Pan Orawski to asi chtěl všem popsat upřímně, takže díky, autore, že jste to zveřejnili, protože to podle mne dlouho na tom jeho blogu nevydrží :-) Docela jsem zvědavý na vyjádření protistran, protože toto si pan Strnad s panem Borkovcem nenechají líbit a mohlo by to skončit i žalobou na původního šéfa. Byznys je prostě byznys a emoce musí stranou. :-)
Jsme zvědavý, co nového přijde. První klubová má sice princip podílu na zisku, ale pojištění předního skla nenabízí. A schází i plno jiných důležitých věcí, proto se původním šéfům nepodařilo za 4 roky oslovit dost klientů. Pokud nové vedení nebude tak slepé jako původní majitelé, tak bychom se konečně mohli dočkat skutečné konkurence pro velké zahraniční pojišťovny. Takže si rád počkám, co nového nabídnou.
Zákon o povinném ručení je zmetek. Pojišťovny pořád zvyšují pojistné a to i více než je inflace. Řidič, který jezdí bez nehody stejně musí platit každý rok zvýšené pojistné a to je demotivující. Řidič, který bourá by měl povinně platit zvýšené pojistné a to razantně, třeba o 40%. Naopak řidič, který jezdí bez nehod by měl mít alespoň stejné pojistné jako současné. Bohužel všechny pojišťovny se domluvili a zvyšují pojistné. Rozdíly mezi nimi jsou minimální. První klubová pojišťovna žádné zvýšené výhody podle mě nemá, proto jsem do ní nevstoupil.
Ale řidiči, kteří bourají, platí i o mnohem víc, než o 40 %. Maximální bonus je 50 %. Nový klient (který sice ještě nikdy neboural, ale do té doby nebyl pojištěn) zaplatí plnou sazbu, tedy o 100 % víc, než ten, který jezdí roky bez nehod. A některé pojištovny uz uplanují i malus (přirážka pro ty, kteří už bourali), tedy další navýšení.
Problém je, že bonus je na pojistníka, tedy na toho, kdo sjednal smlouvu. A ten může být rozdílný od vlastníka i řidiče. Na jednu stranu to dává smysl, vlastníkem vozidla může být i neřidič, případně osoba nezpůsobilá k právním úkonům (typicky rodiče někdy nechávají napsat vozidlo na postižené dítě kvůli různým dotacím), na druhou stranu, když budu chtít jako Pražák ušetřit, sjednám si pojistku na babičku z Horní Dolní. A když náhodou budu mít nehodu a pojištovna by mi chtěla napařit malus, pojistku zruším a sjednám ji na dědečka :). Další skupinou jsou leasingová vozidla, kde pojistníkem je často leasingová společnost (a tedy veškerý škodní průběh jde za leasingovkou)
Dalším kamenem úrazu je výše škody. I drobný tukanec je dnes bratru za 100 tisíc (stačí, aby se muselo pár dílů lakovat, k tomu poškozenému servis doslova "vnutí" náhradní vozidlo a úmyslně natáhne dobu opravy, crashhunteři zavolají odtahovku, přestože auto mohlo odjet po svých, atd). Když vezmu v úvahu, že aktuální pojistka na Fabii pro mimopražského řidiče začíná pod 2 tisíci za rok, tak si na tu škodu po jednom tukanci nevydělá ani za celou svoji řidičskou kariéru. Takže i kdyby se pojistníkovi navýšilo pojistné na dvoj, troj, nebo čtyřnásobek, pořád to je málo a většinu škody ponesou ti, kteří nikdy nebourali. A to v tomto zjednodušeném "výpočtu" neberu v úvahu mnohamilionové škody. Také se u nás hradí věci, které v Evropě ne - třeba odlétnutí kámen, v západní Evropě se to nebere jako vina vozidla.
Pak jsou tu požadavky státu nebo různých organizací na "bohaté pojištovny", 3 % pro hasiče https://www.mesec.cz/clanky/nova-3-dan-hasicum-povede-k-vyraznemu-zdrazeni-povinneho-ruceni/, zdanění rezerv https://www.mesec.cz/clanky/stat-chce-zdanit-pojistovnam-rezervy-zdrazime-varuji-pojistovny/ a to jistě není konec. Stále máme ve srovnání s okolními státy velmi levné povinné ručení, takže lze očekávat už jen zdražování a dost možná velmi podstatné
Zásadním problémem První klubové je, že nemá vlastní mobilní techniky a minimálně pro první část likvidace využívá pojištovnu Axa. To, co je hlavní konkurenční výhoda Klubové, je komunikace. Prodává lidem pocit (a je úplně jedno, jestli oprávněný nebo ne), že se stará o každého individuálně - no a pak zavolá mobilní technik (kterého klient považuje za likvidátora) a ještě před prohlídkou řekne, že neví, proč tam je, když v této ulici stejně automaticky všechno zamítá.
https://www.skrblik.cz/blog/prvni-klubova-pojistovna-negativni-zkusenosti-s-resenim-pojistne-udalosti/
V tu chvíli už je úplně jedno, jestli bude zamítnutí oprávněné (a to já si podle informací v odkazovaném článku myslím, že zamítnutí oprávněné mohlo být) nebo ne, protože klient nabyl dojmu, že pojištovna s ním uzavřela smlouvu ačkoliv předem věděla, že v této ulici nikomu nic platit nebude.
Následně pojištovna naprosto nezvládá krizovou komunikaci (ostatně i z tohoto článku to je trochu vidět), vrcholem bylo, když dle tvrzení nespokojeného klienta:
Pojišťovna nakonec vydala své vyjádření v jí moderované skupině (a to poté, co mě ze skupiny vyloučila a zablokovala, abych se o tom patrně nedozvěděl, a už vůbec abych to náhodou nekomentoval).
Od vstupu Partners si, bohužel, velké naděje v posunu způsobu komunikace nedělám. Naopak, jejich postup je ještě agresivnější, než u Axy, Ještě donedávna velmi neochotně komunikovali s médii, to se změnilo až po velmi nákladném a zpočátku velmi neúspěšném pokusu o expanzi do Polska, což dostalo Partners v té době na hranici bankrotu. Teprve poté se jejich rétorika směrem k médiím výrazně "změkčila" a sami začali nabízet spolupráci.
Také bych trochu rozporoval tvrzení v článku:
Pojistky nadále běží
Pojistky klientů Klubovky jsou pořád bezpečné. ČNB pořád garantuje, že v případě maléru bude pojišťovna schopna plnit svoje závazky. Takže není důvod k panice.
Pořád platí, že smlouvu můžete kdykoli vypovědět.
ČNB nijak za pojištovny neručí, nic negarantuje. Neexistuje žádný ekvivalent Fondu pojištění vkladů, jako je tomu u bank. Pokud nebude mít pojištovna z čeho platit své závazky, klienti ostrouhají, tak jako to bylo v minulosti u pojištovny Morava. Samozřejmě pojištovny mají oproti bankám výhody - nemůže nastat "run na pojištovnu", lidi nezačnou zapalovat svoje domy nebo házet auta ze skály, jen, aby dostali peníze ze své pojistky dříve, než pojištovna zkrachuje (naproti tomu v bance můžou přijít a chtít své peníze zpět hned), škodní průběh může pojištovna celkem přesně dopředu odhadnout. A v případě, že nebude mít aktuální likviditu, tak jen natáhne dobu likvidace o pár měsíců, případně sem tam zamítne některé případy, protože jen málo klientů se obrátí na soud a i když, může trvat i několik let, než ji soudní rozhodnutí přinutí zaplatit (a to už bude bud z problémů venku, nebo v likvidaci)
Pane Chrzi, štěkáte na Partners jako každý malý ratl na velkého psa, pokud je mezi nimi vysoký plot.
1. Partners komunikují s médii od počátku. Jak by asi jinak firma založená v polovině roku 2007 mohla mít už v lednu roku 2009 pořad ve veřejnoprávní televizi? Tedy něco, co se minimálně rok připravovalo?
2. Neúspěch v Polsku stál firmu cca 30 mil. Firmu s obratem 1,5 miliardy, co má roční zisky 100-150 mil. Jste asi upadl tady tvrdit, že to málem firmu porazilo?
No a kromě ztráty času s reagováním na pana Chrze ještě něco k článku:
Co má prosím společného, že Partners postavili svoji pojišťovnu Simplea s Klubovkou?
Klubovka je ryze neživotní pojišťovna a Simplea je ryze životní pojišťovna.
Spojovat tyto události je jako tvrdit, že už nemáte žízeň, protože jste si právě namazal chleba.
Prispevek na skrblik.cz neni relevantni, napsal ho obchodnik s chudobou Krajcirovic ktery taha penize ze statu (tedy MOJE a VASE dane) a ted chtel jeste podojit pojistovnu (tedy strcit do kapsy MOJE a VASE pojistne). Takovi lide se nemaji vubec co vyjadrovat, podle jistych indicii maji sedet ve vysetrovaci vazbe.
Jak jsem psal výše, můj názor je, že zamítnutí mohlo být oprávněné. Problém je v tom, že v telefonickém hovoru (jehož záznam je na Skrblíku ke stažení) osoba, kterou klient považuje za likvidátora své pojišťovny, řekne, že "v dané ulici vše automaticky zamítá". A to je prostě špatně, protože jestli pojišťovna v dané ulici vše automaticky zamítá, nemá byty v této ulici vůbec pojišťovat. V chvíli už je jedno, jestli bylo zamítnutí oprávněné, nebo ne.
Zkrátka pojišťovna, která se prezentuje jako "jiná" když sjednává pojištění, postupuje úplně stejně, jako všechny ostatní při likvidaci, resp. je při likvidaci závislá na jiné pojišťovně a jejích postupech.
Mě to tedy přijde relevantní celkem dost - on tu kritiku postavil na tom, že mu to bez problémů pojistili, načež likvidátor fakticky odmítl vůbec řešit s tím, že v dané lokalitě se automaticky zamítá. A víte, tohle je ze strany pojišťovny opravdu označitelné až za podvod - brát pojistné za lokalitu, kdy prostě plnit odmítám, těžko můžete označit jinak...
To, že dotyčný je nejspíš ještě horší týpek, tohle přece neomlouvá, je to prostě od pojišťovny úlet. Nikdo jí nebere právo nepojistit vůbec či výrazně zvednout pojistné kvůli rizikům, ale brát pojistné za lokalitu, kde se neplní, je prostě diletantství či v horším případě fakt podvod.
Podle mého názoru byl malér hlavně v tom odtržení "Klubové pojišťovny" od likvidátorů, kdy možná vůbec netušili, co pojišťují a při sporu se pak najednou děsně divili...
No to je brutál. Mám tam cca 10 pojistek, a byl jsem s touto pojišťovnou velice, velice spokojen. Mám tam jen pojistky, kde nevzniká žádná škoda, mám je pro dobrý pocit a u jiných pojišťoven bych jen platil a platil nesmyslné pojistné částky ( ještě by mě pojistné i přes bezškodný průběh zvyšovaly) a těžce bych zaplakal, jak by mne tyto pojišťovny odrbaly.
Pane ORAWSKI musíte sehnat nového investora a založit novu pojišťovnu stejného typu. Hned tam se svými známými přejdu. Nechci podpodrovat neustále nějaké vyžírky, kteří zneužívají, to že v ČR není demokracie( alespoň ne pro všechny), a zase si z nás udělají závodku a pěkně nás zase podojí!!!!!
Me u povinneho ruceni opravdu nezajima jak bude resit pojistnou udalost. Jezdim bezpecne , defenzivne, ohleduplne bez nehod a chci na "dani z provozu auta" zaplatit co nejmene... To splnovala klubovka s dosavadnim pristupem, po zapocteni vyplaty bodu byla vzdy bezkonkurencne nejlevnejsi o desitky procent.
Je úsměvné, jak jsou někteří klienti spokojeni s pojišťovnou jen proto, že platí nižší pojistné ale přitom ještě neřešili jediné plnění.
Nechci tvrdit, že zakladatel pojišťovny je od začátku zmetek. Ale určitě jezdí v pěkném firemním autě, má značkový oblek (jak jinak než na firmu) a jako PC a mobil má určitě ty lepší modely s jablíčkem. Ono se někde těch 55 melounů prošustrovat muselo že. A lepší zavřít krám se sekerou 55 mega než nasekat někde dluh třeba miliardu.
Pozoroval jsem tu pohádku od začátku a od začátku jsem tomu nevěřil. A dopadlo to jak to dopadnout muselo.
Je úsměvné, jak jsou někteří klienti spokojeni s pojišťovnou jen proto, že platí nižší pojistné ale přitom ještě neřešili jediné plnění.
Ale to je přece princip pojištění. Naprostá většina klientů jen platí, takže může ohodnotit cenu a komunikaci pojišťovny při sjednání, možná tak ještě nějaké výroční dopisy, možnost sledování své smlouvy na Internetu, v případě Klubové ještě vratky za neplnění. Jsem přesvědčen, že většina klientů Klubové vůbec netuší, že úvodní část likvidace pro ně dělá Axa a jsou pak (asi nemile) překvapeni. No a nějakou dobu trvá, než tato informace (o tom, že to dělá Axa a že to dělá tak nějak "po Axím") "probublá" k většině klientů. Pak je třeba zavřít krám, nebo z toho udělat normální pojišťovnu, ale už bez té gloriloly "děláme to jinak".
Něco jiného to možná je, ale scénář by mohl být stejný...sen se rozplyne. Koneckonců majitelé už půl podílu stačili po dvou letech prodat (zřejmě aby měli na provoz). A pojišťovna, která stojí na byznysu autopojištění, které je dlouhodobě prodělečné pro téměř všechny pojišťovny...tomu já teda neříkám zdravý základ podnikání. Navíc kmen Triglavu asi nebyl žádný zázrak a Direct láká na nízkou cenu (a jasně, taky na "konečně normální pojišťovnu")....čímž kmen určitě nevyšperkuje.