Hlavní navigace

Rozbitý bankomat? Vyberte z cizího!

9. 9. 2005
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Čas od času je každý bankomat mimo provoz. Banka pak po klientech chce, aby využili jiný... ale "cizí" je drahý a "vlastní" daleko. Co teď? Pokud máte banku, která skutečně aplikuje svá tvrzení o osobním přístupu, máte vyhráno. Nevěříte? Řešení je na dosah ruky - telefonu.

Čtenářská zkušenost

Snad všechny banky dneska tvrdí, že aplikují osobní přístup ke klientům. U své banky jsem se ale přesvědčil, že tomu tak skutečně je.

Ve večerních hodinách jsem potřeboval vybrat hotovost z bankomatu eBanky v Praze na Národní třídě, na který jsem spoléhal. Jaké bylo mé překvapení, když místo fungujícího panelu na mne koukala papírová cedule s oznámením, že bankomat je mimo provoz a nejbližší naleznu na Václavském nebo Karlově náměstí. Na Národní třídě je bankomatů více, ale protože nemám program „Zdarma“ a výběr z libovolného za 6,90 Kč, přišlo by mě to o dvacku dráž.

Kdo se trochu orientuje po Praze, ví, že ani jeden z uvedených bankomatů eBanky není příliš daleko. Potřeboval jsem ale dát hotovost kamarádce, která neměla stejně jako já čas obíhat centrum a shánět funkční automat na peníze. Téměř smířen s neplánovaným výdajem (ostatně, dvacka není částka, která by zruinovala můj rozpočet), jsem dostal spásný nápad.

eBanka prezentuje své služby s „osobním přístupem ke klientům“. Řekl jsem si, že „osobní přístup“ vyzkouším. Vytočil jsem číslo bezplatné informační linky, kde jsem stručně popsal situaci: „Nefunguje vám bankomat a nemám čas obíhat další bankomaty,“ a vyjádřil své přání: „Dáte mi výjimku na poplatek za výběr z cizího bankomatu?“

Odpověď mne překvapila: „Bohužel vám to nemohu slíbit, ale obraťte se na svého osobního bankéře, který má možnost o cenové výjimce rozhodnout.“ Dobrá tedy. Vybral jsem z bankomatu České spořitelny, a protože byl již večer, telefonát osobní bankéřce jsem odložil na druhý den.

„Nemohu vám to slíbit, ale předám vaši žádost vedoucí pobočky,“ zněla odpověď osobní bankéřky. Překvapilo mne, že ani tentokrát nebyl můj požadavek, ač zcela nestandardní, zamítnut.

Mé překvapení ale vyvrcholilo o dva dny později, když mi volali na mobilní telefon z klientského centra, a než jsem se dozvěděl důvod telefonátu, byl jsem ověřen mobilním elektronickým klíčem: „Váš požadavek na cenovou výjimku byl schválen. Původní poplatek ve výši 29,90 Kč vám byl stornován a naúčtován nový 6,90 Kč.“

Myslím si, že takový přístup ke klientům si zasluhuje ocenění. Proto navrhuji eBance udělení Zlatého dukátu. Zajímalo by mne, jak bych dopadl u jiných bank…

Identita čtenáře, který si nepřál uvést své jméno, je redakci známa.
(text prošel redakční úpravou)

Vyjádření eBanky

Velice si vážíme ocenění kvality klientského servisu eBanky, kterého se nám dostalo od spokojeného klienta. Vstřícný a individuální přístup ke klientům patří k základním hodnotám práce našich bankéřů. Ti hledají vždy optimální řešení jakékoliv situace, do které se při obsluze svého účtu u eBanky může klient dostat. Pochvalných slov si vážíme o to víc, že přicházejí v době, kdy je bankám vesměs podsouván absolutní nezájem o klienty a neochota přistupovat k řešení věcí z jejich úhlu pohledu.

Pavla Paseková
ředitelka Divize interní a externí komunikace

Redakce

Zlatý dukát - září 2005

Osobní přístup deklaruje snad každá banka působící v České republice. Málokterého klienta ale byť jen napadne, že by ho mohla skutečně aplikovat – a zříci se i poplatků sjednaných v sazebníku.

Rychlé a bezproblémové sjednání cenové výjimky zasluhuje ocenění. Proto eBance udělujeme Zlatý dukát.

Máte také dobrou zkušenost s finanční institucí? Nebo chcete naopak někoho pokárat? Příspěvky do nové rubriky Měšce můžete zasílat i vy! Těšíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz. Autor každého zveřejněného příspěvku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce.

Zažili jste vstřícný osobní přístup v bance?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).