mam podobnou zkusenost s czechcomputer, kdy mi dodali pres internet domu notebook, kteremu nefungovala cd-romka, pote co jsem s vedomim existence tohoto zakona ho snazil vratit, mi bylo receno ze neco takoveho nejde. Je smutne ze jsem musel stravit tolik casu resenim tohoto problemu,(pravnik,coi,psani 'dopisu')vse tam odnest s tim ze jestli mi to nevrati tak to budu resit pravni cestou. Nevim proc nektere ceske firmy musi takhle vedome zamlcovat a klamat zakaznika. Nastesti v mem pripade bylo nakonec vse vyreseno, a penize mi vraceny, ale jak tak koukam bohuzel v CR tim musite stravit nejakych par hodin i u jinych firem. Ze by nejaky standard;-), ci neochota dodrzovat zakony? Tyto firmy, si asi vydelaji hrozne malo penez, ze se k tomu musi snizovat, a jsou jiste na pokraji bankrotu, plne zoufalstvi ;-).
Řekl bych, že ve Vašem případě je to trochu těžší a vše mělo být řešeno formou reklamace.
Že si mnoho obchodů vykládá zákony po svém, o tom není pochyb.
Zrovna nyní řeším dvouletou záruku procesoru AMD Opteron 144 Tray ve spojení s údajnou roční životností. Sice se mě to přímo netýká, ale velmi mě takový postup zaujal.
Reklamace je tu pro případ závady, která nastane teprve v průběhu záruční doby. Proč bych měl čekat 30 dnů na vyřízení reklamace (a tedy bez zakoupené věci), když dodaná věc (v tomto případě NTB) není plně funkční již při dodání?
... protoze okamzite odstoupit od smlouvy muzete pouze v presne definovanych pripadech... - treba v dobe uzavirani - to jste bohuzel prosvihl, resp. nerealizoval. Smlouva tedy plati jiz nejakou dobu a zakon stanovuje vyporadani s nesrovnalostmi formou reklamacniho rizeni, jehoz lhuta muze byt az 30 dnu (opet nikoli ultimativne, muze byt i delsi, zakon to nedefinuje jako maximalni dobu). Kapisto?
Proto je rozdíl mezi on-line prodejem a "kamennou" prodejnou. V případě nákupu v prodejně nikdy nemůžu koupit něco, co prostě nefunguje (pokud nejsem idiot - a zboží vyzkouším, popř. vemu jiný kus). Při on-line nákupu to zaručit nelze, proto je zde lhůta pro vrácení zboží.
No v par kamennych prodejnach jsem se setkal s pristupem typu "Tohle si odzkouset nemuzete, to je tu zataveny v obalu, my bychom to pak nemohli zpatky vratit" .. no tak jsem to neodzkousel a sel nakoupit jinam :o)
Obávám se, že se mýlíte. V případě, kdy výrobek vykazuje vadu při převzetí, nebo se vada vyskytne do 6 měsíců od koupě, má zákazník právo požadovat výměnu věci, a pokud prodejce nevyhoví, pak může od smlouvy odstoupit.
Jedná se totiž o rozpor s kupní smlouvou dle par. 616 ObčZ.
Vase tvrzeni neni ovsem v rozporu s mym... nicmene Ve Vasem pripade tomu tvrzeni chybi jedna podstatna malickost a sice, jakym zpusobem se k tomuto zaveru dojde... a pokud se nejedna o vadu vyrobku, ktera je zjevna v okamziku uzavirovani kupni smlouvy jediny mozny ukon je reklamacni rizeni (pokud se obe strany nedohodnou jinak - nad ramec zakonych povinnosti) a na zaklade jeho vysledku se dohodnout jak sjednat napravu. Vysledkem muze byt zaver, ze se jedna o neodstranitelnou vadu a jednim z postupu je odstup od kupni smlouvy, dalsim postup muze byt vymena zbozi na nove (a zacne bezet nova cela zarucni doba) apod.
jsou daleko tvrdší frajeři.
například taková 100mega zcela legálně ukončila činnost, a založila novou firmu 100mega s přívlastkem. sídlí na stejném místě, se stejnými lidmi, a stejným způsobem provádí totéž co vždycky.
akorát se zárukou vám nase**re. je to přece jiná firma, co je jim po nějaké 100mega . . . . .
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!POZOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ano, ja mam ted uplne stejnou zkusenost s firmou MEGAOBCHOD. Notebook si vzali zpet ve 14 denni lhute s tim, ze penize nemohou vratit ihned, ale ze je do 1 mesice zaslou na ucet. Ovsem najednou po 3 tydnech, kdy se z jejich strany nic nedelo, poslali email, kde najednou zacali tvrdit, ze to nebyl obchod uzavren na dalku a ze nemuzou vratit penize. NEOPRAVNENE NAM STALE ZADRZUJI CCA 20 000 KC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tak ale když si něco koupíš "ne-na-dálku" tak to ti nemusí vrátit peníze... to právo je dle zákona při uzavření kupní smlouvy na dálku... ach jo, zase nějakej typickej čecháček ... občas jsem rád, že už s koncovýma zákazníkama nejednám... SLAVIE!!