Podepsat takovou smlouvu hned na začátku moc moudré není. Pokud by to bylo až v druhé fázi, pokud sami nepořídíte, tak snad. Já mám s KLM velmi dobré zkušenosti. Letos v únoru jsem letěl s rodinou do Los Angeles, letadlo mělo v Amsterdamu drobnou nehodu a nemohlo odletět. Odlétali jsme náhradním skoro s šestihodinovým zpožděním. Po návratu domů stačilo si shromáždit doklady a napsat přes webový formulář žádost o kompenzaci. Práce na 20 minut. Udělal jsem to večer a hned další den hned dopoledne jsem dostal odpověď, že na kompenzaci mám opravdu nárok a že mě 2400 EUR posílají na účet uvedený v žádosti. A že se velmi omlouvají za nepříjemnosti. Peníze na účet přišly během pár dnů. Moje otázka zní, není částka 20 tis. Kč provize za 20 minut práce na sepsání žádosti trošku moc?
Tak kazdy rozumny clovek to udela samozrejme jak vy. Problem je ale v tom, ze aerolinky velmi casto narok zamitaji, ci na vasi vyzvu vubec nereaguji. A to se nebavim jen o lowcostech, ale i o velkych, narodnich dopravcich. No a pak uz je to o prioritach/schopnostech kazdeho. Bud muze vytrvat a zkouset to dal sam, ci obetovat cast naroku a prenechat to zkusenejsim.
Vyhoda u vyuziti techle firem je u nejednoznacnych pripadu naroku o kompenzaci - hned na pocatku vam reknou jestli narok opravdu je ci neni, pac do situace kdy by nebyl by nesli, bo by to pro ne byli vyhozene penize a ztraceny cas.
Ja si jednou kompenzaci vyridil sam a jednou jsem vyuzil po prave mlceni dopravce jednu z tech vymahacskych spolecnosti. Nakonec zaplatili po vic jak roce az po rozsudku u soudu a to bych ja sam bez pomoci te firmy takhle daleko a uspesne dotahnout nedokazal.