Jak se daří integrovat eBanku do Raiffeisenbank? Co čeká internetové bankovnictví eBanky? Jakou nabídku má Raiffeisenbank pro své klienty a co od ní chcete vy? V online diskuzi jste se ptali generálního ředitele Raiffeisenbank Lubora Žalmana.
Poradna je uzavřena, nelze vkládat nové dotazy.
-
RE: Online diskuze s generálním ředitelem Raiffeisenbank
Pane rediteli,
premyslel jsem, proc si RB koupila eBanku a bohuzel mi vyslo, ze potrebovala zvysit pocet zakazniku a nic jineho na prodej nebylo.
Vzdyt strategie a image bank byly naprosto rozdilne. eBanka jako mlada a dynamicka banka (tento lesk vsak postupne ztracela) - lisila se od ostatnich bankovnich molochu - a RB byla banka velmi konzervativni. Vy jste rikal, ze z obou bank chcete vzit lepsi. Nevznikl tim vsak kockopes, i kdyz rikate, ze z obou se vezme to lepsi? Vzdyt to vypada, ze bance chybi vize, spojenim bank vznika "dynamicky konzervativni" firma. Je to banka pro univerzalniho klienta? Kde jsou vize nove spojene banky? Nechybi ji smer, kdyz vlajkovy produkt banky je zamereny na stredni a vyssi stredni vrstvu a zaroven v reklame se zakaznikum podbizi predevsim cenu produktu? Mozna vam nic z vyse uvedeneho nechybi, nicmene asi chybi prave ta spravna komunikace, aby se o tom vasi zakaznici dozvedeli.
-
cash back, informační SMS
Dobrý den,
v současné době nabízíte využití cash backu je u debetní karty Visa. Rozšíří se možnost využití této služby také na debetní karty Mastercard a na kreditní karty ? Pokud ano, v jakém časovém horizontu by mohla být služba dostupná ? Pokud se o rozšíření na další karty neuvažuje, můžete sdělit důvod, proč je služba dostupná jen u debetní Visy ?
Nechystá eBanka rozšíření služeb svého internetového bankovnictví ? Poslední dobou kromě možnosti nakupovat a prodávat on-line podílové listy podílových fondů RB nedošlo k rozšíření služeb. Pak může klient nabýt dojmu, že int. bankovnictví se nevěnuje příliš pozornosti.
Hodlá RB spustit službu zasílání informačních SMS o transakcích kreditní kartou ? Kreditní kartu vlastním, ale dle infolinky není zasílání těchto SMS v nabídce RB. Považuji to za silný nedostatek, neboť zvláště v dnešní době je velice důležité mít přehled o každé transakci provedené kreditní kartou.
Předem Vám děkuji za odpověď
-
IB
Dobry den, rad bych jeste doplnil svoji predchazejici otazku ohledne internetoveho bankovnictvi. EBanka leta patrila k prukopnikum internetoveho bankovnictvi a dodnes patri k tomu nejlepsimu, zvlaste v oblasti zabezpeceni. Naskok vsak byl konkurenci temer smazan. Bude se RB snazit byt nadale prukopnikem v oblasti IB a nebo do budoucna vsadi na prumerny osvedceny "standard" jako vetsina ostatnich vetsich bank?
-
eBanka jde do kopru.
Jak zde jiz nekdo poznamel, ze je klientem eBanky z minuleho tisicileti - jsem na tom uplne stejne. Jsem klientem jeste z dob Expandia banky a kdyz si rekapituluji zpetne celou dobu, tak zde musim rici, ze jsem pevne presvedcen, ze vsechno jde k horsimu. V systemu jsem za celou dobu nezaznamenal nejake zlepseni, naopak tech horsich veci je tam cim dal tim vice. Nejdrive to byl velkolepy projekt, kde clovek mohl mit i dokonaly prehled napriklad o stavebnim sporenim a dnes? Dnes uz tam tak maximalne vidi vice nez rok stare hodnoty, protoze jiz neni spoluprace se stavebni sporitelnou a nejsou schopni tito data pro sve klienty aktualizovat. Proc tedy v menu je napriklad ono Stavebni sporeni?
Stejne tak by se dalo pokracovat - napriklad poplatky za vklad na ucet. Nesu penize do banky a jeste si ode me vyberou poplatek za to, ze si tam vkladam penize. Osobne si toto jednani dovolim nazvat nehoraznosti hranicici se zlodejnou. I za hloupy email se vybiraji penize a to nezminuji "Sestaveni vypisu" jednou za mesic, ktery stoji opetovne penize. To, ze "sestaveni" udela uplne stejny SELECT jako vypis na webu a jenom se odesle na zadany mail mi neprijde jako duvod k zauctovani. A tak jako v pripade penez plati porekadlo, ze "halire delaji talire", tak i v pripade bankovnich sluzeb plati, ze "detaily tvori celek". Bohuzel sam nalezam opravdu minimum pozitivnich detailu na eBance, protoze ty negativni je prevysuji. A je to skoda, eBanku jsem mel rad, miloval jsem ji, vsude ji doporucoval.
Obecne je to bohuzel cele o bankovnim trhu v CR. Lide si nechavaji s odpustenim "srat" na hlavu a potom to vypada tak, jak to vypada. Banky misto toho, aby se pretahovaly o klienty, tak zvolili metodu "zaplat za kazde kychnuti" a klienti jim na tuto hru pristoupili. Osobne jsem jiz pred rokem presel do FIO a nove do mBank, kde se ke me "chovaji" trosicku jinak. Za celou dobu u FIO jsem nezaplatil doslova ani 1 Kc za jakoukoliv sluzbu. Mam moznost si zakladat kolik chci poductu, muzu si definovat vlastni zobrazeni sloupcu, delat si vlastni prehledy. Proste a jednoduse, muzu si tam udelat "vic muziky" a zadarmo.
Reknete mi pane rediteli, jake veci (staci 3 konkretni body) by me vubec meli drzet v eBance? Moje platebni historie? Sam jsem zjistil, ze napriklad nabidky na povoleny debet ci na kreditni karty jsou v prime umere k zustatku na uctu. Kdyz ma clovek na ucte milion, muzete se system doslova pretrhnout v nabizene vysi a naopak, ma-li tam deset tisic, tak i nabizena cisla automaticky padaji k teto sume. A to vse bez ohledu na celkovou historii klienta. Stejne tak uroceni, ktere proti konkurenci je smesne nizke, pripadne je nucen si clovek terminovanymi vklady blokovat penize na delsi horizont.
A nakonec trosicku odhlehcim - stejne jako v jednom z drivejsich clanku. Aktualni reklama na "pana Broze" (drive pan Sulc) konci slovy "...a nezapomente mu rict, jak neplatit vubec". Ono totiz "neplatit vubec" v eBance proste a jednoduse nejde. Takze ma rada jak neplatit vubec zni: "odejit z eBanky do mBank nebo Fio".
Preji pekny den.
-
Naslouchá banka svým klientům?
Koncem listopadu vstoupila na český trh bezpoplatková banka, která po pěti měsících sice ještě nemá takovou nabídku a internetové bankovnictví jako eBanka, ale nemyslíte si, že je třeba zareagovat včas a začít se chovat vstřícněji ke svým stávajícím klientům, např. zrušením všelijakých podmínek pro bezplatné vedení eKonta (ceníková cena při nesplnění: vedení běžného účtu 50,- + přímé bankovnictví 70,-), poplatků za změny, které si klient provádí sám přes IB (30,-) a radikální snížení cen vyžádaných SMS zpráv/e-mailů o pohybech na účtu (nyní 3,90)? Proč je u eKonta bezplatným vedením zvýhodněn klient, kterému každý měsíc sice požadovaná částka na účet přijde, ale vzápětí ji celou vybere nebo převede jinam, oproti klientovi, kterému některý měsíc přijde na účet větší částka a jiný měsíc menší, ale peníze na účtu nechává? Dá se očekávat, že cenovou politiku eKonta s nástupem bezpoplatkové konkurence přehodnotíte?
-
poplatek za vedení účtu - ekonto
Dobrý den,
jak k tomu přijdou chudší klienti, že musí platit poplatek za vedení účtu?
Přeci ten, kdo si vydělá víc, tak toho to tak nebolí! Zvýhodňovat více přijmové skupiny lidí, že jim odpustíte poplatek za vedení účtu mi nepřijde fér!
-
Bankovní poplatky...
Dobrý den,
proč se u eKonta platí bankovní poplatky? To naše peníze nevydělávají dost? Třeba poplatek za příchozí platbu je nehorázný.
U konkurence je vidět, že to jde i jinak, tam se neplatí nic (jako v mnoha státech evropy). Na pobočku nechodím, vše si zařizuji přes internet.
Nechápu proč za to mám platit poplatky!!!
-
hypotéky
Dobrý den, plánujete prosím změnu ve Vašich hypotékách? ebanka mívala dříve jednu z nejlevnějších a nejdostupnějších hypoték na trhu. Chtěla bych se zeptat, zda se k něčemu podobnému přiblížíte. Děkuji
-
osobní účet eKonto
Proč osobní účet eKonto neumožňuje zadat platební příkazy v IB prostřednictvím dávky?
(eKomunikátor máte jen pro firmy)
-
internetbanking+pojištění ke kartám
Bude Vaše banka vyjma SMS a drahé kalkulačky k potvrzení transakcí užívat také e code
jako Bawag banka?Bude možné vytisknout výpis s digitálním podpisem či avizo k platbě přímo v internetbankingu jako(GE Money).Domnívám se ,že e konto není špatná myšlenka,ale Vaše konkurence už Vás předběhla.Změny TP či inkas provedené v interbankingu i vklady by měly být zdarma,už i KB na to přišla.
Bylo by vhodné vylepšit pojištění za ztracenou kartu,aby stoplistace byla uhrazena zcela (ne pouze 1000,-) a zdravotní pojištění k platebním kartám je zcela nedostatečné jako lékař pracující pro asistenční společnosti jsou limity i rozsah zcela nevyhovující .Též
je vhodné rozšířit na celou rodinu do 21 let dětí pokrýt i rekrační sporty a horskou službu.
Evropský průkaz pojištěnce je k ničemu a nehradí zejména repatriaci a transport do ČR.
V cenové politice bych dal přednost platit 1 poplatek za vše než pravidelné příjmy,které se mohou měnit či si budeme posílat 25000 na účet a poté si pošleme zpátky.Jsem osoba sam. výdělečně činná a jako podnikatelský účet u GE za 159,za měsíc považují za nejlepší neboť přijímám platby z platební terminálu a vedle provize nemusím platit ještě za příchozí platbu.
U KB ročně vyšel provozní účet na 7500,- při úrokové míře 0,1% a obratu 1 mil.
Kdy už skončí drancování českých občanů v bankovnictví a budou se banky chovat stejně jako k vlastním občanům v Rakousku či u KB ve Francii (SG).Chápu,že je nutný zisk,ale toto
je drzost zahraničních managerů,aby zachránili zisky ve starých zemích EU,kde populace zabředla do lenosti a spotřebovala,co poválečná generace vytvořila a není už,kde brát .