Hlavní navigace

Běžné účty

Ptejte se Kláry Gajduškové, tiskové mluvčí České spořitelny. Česká spořitelna spravuje největší počet běžných účtů. Ze 3. na 4. dubna proběhne jejich automatické přečíslování, které se dotkne 2,7 mil. sporožir a 2,2 mil. vkladních knížek.

V poradně odpovídá

  • Klára Gajdušková

    (Poradce pro osobní účty)
    Tisková mluvčí České spořitelny
Poradna je uzavřena, nelze vkládat nové dotazy.

Dotazy

  • Poplatky a Servis 24 podruhé

    Dobrý den
    Děkuji Vám za Vaši odpověď, ale dovolte mi, abych se zastavil u Vaší věty, že "jako klient ČS nejste vázán na pobočku, která spravuje Váš účet". Dovolil bych si Vás trochu vyvést z tohoto omylu - cokoli co musí klient řešit se smlouvou, musí se dostavit na mateřskou pobočku, což je v mém případě cca 250km (konkrétně minulý týdem mi přišla výzva, abych se přišel seznámit s novými obchodními podmínkami, což asi neklapne). Možnost převedení účtu do kterékoli jiné pobočky fungovala např. v KB již v roce 97/98.
    Ještě jsem si v souvislosti s mým minulým dotazem vzpomněl na jednu věc, která mě také celkem vytáčí. Proč u jednoho klienta vedete několik kontaktních adres?!? Účet mám vedený v Ostravě, trvalé bydliště v Přerově, ale bydlím v Brně, kam jsem si také nahlásil korespondenční adresu pro komunikaci s ČS. Když jsem ale počátkem roku řešil problémy s chybným PINem, chodila mi od Vás korespondence (a i nový PIN) všude možně, jen ne na uvedenou korespondenční adresu do Brna!
    Na druhou stranu, abych stále jen nekritizoval, musím říct že jako ČS máte velmi kvalitní a rozsáhlou síť bankomatů, což je myslím u banky velké plus.
    Přeji hodně úspěchů a zástupy spokojených klientů :-)
    H.
    1. 4. 2004 7:50
  • Jinde to jde bez poplatků

    Přesto bych se ještě jednou zeptal na druhou část dotazu:

    2) kdy zrušíte všechny poplatky, pokud k Vám přinesu peníze k zhodnocení ?

    Téměž 3 roky mám v Barclay's ( UK ) běžný účet, k němu VISA kartu, internet banking, neomezený počet výběrů, ... atd a to vše ZDARMA - nezmizela ani pence.

    Myslím, že Barclay's taky musela do těchto věcí investovat, proto těžko veřit odpovědím typu ... "Poplatky za jednotlivé služby odrážejí náklady na jejich rozvoj" ...

    Když to jde jinde, proč ne u ČS ???

    Přeji hezký jarní den ....
    31. 3. 2004 20:59
  • Vkladní knížky

    Vkladní knížka je v tuto chvíli asi jediný "účet", kde ještě nekrátíte peníze svěřené Vám k zhodnocení.

    1) kdy zavedete poplatky i tady ?
    2) kdy zrušíte všechny poplatky, pokud k Vám přinesu peníze k zhodnocení ?

    Přeji hezký a poplatky nezatížený den ....
    31. 3. 2004 15:43
  • Poplatky a Servis 24

    Dobrý den
    Zajímalo by mě, zda do budoucna počítáte se zrušením (alespoň některých) poplatků, například v souvislosti se vstupem ČR do EU. Nemáte s blížícím se vstupem obavy z větší konkurence a s tím spojený odliv klientů? Není to tak dávno co se v tisku míhaly palcové titulky o tom, že bankovním ústavům začíná velký boj o drobné klienty, ale zatím z Vaší strany nijak velkou vstřícnost nevidím, jen samé poplatky a zdražování.
    Druhá část dotazu se týká služby Servis 24. Proč není možné prostřednictvím této služby například podat žádost o novou platební kartu s tím, že by klient určil do které pobočky mu má přijít? Koncem roku jsem tento problém řešil a vzhledem k tomu, že mám účet v Ostravě, ale bydlím v Brně, jsem měl dost běhání (nehledě k tomu, že mi ještě byl sdělen chybný PIN). Přitom by stačily tři kliknutí myší ...
    V souvislosti s přečíslováním účtů mě napadá ještě jeden dotaz - budu-li chtít po přečíslování převést svůj účet z Ostravy do Brna, bude toto nějak zpoplatněno, či nikoli?
    Předem děkuji za odpovědi
    H.
    31. 3. 2004 14:59
  • Poplatky

    Kdy váš ústav přestane vybírat poplatky, když mu dávám k dispozici své finanční prostředky?
    31. 3. 2004 13:31
  • Platba ze zahranici

    Dobry den...
    Prosim o podrobnejsi vysvetleni, na co CS sporitelna pouzije 950Kc, ktere jsem nucen zaplatit pri prevodu penez ze zahranici.
    Vysvetleni typu uhrada ze zahranici vyzaduje zvysene naklady me nezajima.
    Toto jsem se dovedel na pobocce.
    Podle meho nazoru se narocnost operace moc nelisi od "vnitrostatnich" plateb.
    Zmeni se tato nemravny polatek po vstupu do EU?
    ---
    Pri zakladani podnikatelskeho uctu jsem byl nucen zapaltit 75(!)Kc za kopii ZL.
    Pripada Vam to v poradku?
    ---
    Vladimir
    31. 3. 2004 10:46
  • Zrušení účtu

    Dobrý den,
    zajímalo by mě, zda poplatek při zrušení sporožirového účtu je "pouze" 300.- Kč, nebo je navýšen částkami za zrušení každého trvalého příkazu (30.- Kč za každý TP). Děkuji
    31. 3. 2004 9:57
  • Volba

    Dobry den,

    chtel bych vam podekovat, ze umoznujete 2 mesice po zmene sazebniku zrici se vasich sluzeb zadarmo - bez poplatku za zruseni konta ci Servis 24. Jen si rikam, proc tuto fer moznost tak malo medializujete? Na vasich www strankach jsem tuhle informaci vubec nenasel. Dozvedel jsem se to az v diskusnim foru na internetu. Kdyby to vedelo vic lidi, urcite by teto vymozenosti vice vyuzivali.
    KarelM
    31. 3. 2004 9:56
  • Poplatky

    Dobrý den, chová se vlastník ČS ve své mateřské zemi ke svým klientům stejně jako v naší zemi? Můžete uvést příklad za jaké transakce a kolik platí? Mají klienti v jeho mateř.zemi také poplatky za všechny transakce? Mám pocit že za chvíli budu platit i za to, že si vůbec dovolím pro své peníze do ČS vkročit.
    31. 3. 2004 9:34
  • Zrušení účtu

    Dobry den,
    má právo Spořitelna účtovat si poplatek za zrušení účtu v případě, že jednostranně zvýšila poplatky (změnila podmínky)?

    Díky
    31. 3. 2004 9:05
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).