Dobrý den,
Vymáhal jsem sám jednou po našem leteckém dopravci Smart Wings neboli Travel Service. Pokud vše máte dobře zdokumentované, fotky, letenky, papír z letiště, atd. Tak to vyřídit jde i samostatné osobě. Bohužel zrovna u této společnosti to neprobíhá hladce a je nutné tlačit a mít plno důkazů. Podařilo se mi vymoci 50% toho co měli vyplatit, ale aspoň něco. Firmy na vymáhání Vám nedajinzaruku, že něco vymůžou, takže si moc nepomůžete. Nicméně nebojte se to řešit, legislativa je na Vaší straně. Hezký den
Ono bude zalezet na spolecnosti (a jazykove vybavenosti). Pokdu vladnu anglictinou a jedna se o solidni spolecnost (sam mam zkusenost s KLM a Lufthansou), tak je to o vyplneni online formulare a behem par tydnu (u obou to bylo 1-2) penize prijdou. Ale verim tomu, ze u mene serioznich spolecnosti to muze byt na dlouhe lokte, a pak je casto lepsi si na to nekoho vzit. V tom pripade bych ale sel pouze se spolecnosti, ktera si vezme jen procenta z vymozene castky ( a kdyz nic nevymuze, tak si nic nenecha)
Jinak se bude vztekat spolecnost kdyz mi dluzi 3000kc a jinak kdyz dluzi 30000kc. Coz je celkem bezna cena pro let na opacnou polokouli.
Vzdycky jsem musel jit pres pravnika. A vzdycky to stalo mene casu a penez.
Pokud zrovna mam mizerne placenou praci, tak se mi vyplati zaridit si to sam. Pokud mam ale ztratit nejmene 5 dnu komunikaci tak uz se mi to nevyplaci.
A to v pripade reklamace letu klidne muze byt.
Ja se bavim o kompenzaci za zpozdeny let, tam jsou taxy jasne dane:
- KLM bylo do Asie, takze za 650 EUR
- Lufthansa byla po Evrope, ale zpozdeni pres noc (250 EUR + nutne obleceni za 180 EUR).
Ani jedna spolecnost nedelala problemy a opravdu stacilo vyplnit jejich webovy formular a ofotit/naskenovat podklady, zadna dalsi komunikace se nekonala.
Ale samozrejme to v jinych pripadech muze byt jinak...
Přidávám se k názoru, že pokud se jedná o větší/solidní leteckou společnost, lze vše vykomunikovat bez problémů a bez zprostředkovatele. Jednou jsem řešil spožděný let s Quatarem úplně bez problému mi poslali plnou kompenzaci 600E jenom na základě několika vyměněných emailů (+ fotky letenek a pasu). Zároveň ale věřím, že řešit tohle s nějakou nízkonákladovkou musí být vskutku porod.
Podepsat takovou smlouvu hned na začátku moc moudré není. Pokud by to bylo až v druhé fázi, pokud sami nepořídíte, tak snad. Já mám s KLM velmi dobré zkušenosti. Letos v únoru jsem letěl s rodinou do Los Angeles, letadlo mělo v Amsterdamu drobnou nehodu a nemohlo odletět. Odlétali jsme náhradním skoro s šestihodinovým zpožděním. Po návratu domů stačilo si shromáždit doklady a napsat přes webový formulář žádost o kompenzaci. Práce na 20 minut. Udělal jsem to večer a hned další den hned dopoledne jsem dostal odpověď, že na kompenzaci mám opravdu nárok a že mě 2400 EUR posílají na účet uvedený v žádosti. A že se velmi omlouvají za nepříjemnosti. Peníze na účet přišly během pár dnů. Moje otázka zní, není částka 20 tis. Kč provize za 20 minut práce na sepsání žádosti trošku moc?
Tak kazdy rozumny clovek to udela samozrejme jak vy. Problem je ale v tom, ze aerolinky velmi casto narok zamitaji, ci na vasi vyzvu vubec nereaguji. A to se nebavim jen o lowcostech, ale i o velkych, narodnich dopravcich. No a pak uz je to o prioritach/schopnostech kazdeho. Bud muze vytrvat a zkouset to dal sam, ci obetovat cast naroku a prenechat to zkusenejsim.
Vyhoda u vyuziti techle firem je u nejednoznacnych pripadu naroku o kompenzaci - hned na pocatku vam reknou jestli narok opravdu je ci neni, pac do situace kdy by nebyl by nesli, bo by to pro ne byli vyhozene penize a ztraceny cas.
Ja si jednou kompenzaci vyridil sam a jednou jsem vyuzil po prave mlceni dopravce jednu z tech vymahacskych spolecnosti. Nakonec zaplatili po vic jak roce az po rozsudku u soudu a to bych ja sam bez pomoci te firmy takhle daleko a uspesne dotahnout nedokazal.