Povinné ručení už dávno nemusí být je zákonnou pojistkou, dokáže toho mnohem více. Co všechno z povinného ručení zaplatíte a jak probíhá úhrada škody? Odpovídal Radim Nekov, specialista na likvidaci škod z České pojišťovny. Česká pojišťovna je univerzální pojišťovnou, která poskytuje jak individuální životní a neživotní pojištění, tak i pojištění pro malé, střední a velké klienty v oblasti průmyslových a podnikatelských rizik. Poradna probíhala od 11. do 24.10.2010.
Radim Nekov nastoupil do České pojišťovny v roce 1993 jako čerstvý absolvent vysoké školy a stal se likvidátorem pojistných událostí motorových vozidel. Od roku 2009 je vrchním ředitelem celého úseku likvidace. Je odborníkem nejen na likvidace škod z havarijního pojištění a povinného ručení, ale také z pojištění staveb, domácností a dalšího movitého a nemovitého majetku.
byla mi způsobena škoda cizím, pojištěným vozidlem. Pojišťovna mi z povinného ručení viníka uhradila škodu sníženou o amortizai náhradních dílů. Jedná se o nárazník a světlo. Vozidlo je 5 let staré, mám uhradit asi 7000,-Kč
děkuji,
Dobrý den,
manžel před dvěma dny boural. Viník nehody má pojistovnu Alianz. Chtěla bych vědět,jestliže bude auto neopravitelné a bude nám vyplacena finanční částka,jakou lhůtu má pojištovna na vyplacení pojistného plnění? Děkuji.
Jak dobré zákonné pojištění nabízé direkt?
Pravidelně jezdím osobním autem trasu Brno-Moskva, takže jsme uvítal značku RUS na zelené kartě. Jenže jsem se docela zděsil, když jsem zjistil, že ruská zelená karta, tj. tu, kterou mají Rusové, je na limit asi 200 000 RUB, což je cca 160 000 Kč. Takže když já v Rusku způsobím škodu, moje pojišťovna zaplatí až 100 milionů korun a když oni způsobí škodu mně, mohu se jen modlit, abych to ve zdraví prežil a dostal peníze na ojetého Favorita.
1. Jak je to s vaší pomocí, asistencí a úhradou škody, když se stane v zahraničí a já ji nezpůsobil? Také mi ji předem zaplatíte a peníze budete vymáhat na cizí pojišťovně?
2. Připadá mi nespravedlivé, že u nás máme vysoké limity (což je dobře) a překročením hranic jsou limity v některých zemích naprosto směšné. Asi s tím nic nemůžete dělat, ale třeba by mohla Česká kancelář pojistitelů, ne? Nebo není třeba stanovená v rámci zelené karty minimální hranice pro odpovědnostní škody?
Dobrý den chtěla bych se zeptat v lednu lonského roku mi bylo odcizeno auto,po 3 měsících se našlo a bylo mi vráceno policií.Samozdřejmě ne v takovém stavu jako jsem ho měla.Bylo poškrábané,bez rádia ale hlavně byli poškozené zámky i spínací skřínka,dokonce si vyměnili i počítačovou jednotku.Volala jsem na svoji pojištovnu bylo mi řečeno že mám jít do nimi určeného autobazaru sepsat škody.To jsem udělala vše jsme nafotili od pojištovny jsem dostala předběžný návrh na uplatnění mé škodní události s tím že mi uhradí škrábance na autě a jinak nic ,protože zámky ani spínací skřínka nejevý z fotografií známky poškození a dál se se mnou nikdo nebavý.Napsala jsem jim doporučený dopis aby mi zaslali důvody proč mi neuznávají jednotlivé body mé škodní události a odpovědi jsem se nedočkala.Myslíte že se s tim dá něco dělat?můžu si na pojištovnu někde stěžovat?děkuji za odpověd
Dobrý den,
zajímalo by mě v kolika procentech řešíte případy, kdy škoda přesáhne zákonný limit 35 milionů? Případně kolik takových případů za rok řešíte? Předem děkuji za odpověď.
Dobrý den, chystám se na zimu odstavit auto. SPZ odnesu do depozitu. Co se pak ale stane s povinným ručením? Musím jej vypovědět, nebo ho stačí jen přerušit a pak "nastartuje" dál? Mám to pojišťovně nějak oznámit? Jak se postupuje? Děkuji.
Dobrý den, měla jsem uzavřené povinné ručení u ČSOB (datum výročí bylo 31.10.2010). Z důvodu prodeje auta jsem žádala o ukončení pojistky 8.10.2010. Myslela jsem si, že mi pojistku zruší ke konci pojistného období,ale bohužel mi ji zrušili k 8.10.2010, protože jsem na tu žádost nenapsala k jakému datu chci pojistku zrušit (přitom jsem se předem informovala na jejich infolince jak mám přesně postupovat, a o tom, že mám uvést datum mi nikdo neřekl). A zdělili mi, že nedostanu ani peníze, které jsem vlastně měla již zaplacené do 31.10.2010, že má pojišťovna nárok na pojistné za celý měsíc a ani nebudu mít nárok bonus za ukončení 36.měsíce až si budu uzavírat novou pojistku. A navíc když si uzavřu novu pojistku ještě tenhle měsíc, tak vlastně zaplatím za 1 věc 2x. Chtěla jsem se zeptat jestli mi pojišťovna opravdu nemusí vracet peníze? Omlouvám se za zdlouhavý popis, ale tohle mi nepřipadá jako fér jednání. Co na to řikáte Vy? Předem děkuji za odpověd.
Co znamená odtah "až" 500 km a u jaké pojistky ho nabízíte? Já mám praktickou zkušenost (ne s ČP), kde byl odtah do 100 km a když jsem ho potřeboval, dopadlo to takto:
- Mám BMW X5
- Došlo k poruše vozidla, odtah byl max. 100 km při poruše i nehodě.
- Já jsem se nacházel před slovenskými hranicemi (Bílá/Makov)
- Podle podmínek byl odtah až 100 km, což by vyšlo až před Olomouc, kde bydlím (cca 115 km) a těch 15 km si doplatím.
- Asistenční linka to však odmítla, s tím, že mě zaveze do Ostravy, kde je nejbližší autorizovaný servis. Je to blíž - 65 km. Prosím, původně mě hnali do Žiliny, kam je to cca 45 km! Jak bych se od tamtud v sobotu dostal už nikdo neřešil.
Takže jsme jeli do Ostravy, tam jsem nechal auto, sedl na vlak, jel do Olomouce, druhý den do Ostravy a tak dokola, než se auto opravilo.
Proto si myslím, že ty vzdálenosti jsou jen naoko a v praxi na ně nikdo nedosáhne. Anebo jak je to u vás?
Dobrý den, já vím, že asi budete chválit jen sebe a svoji reklamu :-), ale šlo by nějak prakticky popsat, jak funguje ta asistence nebo služba (nevím, jak to napsat), že když někdo nabourá do mně, tak vy mi to zaplatíte, vyřídíte za mne a sami si už zajistíte peníze od toho, co mě naboural? Šlo by uvést nějaký příklad? Podle mě to bude zajímat více lidí. Děkuji.