Díky moc za článek. Před chvílí jsem se dozvěděl, že Poštovka od 1.4.2011 změnila dokonce i Obchodní podmínky. To už je naprostá komedie. Informovanost žádná. Nové VOP jsou skryté kdesi na webu, já sám jsem to hledal docela dlouho, no nakonec jsem to našel: Lidé --> Účty --> Era osobní účet, více informací --> Dokumenty ke stažení. Proč mě Poštovka neinformovala o změně VOP? Dostávám od banky jen roční výpis (mám Osobní účet zdarma) a v něm samozřejmě žádná informace nebyla.
Změna VOP má jediný pozitivní efekt: pokud má někdo Osobní účet zdarma méně než rok a chce provést okamžitou a bezplatnou výpověď, pak s odvoláním na změnu VOP je to 100% spolehlivá cesta. (S odvoláním na změnu sazebníku by banka mohla prudit.)
Doufám, že se vám nikdy nestane to co mně. Chtěl jsem se odhlásit od poštovní spořitelny. Neskutečné průtahy v rámci několika měsíců, za něž si samozřejmě účtovaly poplatky za vedení účtu, který bych měl rád už samozřejmě někde jinde. Samozřejmě vás nikde neinformujou jak u nich funguje způsob, když se chcete odhlásit. Já to u nich ve smlouvě ani nenašel. Schválně se zkuste jenom zeptat jak si nechat převést peníze k jiné bance a svůj účet zrušit. Asi budete překvapen.
Mrkněte na tuto informaci na mFóru.
Zalezi na tom, co je napsano v ramcove smlouve. Pokud je tam napsano, ze poplatky se uctuji podle platneho sazebniku, tak mas pravdu (sazebnik NENI ramcova smlouva). Pokud je tam ale naspsano, ze sazebnik je nedilnou soucasti ramcove smlouvy a banka si stanovuje pravo sazebnik jednostranne menit (tak jak to ma ve smlouve treba mBank), tak pak zmena sazebniku je zmenou ramcove smlouvy a mas moznost tuto zmenu odmitnout. Tento vyklad potvrdila i CNB ve svem stanovisku.
Pokud to tak je, pak každá banka si dá do Obchodních podmínek větičku "poplatky se účtují dle aktuálního sazebníku" a klient má smůlu. Pro sazebník nebude platit žádná 2měsíční lhůta a banka si může vyvěsit nový sazebník kdekoliv :-(
Cely clanek je spatne. Kdyby byl o VOP, tak vse v clanku plati. Protoze je ale o zmene sazebniku a urokovych mirach, ktere nejsou nedilnou soucasti smlouvy, tak nedochazi ke zmene ramcove smlouvy a tedy ani neni potreba predem informovat klienty. Ta zmena VOP je daleko zasadnejsi. Neni o tom info ani na strankach PS, ani v IB ani ve vypisu. http://www.postovnisporitelna.cz/Documents/Produkty/Ucty/podminky-pro-bezne-ucty-PS-pro-fyzicke-osoby-04-2011.pdf
Teoreticky:
1) 31.3.2011 si nechám potvrdit přijetí mého písemného nesouhlasu se změnou rámcové smlouvy (sazebníku a především všeobecných podmínek pro běžné účty). Nepodám ale výpověď smlouvy o účtu. V tomto případě mám za to, že banka mi sice může vzápětí doručit písemnou dvouměsíční výpověď, avšak po celou dobu od jejího převzetí, tedy po dva měsíce, má povinnost "se mnou zacházet" podle původních (mnou podepsaných a odsouhlasených všeobecných podmínek) a rovněž povinnost mi účtovat odměny za poskytnuté služby (sazby) podle původního, skutečně "nasmlouvaného" sazebníku. Pletu se prosím nebo je to tak?
2) Současně si (31.3.2011) nechám potvrdit i reklamaci skutečnosti, že poskytovatel služby nesplnil podmínku danou Zákonem o platebním styku v § 94, čímž trvám na tom, že vlastně nedošlo k zákonem předepsané změně rámcové smlouvy (změna k 1.4.2011 je nezákonná a tudíž právně neplatná). Bude-li reklamace akceptována jako oprávněná, pak banka nutně musí provést změnu rámcové smlouvy znovu, tentokráte se zákonem předepsanými náležitostmi. Pak mi však banka nemůže dát výpověď z důvodů uvedených výše v bodě 1), případně ta by byla zjevně neplatná, protože nedůvodná. Naopak, postup z bodu 1) můžu ještě jedenkráte zopakovat, tentokrát však v jiném, patřičně posunutém datu: dva měsíce po novém, tentokráte již zákonném oznámení o změně rámcové smlouvy bankou. Má takový možný postup někde prosím slabinu?
Já tady těm atakům na Poštovní spořitelnu moc nerozumím.
Je to jedna z nejslušnějších bank v ČR.
I přes těch 15.000,- co se musí držet na účtu je to stále nejvýhodnější účet v zemi (tato částka na průměrném spořícím účtu vydělá 20,- měsíčně).
Ve FIO se platí 6,- za výběr z ATM, kartou zadarmo nelze platit na netu. A mBank je ruská ruleta, kdy člověk neví jak se postaví k reklamaci.
Spíš by měli zpytovat svědomí chytráci, kteří vybírali z bankomatů PS nebo ČSOB pár stovek 30x měsíčně.
Řeč je o Osobním účtu zadarmo.
Nevím proč by se měla pracovnice obchodního centra tázat "máte tam vůbec dost peněz", se může podívat na účet, ne? Já jsem se zaměstnankyní obchodního centra neměl problém.
Idiocie je problém všech přepážkových pracovníků bank kde jsem měl veden účet. Nejhůř jsem dopadl v Unicredit Bank - katastrofa, Česká spořitelna taktéž a GE. V LBBW mě dámy sraly znuděnými pohledy, jinak ok.
Posledním zkušenost mám s Raiffeisen Bank, kdy se Prémiový bankéř celkem zapotil u rušení kontokorentu. Ale nakonec to zvládl.
Podle mě je hlavním "kamenem úrazu", že jde o zůstatek a nikoliv obrat. Je to docela "rána pod pás" majitelům kontokorentu, kteří už tak platí 19 Kč. V případě jeho využití tak rázem vyjde na 69 Kč + úroky.
Za ekvivalent "ušlého zisku" lze kartou FIO vybrat z bankomatu 3 - 4 krát za měsíc, což sice není tak pohodlné, jako neomezený počet výběrů, ale je to něco, čemu se dá přizpůsobit. Navíc FIO slibuje (a snad opravdu i plánuje) přijít s nějakou variantou výběrů z bankomatů zdarma (koupila síť Pharro), tak může být docela zajímavé. To že nejde kartou vydávanou zdarma k účtu (u placené Visa electron to jde) platit na Internetu může někdo považovat i za bezpečnostní výhodu (naopak kartu PS nejde proti platbám na Internetu zablokovat). Sehnat bezplatnou kartu (ať kreditku (Citi, GE, mBank) či debetku (mBank, Axa)) s možností platit na Internetu je menší problém, než sehnat bezplatný účet.
Stejně tak mi přijde pro větší část klientů schůdnější podmínka obratu na kartě jako má mBank, než ten zůstatek.
Ohledně "nadužívání" výběrů z bankomatu - je otázka, jak moc finančně zatěžující to pro ČSOB bylo. Bankomaty byly její a jestli klient vybral 30 x po stovce nebo 1 x 3000 Kč nemá na objem dotací bankomatů vliv (naopak to omezí nápor po výplatách). Jen ČSOB ví, jestli to pro ní znamená nějakou finanční zátěž.
Samozřejmě, že jde PS nahradit, jen už to není tak jednoduché. Např. FIO (účet s neomezenými platbami v rámci ČR a SR) + mBank (platby na Internetu) + vkladní knížka (ČS nebo PS) - bezplatné výběry na poště (pro ty, pro které jsou otvírací hodiny pokladen FIO moc krátké a má k dispozici pobočku pošty s delšími).
Uvidíme, s čím přijde ZUNO, třeba překvapí (ale obávám se, že asi ne :( ).
Naduzivani bankomatu muze mit vliv na 2 veci.
1. Vetsi datovy provoz mezi bankomatem a bankou
2. Potreba casteji doplnovat bankomat, protoze misto 2000 Kc bankovek se vyda treba 20 kusu 100 Kc. Coz mimochodem povazuji za zvrhlost bankomatu.
Ale zadny z tech nakladu bych nevidel tragicky.
Datový tok mezi bankomatem a bankou je minimální, předpokládám, že stejně jako obchody je to řešeno datovou SIM s paušálem.
Ta dotace menšími bankovkami může a nemusí být pravda. Zpravidla si banky spíše hlídají maximální hodnotu peněz v bankomatu, ne jejich objem; neslyšel jsem, že by nějaká banka měla problém, že by se jí předpokládaná hotovost do bankomatu "nevešla".
Naopak se mi stalo, že jsem si z bankomatu odnášel 20 000 Kč ve stokorunách, protože větší bankovky neměl :D
Od 1.1.2011 zde mame platny "Zákon o spotřebitelském úvěru a o změně některých zákonu" tedy 145/2010, a §15, ktery mimo jine rika: "(3) Výše náhrady nákladů nesmí přesáhnout 1 % z předčasně splacené části celkové výše spotřebitelského úvěru, přesahuje-li doba mezi předčasným splacením a sjednaným koncem spotřebitelského úvěru jeden rok."
Tak a ted k veci mila Rajfka si tento zakon vyklada po svem a novy sazebnik pripravila az na 1.4.2011 - ve starem se stale objevuje castka 4% atp.
viz: http://www.rb.cz/o-bance/informacni-a-online-sluzby/dokumenty/ resp: http://www.rb.cz/attachements/pdf/obecne-dokumenty/cenik-pi/cenik-produktu-sluzeb-soukrome-os_2010.pdf strana 19, polozka 4.
To si zde takoveto podniky (nejen banky) mohou delat co se jim zlibi a zakony pro ne neplati?
Možná to celé chápu špatně, ale podle mě je mi k ničemu, že odmítnu přistoupit na změnu podmínek, protože pak se účet zruší. Takže pokud mám pobočky jiných bank daleko nebo jsou z jiných důvodů (časové, zdravotní) pro mě špatně dostupné, tak si ten účet potřebuji zachovat a tím pádem musím přistoupit na podmínky banky, i když se mi nelíbí.