Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna. Sen se rozplynul, pojišťovna se zcela změní od Igor - Zákon o povinném ručení je zmetek. Pojišťovny pořád...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 11. 2019 14:07

    Igor (neregistrovaný) 82.150.166.---

    Zákon o povinném ručení je zmetek. Pojišťovny pořád zvyšují pojistné a to i více než je inflace. Řidič, který jezdí bez nehody stejně musí platit každý rok zvýšené pojistné a to je demotivující. Řidič, který bourá by měl povinně platit zvýšené pojistné a to razantně, třeba o 40%. Naopak řidič, který jezdí bez nehod by měl mít alespoň stejné pojistné jako současné. Bohužel všechny pojišťovny se domluvili a zvyšují pojistné. Rozdíly mezi nimi jsou minimální. První klubová pojišťovna žádné zvýšené výhody podle mě nemá, proto jsem do ní nevstoupil.

  • 3. 11. 2019 7:47

    Patrik Chrz

    Ale řidiči, kteří bourají, platí i o mnohem víc, než o 40 %. Maximální bonus je 50 %. Nový klient (který sice ještě nikdy neboural, ale do té doby nebyl pojištěn) zaplatí plnou sazbu, tedy o 100 % víc, než ten, který jezdí roky bez nehod. A některé pojištovny uz uplanují i malus (přirážka pro ty, kteří už bourali), tedy další navýšení.

    Problém je, že bonus je na pojistníka, tedy na toho, kdo sjednal smlouvu. A ten může být rozdílný od vlastníka i řidiče. Na jednu stranu to dává smysl, vlastníkem vozidla může být i neřidič, případně osoba nezpůsobilá k právním úkonům (typicky rodiče někdy nechávají napsat vozidlo na postižené dítě kvůli různým dotacím), na druhou stranu, když budu chtít jako Pražák ušetřit, sjednám si pojistku na babičku z Horní Dolní. A když náhodou budu mít nehodu a pojištovna by mi chtěla napařit malus, pojistku zruším a sjednám ji na dědečka :). Další skupinou jsou leasingová vozidla, kde pojistníkem je často leasingová společnost (a tedy veškerý škodní průběh jde za leasingovkou)

    Dalším kamenem úrazu je výše škody. I drobný tukanec je dnes bratru za 100 tisíc (stačí, aby se muselo pár dílů lakovat, k tomu poškozenému servis doslova "vnutí" náhradní vozidlo a úmyslně natáhne dobu opravy, crashhunteři zavolají odtahovku, přestože auto mohlo odjet po svých, atd). Když vezmu v úvahu, že aktuální pojistka na Fabii pro mimopražského řidiče začíná pod 2 tisíci za rok, tak si na tu škodu po jednom tukanci nevydělá ani za celou svoji řidičskou kariéru. Takže i kdyby se pojistníkovi navýšilo pojistné na dvoj, troj, nebo čtyřnásobek, pořád to je málo a většinu škody ponesou ti, kteří nikdy nebourali. A to v tomto zjednodušeném "výpočtu" neberu v úvahu mnohamilionové škody. Také se u nás hradí věci, které v Evropě ne - třeba odlétnutí kámen, v západní Evropě se to nebere jako vina vozidla.

    Pak jsou tu požadavky státu nebo různých organizací na "bohaté pojištovny", 3 % pro hasiče https://www.mesec.cz/clanky/nova-3-dan-hasicum-povede-k-vyraznemu-zdrazeni-povinneho-ruceni/, zdanění rezerv https://www.mesec.cz/clanky/stat-chce-zdanit-pojistovnam-rezervy-zdrazime-varuji-pojistovny/ a to jistě není konec. Stále máme ve srovnání s okolními státy velmi levné povinné ručení, takže lze očekávat už jen zdražování a dost možná velmi podstatné

  • 5. 11. 2019 2:50

    bez přezdívky

    nerad vam kazim radost, ale vas prispevek svedci, ze jste naprosto mimo.

    system bonusu a malusu jste zrejme zignoroval, a to, ze nabidka pojistoven se lisi omdesitky procent take...

    no, a pojistne se zvysuje - oko totiz rostou skody, a ty na inflaci moc nekoukaji.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).