havarijní pojištění

Dobrý den chtěla bych se zeptat v lednu lonského roku mi bylo odcizeno auto,po 3 měsících se našlo a bylo mi vráceno policií.Samozdřejmě ne v takovém stavu jako jsem ho měla.Bylo poškrábané,bez rádia ale hlavně byli poškozené zámky i spínací skřínka,dokonce si vyměnili i počítačovou jednotku.Volala jsem na svoji pojištovnu bylo mi řečeno že mám jít do nimi určeného autobazaru sepsat škody.To jsem udělala vše jsme nafotili od pojištovny jsem dostala předběžný návrh na uplatnění mé škodní události s tím že mi uhradí škrábance na autě a jinak nic ,protože zámky ani spínací skřínka nejevý z fotografií známky poškození a dál se se mnou nikdo nebavý.Napsala jsem jim doporučený dopis aby mi zaslali důvody proč mi neuznávají jednotlivé body mé škodní události a odpovědi jsem se nedočkala.Myslíte že se s tim dá něco dělat?můžu si na pojištovnu někde stěžovat?děkuji za odpověd

nalovka
19. 10. 2010 17:53

Odpověď

Dobrý den, na náhradu zámků, spínací skříňky, ale i dalších poškození máte z titulu havarijního pojištění samozřejmě nárok. Jde jen o to, jak vznik škody pojišťovně doložit. V tomto případě lze samozřejmě použít aktuálně zpracovaný protokol policie o vzniklých škodách, resp. fotodokumentaci poškození, nebo prohlášení svědků. Domnívám se, že komponenty u kterých není poškození vizuálně zřejmé přímo z fotodokumentace, je možné považovat za prokázanou škodu citaci ve výše uvedeném protokolu policie. Spolehlivým dokladem může dále být faktura za výměnu poškozených dílů z opravny,či posouzení jejich stavu odborným servisem,nebo soudním znalcem. Co se stížnosti týká, nejdříve Vám doporučuji obrátit se na vedoucí pracovníky likvidace příslušné pojišťovny. Stížnost adresovanou ČNB, která je pověřena dohledem nad pojišťovnami, považuji za krajní řešení.
Radim Nekov (Poradce pro povinné ručení)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).