EB, protože přecházet na něco horšího, to je hrůza, jsem opravdu nešťastný. Modlím se, ať si necháte v RB všechno od EB....... klidně si ji jen přejmenujte nebo obarvěte nažluto, ale nic neměňte k horšímu.

    Nebo proč jste EB vlastně kupovali za tolik peněz ? Snad ne jen kvůli cca 100 tis. aktivních klientů, nepočítám karty YES a Home credit....... ? Myslel jsem, že ji kupujete jen kvůli internet. bankovnictví, nebo v ní má cenu i něco jiného ? Podělte se s námi :-)

    Děkuji za odpověď. Musím ale dodat, že i když v EB vše zkazíte, stejně není kam jít....... taková škoda se vracet kus zpátky.
    Antonín
    18. 4. 2008 17:36
  • Obavy

    Dobrý den, Raiffeisenbank útočí z médií reklamou, kde se říká, že je bankou inspirovanou klienty, mimochodem celkem trapná reklama, která by mě spíše odradila. Nepřipadá vám to jako klamavá reklama? Kterým(i) z klientů jste se inspirovali v případě takových nehorázností jako jsou poplatky za změnu nastavení OÚL přes internet ve výši 200 Kč, poplatek za příchozí platbu ze zahraničí apod. ? To jsou věci, které klienti chtějí? Dost pochybuji. Účet v eBance mám od roku 1999, tehdy to byla ještě Expandia Banka. Považoval jsem ji za nejlepší banku u nás. Poté, co ji převzala Raiffeisenbank to jde z kopce, zdražily se poplatky a některé dokonce přibyly, mám obavy o budoucnost bezkonkurenčně nejlepšího internetového bankovnictví eBanky.
    Honza
    18. 4. 2008 12:33
  • cenové programy

    Dobrý den,
    před koupí eBanky bankou RB poskytovala eBanka cenový program Základ (podmínka : příchozí platby na účet ve výši 15 000,- /měsíc) a vyšší program (limit 30 000,- /měsíc). Nyní je pro věrnostní výhodu Extra dán limit 20 000,- (případně nižší v kombinaci s ůvěrem) a Premium 25 000,- (či hypotéka, popř. vyšší investice). Neuvažujete o zvýšení počtu věrnostních výhod ? Např. přechod z cenového programu Základ na eKonto s věrnostní výhodou Základ je velice nevýhodný. Oproti cenovému programu Základ je nutné hradit poplatek za vedení účtu, přímé bankovnictví. Nemyslíte, že nastavení věrnostní výhody Základ neposkytuje žádnou motivaci k přechodu na eKonto ? Zvláště v dnešní době, kdy poplatky za vedení účtu a internetové bak. se téměř nevyskytují, se dívím, že eBanka, potažmo RB k tomuto kroku přistoupila, a to i s ohledem na skutečnost, že eBanka byla stavěna na internetovém bankovnictví.

    Neuvažuje se o možnosti zpřístupnit v int. bankovnictví službu pro nákup a prodej cenných papírů ?

    Předem děkuji za odpověď
    klient
    18. 4. 2008 10:02
  • Klient RB

    Jsem dlouholetý klient RB - mám Kompletkonto. Jako takový nemohu jednoduše přejít na eKonto (musel bych vše založit znovu, nové číslo účtu apod.), klienti eBanky tuto možnost mají.
    Zatímco klienti eBanky se mohou rozhodnout, které řešení je pro ně výhodnější klient RB nemůže využít výhod eKonta stejně jednoduše.
    Budu ještě jinak znevýhodněn, že jsem si před lety zvolil tu horší variantu (a nešel do eBanky)?
    Děkuj
    libOl
    18. 4. 2008 9:54
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).