Běžné účty

Ptejte se Kláry Gajduškové, tiskové mluvčí České spořitelny. Česká spořitelna spravuje největší počet běžných účtů. Ze 3. na 4. dubna proběhne jejich automatické přečíslování, které se dotkne 2,7 mil. sporožir a 2,2 mil. vkladních knížek.

V poradně odpovídá

  • Klára Gajdušková

    (Poradce pro osobní účty)
    Tisková mluvčí České spořitelny
Poradna je uzavřena, nelze vkládat nové dotazy.

Dotazy

  • Pochvala

    Musim Ceskou sporitelnu pochvalit. Vcera jsem byl zrusit ucet a vse (vcetne zruseni karty a Servis24) probehlo bezproblemove behem 10 minut. Jen tak dal! Na jednu stranu je mi to lito, byl jsem vasim klientem 15 let. Ale na druhou stranu se uz nadale nechci nechat okradat. Presel jsem na levnejsi ucet (vedeni i poplatky) u jineho ustavu. Preji vam mnoho spokojenych klientu a jeste vyssi miliardove zisky po zdaneni.
    KarelM
    2. 4. 2004 9:01
  • Ručení za informace

    Dovolím si ještě jeden dotaz. Obrovským problémem českých bank je to, že se od banky (leták, internetové stránky, infolinka, pobočka) dozvíte nějakou informaci, ale vždy je to naprosto neprůkazné, co je či není pravda. ČS bohužel není výjimkou.
    Tento příběh mi bratr vyprávěl značně rozladěn. Vrátil se z USA, kde zažil opravdu vstřícný postoj banky (vše zdarma i bez zůstatku, má-li klient problém, prakticky vždy banka uzná, že má klient pravdu apod.) a proto byl naprosto zdrcen Kocourkovem, který u nás panuje. Byl se na pobočce ČS (je jedno na které, ale byla to v Praze na Budějovické) informovat na podmínky studentského konta (konkrétně mu šlo o ty bonusy v řádu několika stovek, protože to konto tam měl a ono se tuším mělo nějak rušit). ). Úřednice říkala takové informace, které se i jemu nezdály pravdivé (přestože úředník by měl být informován lépe než klient). Tak od ní chtěl, zda by mu ty informace mohla ukázat nebo dát písemně. To však paní odmítla. Zkoušel se obrátit na někoho výše, ale opět nepochodil. Nakonec zjistil, že (jak předpokládal) ty informace byly opravdu mylné. Kdyby se na slovo zaměstnance ČS spolehl, přišel by o těch pár stovek bonusu. A na nikom by si nic nevezal, protože co se řekne ústně, to se dá popřít a vždy existuje kouzelná formulka "banka jednala v souladu se všeobecnými podmínkami".
    Proč banka není schopná si za tím, co klientovi řekne, stoprocentně stát (a dát mu to tedy i písemně, má-li to přání), popř. za drobné škody způsobené klientovi takovýmto jednáním nést odpovědnost?
    Nutno podotknout, že naprosto stejné zkušenosti (poskytování mylných informací bez jakékoliv odpovědnosti banky za toto pomýlení) jsou na českém trhu naprosto běžné a sám jsem to zažil několikrát také, takže nejde o "výsadu" ČS.
    LK
    2. 4. 2004 8:57
  • Ještě jeden dotaz

    Paní mluvčí, děkuji za Vaše odpovědi. Mám ještě jeden dotaz. Proč jsou trvalé příkazy (TP) v porovnání s jednorázovými příkazy (JP) tak drahé? Pokud mám TP, zaplatím 5 Kč, zatímco u JP jen 2 Kč (z toho jsou dva měsíčně zadarmo u Výhodného programu). Vychází mi tak, že u pěti TP bych zaplatil 25 Kč, zatímco u pěti JP jen 6 Kč. Sice by to zabralo trochu času navíc, na druhou stranu lze v Servisu 24 nadefinovat příjemce předem, takže zadání JP lze stihnout za minutu.
    Lukáš
    2. 4. 2004 8:55
  • Sliby chyby

    Dobrý den, těžko jako od mluvčí (která musí hájit barvy zaměstnavatele do posledního dechu) čekat upřímnou odpověď, nicméně zkusím to. Připadá vám jako fyzické osobě jednání ČS, kdy klienty na něco svými sliby naláká (máte-li pocit, že mám na mysli ony bonusy za červené diplomy nebo bonusy penzijního fondu) a pak tento slib nehodlá dodržet a docela sprostě se odkazuje, že to slib sice byl možná byl v letáku, TV nebo na billboardu, ale ve smlouvě nikoliv a tak se tímto slibem necítí vázána? Já osobně bych k takové instituci měl obrovskou nedůvěru, co mi kdy zase odepře s odkazem, že sice to slíbili, ale ve smlouvě to není, tak ať neotravuji. Chce-li mít ČS renomé jako známý autobazar AAA (při prodeji se dozvíte, že jde super nehavarované auto bez chybiček a ve smlouvě milimetrovým písmem něco jako "jedná se o vrak, kde je vůbec štěstí, že to aspoň trochu jezdí", je na velmi dobré cestě.
    A poté bych se Vás zeptal na stejnou otázku, ale s žádostí o oficiální stanovisko ČS.
    LK
    2. 4. 2004 8:45
  • Proc

    Dobry den,

    chtel bych slyset jeden dobry duvod, proc by si mel clovek, treba jako ja, ktery ma pupinky, musi-li pro jakykoliv stupidni kus papiru kamkoliv chodit, zalozit ucet u Ceske sporitelny. Co nabizi levneji a lepe nezli treba eBanka (ne ze bych ji mel rad)? Uvery? Hypoteky? Dovedete rychleji vykonat platebni prikaz? Nebo proc?

    Jak by vypadala CS kdyby zacinala bez tech milionu lidi, kteri za minuleho rezimu proste nemeli moznost dat penize jinde?

    A na zaver, at zase slysim neco inteligentniho, proc zase zvysujete poplatky? Copak podrazily razitka, nebo co?

    Hezky den

    VB
    1. 4. 2004 22:44
  • USB klice

    Kdy zacne Ceska sporitelna k SERVISU 24 davat USB klice pro autentifikaci, kterou jiz nekolik mesicu testujete. Kolik bude jejich cena ?

    Dekuji
    Karel Novotny
    Karel
    1. 4. 2004 19:22
  • Poplatky za účetní položky

    Vážená paní mluvčí, protože předpokládám, že o snižování/rušení poplatků za operace na účtu nemá smysl se bavit, mám na Vás jiný dotaz. Kdy se dočkáme přehlednějšího výpisu s rozpisem, za co jsou jednotlivé poplatky? Takhle se dozvím, že tam bylo pět takových položek za 2 Kč, šest onakých položek za 5 Kč a ještě dvě další po šesti korunách. Ale co je za co, to skutečně nevím. Myslím si, že pokud vám měsíčně platím cca 200 Kč za vedení sporožirového účtu (včetně již zmiňovaných poplatků), zasloužím si být více informován.
    Lukáš
    1. 4. 2004 16:44
  • platby v bankách

    Dobrý den, zajímalo by mě jakým způsobem si top managament firmy ověřuje spokojenst klientů v bance. Např. když přijdu do vaší banky a budu chtít zrušit účet , jestli se člověk na přepážce ptá z jakého důvodu ho ruším, co by mě přimělo zůstat vaším klientem a jaké slevy mi nabídnete pokud zůstanu a nepřejdu ke konkurenci ( jakým způsobem putují informace od řadových zaměstnanců banky k managamentu ( jestli vůbec se k managamentu dostanou )).
    Děkuji za odpověď
    K.P.
    Kamil
    1. 4. 2004 16:36
  • Internetbanking

    Neuvažujete u aplikace internetbankingu Servis24 s lepším zabezpečením přístupu? Pouhé přístupové číslo a heslo mi moc bezpečné nepřipadá (o vhodnosti používat delší a složitější hesla samozřejmě vím), naproti tomu konkurenční ústavy bezpečnost internetového bankovnictví posilují vydáváním všeljakých elektronických certifikátů pro ověření pravosti klienta.
    1. 4. 2004 10:02
  • Internetbanking - na co se muzeme tesit?

    Jaké služby plánujete v tomto roce doplnit do Internetbankingu? Uvítal bych možnost dobíjet kredit mobilu. Také mi vadí, že při založení termínovaného vkladu s revolvingem nelze zvolit, že úroky se mají připisovat k tomuto term. vkladu. Při založení na pobočce to zvolit lze.
    1. 4. 2004 8:35
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).