Hlavní navigace

Názory k článku Z redakční schránky: Vyplatí se měnit banku? Jak dlouho může být dítě ve školce?

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 4. 8. 2008 9:08

    Lesi (neregistrovaný)
    Naopak, ze zkušeností své i svých netových známých mohu říct, že úřady na potvrzení ze školky zpravidla trvají. Je na to speciální formulář "Potvrzení o návštěvě jeslí, mateřské školy nebo jiného obdobného zařízení pro děti předškolního věku nebo základní školy speciální", který se dokládá každý měsíc a bez kterého úřad výplatu dávky pozastaví. Po uplynutí měsíce v něm ředitelka školky vyznačí, že doba docházka odpovídá zákonu.

    Formulář se dá stáhnout tady:
    http://portal.mpsv.cz/forms
    Vpravo nahoře Formuláře státní sociální podpory - v menu Potvrzení - Potvrzení o návštěvě dítěte zařízení pro předškolní děti
  • 4. 8. 2008 9:27

    V.Mlich (neregistrovaný)
    Kdyz jsem prechazel od CSOB k FIO, taky jsem mel hruzu z toho, co vsechno musim presmerovat, ale dnes lituji jedine toho, ze jsem to neudelal mnohem driv. Na uctu mam asi trosku vetsi pohyby i zustatek, nez ten tazatel, protoze mesicne mi uspora dela celou tisicovku.
  • 4. 8. 2008 9:38

    Rafter (neregistrovaný)
    Rozhodne bych doporucoval ucet v mBank poradne vyzkouset, protoze zbrklych strelcu na mForu breci docela dost ;-) V kazdem pripade ho vyzkouseni nebude temer nic stat a pokud ma nejake uspory (v KB dost spatne urocene), muze na tom i hodne vydelat.
  • 4. 8. 2008 11:40

    anonymní
    Naopak, já na fóru Mbanky četl naopak většinou kladné ohlasy a spokojenost uživatelů. Sám jsem klientem Mbank a naprosto mě vyhovuje. Neplatím žádné poplatky a navíc je vedle běžného účtu k dispozici 3,5% spořící účet bez výpovědní doby. Mimochodem, fórum na mBank, kde si každý může se může otevřeně každý vyjádřit, nemá žádná jiná banka. Že se zde objeví i názory nespokojených klientů je logické.
  • 5. 8. 2008 9:14

    Mark (neregistrovaný)
    take mne nenapada co bych mbank vytknul. Schvalne vzijte se do role zamestnance konkurencni banky. Jste poveren tim aabyste na mForu velmi vasnive pomlouval mbanku a napadal jejich sluzby ... co byste vytknul ? driv to bylo snadne, dalo se vytknout ledasco ale po dubnu kdy mbank zprovoznila spoustu chybejicich sluzeb mne uz opravdu nenapada vubec nic v cem by zaostavala. Ted chystaji podnikatelske konto, investice, sakra takhle banka je proste dobra takze jakypak copak... rozhodne stoji za zkousku, za zalozeni uctu a par zkusebnich prevodu, trvalych prikazu nebo vyberu z bankomatu nedate u mbank z kapsy ANI JEDINOU KORUNU.
  • 5. 8. 2008 9:17

    Mark (neregistrovaný)
    jo a internetove platby jsou bezproblemove, mam na mkonto napojeny paypal , s tim jsem napriklad u byvale banky mel docela problemy. V zahranici vybiram z bankomatu zdarma, to taky nema chybu ... myslim ze mbank je vlastne o dost lepsi nez ostatni, ne jen levnejsi ...
  • 5. 8. 2008 12:25

    Standa (neregistrovaný)
    Děláte si legraci? Ať si propaganda mBank říká co chce, stále nejsou její služby porovnatelné s ostatními bankami:

    - nejhorší směnné kurzy na trhu
    - nemožnost zasílat a přijímat zahraniční platby
    - nemá IBAN
    - karta není chipová a embosovaná
    - nevím jistě, ale mám dojem, že neumožňuje kontokorent?
    - mBank klame veřejnost, je to virtuální název, když posíláte z cizí banky platbu do tzv. "mBank" nenajdete ji v seznamu kódů, najdete tam jakousi BRE bank, což si řada lidí nemusí dát do souvislosti

    A našlo by se toho víc.

    Prostě mBank stále ještě není plnohodnotný bankovní účet.

    P.S. sám u mBank účet mám, ale zatím ho nepoužívám, z výše uvedených důvodů.
  • 5. 8. 2008 12:36

    Jožin (neregistrovaný)
    Také mám účet u mBanky, ale podržím si nadále účet v ČS. Současná mBanka se hodí opravdu jen na ty nejzákladnější úkony , tedy platba složenek, trvalé píkazy případně inkaso. Nemá ty nejzákladnější bankovní služby, nutné u každé normální banky. Například nemají kreditní karty, nemají dokonce ani čipové debetní karty !!!, nemají a neumí kontokorent, neumí zahraniční platby, neumí pojištění karet, nemají jedinou kamennou pobočku , která by umožňovala hotovostní vklad !!!!!!!!!!!!!!!!!! , řešilo se to vkladem přes Sazku, ale to ta včera zatrhla. Takže pokud potřebujete vložit peníze v hotovosti, (třeba prodáte auto) a to čas odčasu potřebuje každý normální člověk, máte u mBanky smůlu, jedině bežet na poštu . V případě upgrade jejich IB je vždy mimo provoz i karetní sw a tak po celou dobu výpadnu nejedou bankomaty, platby v obchodech atd. Prostě banka pro otrlé nebo pro fanatiky, co nevidí a neslyší.
  • 5. 8. 2008 15:00

    anonymní
    Neobrátil jste to v závěru a nepíšete spíše o nefunkčnosti ČS? Mne topo zkušenostech s Spořkou tak připadá.
  • 5. 8. 2008 15:02

    SocPredator (neregistrovaný)
    Řekl bych, že snad jsou ty vyjmenované služby úplně postradatelné a banku bankou rozhodně nedělají. Zcela určitě ne ve chvíli, kdy je na trhu necelý rok.

    Je naivní srovnáávat s bankami, které tu 100 let obývají své nemovitosti a dnes za operaci na přepážce stejně účtují poplatek. Jestli mám jít s vkladem na poštu nebo do banky vyjde úplně nastejno.

    Jestli vám vadí, že nemají kreditku, je tu 10 jiných společností, které ji mají. Proto je snad mBank špatná? Je snad Citibank špatná, že nemá kontokorent? Je ČS špatná, když si nemohu zvolit PIN ke kartě? Proboha!

    Vůbec by mě nenapadlo banku takto hodnotit. Podle této logiky jsou u nás všechny banky pro otrlé, na každé najdu něco, co se mi nebude líbit. Prostě si vyberu a neplivu. A už vůbec ne, pokud u mBank máte účet... aneb "Ano jsou naho*no, ale účet u nich mám." Tohle mi připomíná klienta ČS, který x let nadává na poplatky své banky, ale nedokázal ji opustit :-)
  • 5. 8. 2008 16:09

    Patrik Chrz
    Souhlasím s těmi zahraničními službami, tady by se mohla mBank dost zlepšit. Absence zahraničních plateb mi až tak nevadí, to řeším mnohem výhodněji přes devizové společnosti, kterým banky nemohou (tedy spíš nechtějí) absolutně konkurovat. Ale kurzy zahraničních měn při platbě kartou, to je fakt bída. V případě kurzu EURa se přetahuje o nejhorší příčku s ČSOB, v případě dalších měn je ("díky" až 2 % konverznímu poplatku) škoda mluvit. Tady by se mohli fakt dost zlepšit, čekám s čím přijde FIO, až dostane bankovní licenci.
    Kreditka (i když já jí teda nepostrádám) jde vyřešit třeba (zdarma) přes Citi - a navíc má dobré kurzy zahraničních měn, takže se tím zabijí dvě mouchy jednou ranou (i když smlouva se Citi je tak trochu jako smlouva s ďáblem :-), stačí se mírně odchýlit a už dostanete "550 Kč přes prsty" - to je jejich nejoblíbenější pokuta, mají to snad na všechno, nejvíc mi vadí to "překročení limitu" - to si má jako člověk zapisovat do notýsku, kolik utratil?).
    Kontokorent mi nechybí už vůbec a kamenné pobočky taky ne.
    Ten vklad - přiznejme si, kolik lidí opravdu využívá vklad v hotovosti? Myslím, že pro většinu je to naprosto podružná služba a v případě "nouze nejvyšší" je tu ta pošta, i když 22 Kč za vklad pěti tisíc, nebo 33 Kč za vklad padesáti tisíc je fakt dost. O tom, že by to Sazka zatrhla ani nevím, no ještě je tu Fortuna a pak třeba Česká spořitelna. Stačí si zřídit 7 denní termínovaný vklad, který je po jeho ukončení převeden na zvolený účet :-)). A je to zase zdarma :-)), jen to těch 7 + max 2 dny trvá.
    A čipová karta, to je taková "chiméra" i tou jde zaplatit bez PINu, jen na podpis :-(. Karty a terminály jsou totiž nastavené tak, aby v případě poškození PINu přijaly platbu kartou i na proužek, přestože půjde o terminál schopný číst čip. Platí to ale jen mimo zemi původu karty (vychází se z toho, že klientovi v zahraničí by mohlo přinést velké problémy, pokud by se ocitl bez prostředků)
  • 4. 8. 2008 12:13

    Pet (neregistrovaný)
    Ona opravdu ta změna účtu nakonec "nebolí". Za poslední 4 roky jsem dokonce 2x měnil i firemní účet a taky výhody vždycky podstatně převážily nevýhody. Přechodem k Fio se myslím nic zkazit nedá, ale tu mBank bych rozhodně na základě vlastních zkušeností nedoporučoval - to je opravdu vzor nesolidnosti. Naslibujou hory-doly a pak skutek utekl.

    Stačí se podívat, kolik lidí podle jejich informací plánovali zrušení stávajících účtů a převedení SIPa podle slíbených termínů zprovoznění a jak z toho měli jen problémy. Taky nikde není psáno, že nebudete třeba potřebovat jednorázově převodem zaplatit zahraniční dovolenou nebo podobnou operaci a jste v loji.

    Proto jsem vždycky zastáncem jít vždycky nejen za levnějšíma službama, ale hlavně kvalitnějšíma. A při přechodu ČSOB - ŽB - FIO nebo RB - FIO to tak vždycky bylo.
  • 5. 8. 2008 7:53

    Rafter (neregistrovaný)
    To je ale presne co pisu vyse. MBank je pro vetsinu lidi naprosto vyhovujici, jen to nechce nic uspechat. Proste si mKonto zdarma poradne vyzkouset a pak teprve rusit ucet u puvodni banky. Jsou extremisti, co zrusili ucet u puvodni banky drive nez meli mKonto aktivni a bali se kam jim dojede vyplata ;-)
  • 4. 8. 2008 12:44

    ¨Bojim se (neregistrovaný)
    Dobrá, je nutné nekupovat toaletní papír, ale utírat se rudým práven, místo vody z vodovodu pít vodu z kaluže no a když už teprve potom nelze ušetřit změňte banku.
    A co kdybychom nekupovali vůbec nic a platily bychom 10000 bankovní poplatky?
    proč ne??
    Umřít se dá i jinak.
    Bravo skvělý názor, tleskám.
  • 4. 8. 2008 12:50

    ¨Bojim se (neregistrovaný)
    Položme si otázku, jestly z rodinného rozpočtu neubírá třeba zbytečné placení daní, nebo zdravotního poéjištění?
    To bohužel nejde.Budeme dřít a nekupovat si žádné dobroty (zbytečnosti), raději budeme plati tak důůůůležité bankovní poplatky.
    Aneb dej do banky peníze, ona je pro sebe zúročí a ještě za to zaplať, ty občane
    Moderní krachující republiky. Tomu se říká bydlet v zadní části těla.
  • 5. 8. 2008 8:35

    rosiros (neregistrovaný)
    Z Vaší odpovědi na mě působí dojem, že jste asi zaměstnancem nějaké banky, ale určitě ne m-bank na kterou se ptal(a) A.H. Suma 79,-Kč za měsíční poplatky vedení účtu v jakékoliv bance se mi zdá hodně ikdyby nabízela x-karet a x-asistencí. Kolikrát do roka využije motorista nějakou asistenci ? Zdá se mi ,že pan Chvátal srovnává jabka s hruškami. M-bank nabízí nulové poplatky od začátku svého působení a doposud sazebník nulových poplatků nezměnila. Takže závěrem doporučuji si přečíst co za služby nabízí m-bank (nemá zatím všechny produkty co ostatní banky) a po zvážení zda dostačují tazateli k ovládání svého účtu bych zrušil účet u vydřidušské banky a založil účet u m-bank. Závěrem chci podotknout, že nejsem pracovníkem žádné banky, pouze jsem zrušil účet u ČS a založil si účet u m-bank v listopadu 2007 a doposud jsem žádný poplatek za vedení účtu, příchozí platby, odchozí platby, pohyb na účtu atd.(0,- Kč) neplatil, takže já za sebe jsem navýsost spokojen.
  • 5. 8. 2008 9:08

    mBank online zaregistrova (neregistrovaný)
    zaregistrovat ucet u mBank.cz, vyzkouset, zjistit ze to funguje skvele zdarma a prejit ... to je moje rada jako spokojeneho uzivatele ktery presel k mBank od ceske sporitelny a opravdu jsem udelal dobre, nechybi mi co do sluzeb u mBank naprosto nic a take naprosto nic neplatim, takze co vic bych mohl chtit od banky?
  • 5. 8. 2008 9:22

    Mark (neregistrovaný)
    opravdu bych si pral, dozit se toho ze v bankovnim sektoru zacne fungovat cenova konkurence. Vite co by to udelalo s hypoteakami a pujckami ? kdo vi mozna by byly i ferove a za rozumnou cenu :-) snad nekdy v daleke budoucnosti :-D ... kazdopadne musime udelat prvni krok, a kdyz nejaka banka nabidne lepsi ceny nebo nulove poplatky nemely bychom se bat dobrou na nabidku reflektovat hromadne, protoze pouze tak se ostatnim bankam vyplati nabizet levnejsi sluzby, pokud jim klienti nebudou odchazet tak ne samozrejme.
  • 5. 8. 2008 16:31

    Mex (neregistrovaný)
    Je až s podivem, kolik se najde diskutérů, kteří budou do krve hájit svůj vlastní názor, jako jediný nejspravnější a ani na chvíli se nepozastaví nad tím, že jejich vlastní postoje, potřeby a schopnosti nemusejí ani v nejmenším korespondovat s tímtéž u dalších osob, či dokonce celých sociálních skupin.
    Konkrétně názory na mBank. Jak může někdo tvrdit, že mBank jetou nejlepší bankou pro masy, když na internet je napojených nějakých 35% českých domácností (domácností, nikoliv lidí) a troufám si říct, že z toho nejméně polovina není buď schopná nebo jen ochotná ovládat své účty přes jakoukoliv internetovou aplikaci.Soudný člověk tedy musí jedním dechem dodávat, že mBank je nejvýhodnější (což se nemusí rovnat slovu nejvhodnější) bankou pro osoby, které jednak nemají potřebu osobně jednat o čemkoliv v bankovních pobočkách a předevších jsou ochotné a schopné svěřit své bankovní záležitosti převážně internetu, výjimečně neosobnímu telefonu. Navíc nesmí tento člověk aktuálně potřebovat některou ze služeb, kterou mBank zatím nenabízí. Bez nejmenších pochyb potom takoví lidé (a není jich vůbec málo) nenajdou na trhu výhodnější nabídku.

    Bůhvíproč u nás panuje názor, že s bankami je neradno jednat příliš často a co se nastavilo před deseti lety, to dostačuje i teď. A na tom ztroskotává další konstruktivní diskuze. Lidé, kteří se před lety na nějakou banku naštvali, dosud na ní nenajdou zbla dobrého a často argumentují tím, co už daná banka dávno nenabízí. Já naopak zastávám názor, že když už někdo chce mít své bankovní služby nastavené co nejlépe podle svých představ, měl by komunikovat s bankou co nejčastěji a neustále se připomínat a žádat o informace o to, co banka nabízí nového a co to stojí a jak lze využít tyto nabídky v jeho prospěch. Malý příklad za všechny - některé banky nabízejí elektronické zasílání výpisů levněji než výpisy papírové. Čí je to vina, že ani několik měsíců po zavedení takové služby se najdou lidé, kteří lamentují, kolik je stojí pitomý výpis k účtu, aniž by se jakkoliv zasloužili o snížení takového výdaje. V retailovém bankovnictví se jeden člověk většinou stará o několik set až několik tisíc klientů a nemůže ani při nejlepší vůli zajistit, že takové pro klienta výhodnější nastavení proběhne i bez jeho vlastní aktivity.
    Koneckonců, když si vezmeme, že velkou část těch zlořečených poplaktů používají banky na udržování poboče, jejich provoz apod., je hloupé, když toho tak málo využíváme.

    Já vím, lidé se často bojí, že přijdou do banky a oni jim tam nacpou něco, co nepotřebují, ale ruku na srdce, je to vina obchodníka, že se snaží prodávat? Když si jdu do krámu pro housky a mléko, ale přijdu odtamtud ještě s výhodným balením pasty na parkety, ačkoliv mám doma jen dlažbu a lino, tak těžko mohu nadávat někomu jinému než sobě.

    Takže závěrem - když se o něco přete, zkuste se na ten problém podívat také z pohledu, který nejspíš zastává váš oponent, zvažte pečlivě, jestli jste při formování svého názoru skutečně správně pochopili, co psal ten druhý a také jestli jste vzali v potaz všechny možné aspekty a pokud si nejste jisti, nebojte se poukázat na to, na jakých základech váš názor stojí. Není přece žádná ostuda říci: Mně mBank vyhovuje, protože umím a chci ovládat účet přes internet, hlavní jsou pro mě minimální poplatky a klidně si počkám, co nabídnou nového. Nebo: Mně vyhovuje Spořitelna, protože tam pracuje kámoška a ačkoliv jsou jejich poplatky vysoké, upřednostním ten osobní vztah. Nebo: mBank nechci využívat, protože nevěřím bance, které šéfuje pan Báča. Nebo: Do spořky už nikdy nevstoupím, protože tam sedí taková hnusná baba. Každý přece může mít pro volbu své banky jinou motivaci a těžko paušalizovat nabo dokonce označovat lidi, jejichž skutečnou motivaci nemusím ani znát za nějaké hlupáky a vůbec ubohé je prohlásit: U mBank může být jen trotl, co nerozezná čipovou kartu od embosované a hazarduje se penězma, či - u spořky zůstávají jen socky a pitomci.
  • 5. 8. 2008 20:37

    rafter (neregistrovaný)
    Kdybych te MEXi neznal, budu mit po precteni tohodle slohoveho cviceni v hlave zmatek. Sice mas v temer vsem pravdu, ale o to tady vubec nejde. Je to jako kdybys v listopadu 89 rikal, ze neni potreba menit politicke zrizeni, protoze komunisti se casem polidsti. Ja jsem od Komercky utekl pred par lety kvuli jejich IB do eBanky prestoze jsem vedel ze jednou jejich IB predelaji. Ale dobre si pamatuju jak ze me delali blbce ktery chce mit jiny OS a prohlizec nez oni milostive schvalili. A taky mozna kdyby par takovych jako ja neodeslo (a nepomlouvalo je na forech) meli by to stejne IB jeste dneska. Je tak nepochopitelne, ze bych se do KB nevratil ani kdyby to byla posledni banka u nas? MBank samozrejme neni pro kazdeho, ale jsem si jisty ze vetsine lidi bude stacit. Jako priklad dam svoji manzelku. Prestoze mame doma internet, IB se pouzivat nenaucila. A presto je s mBank spokojena. Prichozi platby pozna podle SMS push, zustatek kontroluje v bankomatu a penize vybira samozrejme kartou. Asi tomu nebudes verit, ale tohle vic nez polovine naroda staci. A bez poplatku.
  • 6. 8. 2008 7:51

    Patrik Chrz
    Malé doplnění - SMS push zdarma není, zdarma je jedině E-Mail push.

    Jinak včera jsem náhodou narazil na banku, která by naopak mohla vyhovovat těm, kdo si rádi zajdou na pobočku a všechno chtějí vyřizovat tam - Banco popolare (www.bpcr.cz), není sice zdarma ale její poplatky jsou (obzvlášť vzhledem k tomu, že se vše dělá papírově na pobočce) velmi vstřícné. Nevýhodou je malá pobočková síť - tedy jestli se 4 pobočkám dá vůbec říkat síť :-)
    Karty mají v systému ČSOB, podle podmínek ČSOB. Jako alternativa k ČS docela dobrá. Navíc mají velmi výhodné kurzy cizích měn - hlavně devizy prodej, řekl bych, že v tomhle patří k tomu nejlepšímu na našem trhu.
  • 6. 8. 2008 8:49

    SocPredator (neregistrovaný)
    Jemný souhlas, jen vezměte v potaz, že jsme na internetovém poli a tudíž určité nepochopení tu bude. Těch 65% (bez internetu) si tu s námi povídat nebude, ale já říkám, že je to jejich volba a mínus, pokud nemají schopnosti nebo nechtějí, tak prostě platí, to je život.
  • 6. 8. 2008 9:01

    anonymní
    Lidé, kteří se před lety na nějakou banku naštvali, dosud na ní nenajdou zbla dobrého a často argumentují tím, co už daná banka dávno nenabízí.

    IMHO zde nejde vždy o nabídku služeb, ale o styl chování. Pokud banka na lidi dělá sviňárny (namátkou z vlastní zkušenosti zmíním e-banku, její zpětné úpravy sazebníku apod. nebo Živnobanku, dnes Unicredit, co pošlou dopis o tom, jak zlevňují a ani tečkou nezmíní, že vyjma jedné zlevněné položky dvacet dalších zdražili a to dost), člověk jako já nemá za potřebí neustále zkoušet, zda v managementu banky pracují lidé, co by nejraději ostatní obelhávali nebo už tam jsou lidi, co chtějí nabízet fér služby za fér ceny.
    Zvlášť za situace, kdy je u nás bank poměrně dost, půjdu raději ke konkurenci, kde mám aspoň šanci, že tam nebudou šupáci, než abych pořád zkoušel, zda staří parchanti přestali být parchanty a byli slušnými. Prostě důvěra v serióznost je pryč.

    Když vás kamarád podrazí, aby na vás vydělal, předpokládám, že v něj nebudete svou důvěru opět vkládat, abyste si ověřil, zda už není férový, ale spíš upevníte svůj vztah z kamarády (či si takové najdete), kteří vám sviňárny nedělají.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).