Jaká vychcanost? Využívám svého práva. Co jsem ale četl, tak pokud je porušen obal, obchodník si může účtovat nějaký poplatek, za jeho zpětné zabalení (zalisování) do originálního obalu. Ale pokud vrátím zboží neporušené a ještě v originálním obchodu, je vše tak jak má být. Pokud je podle Vás vychcánek ten, kdo využívá svého práva, je mi Vás smutno.
Takze tim, co tady tato firma predvedla jen dokazovala, ze chce svuj zisk navysovat na ukor spokojenosti zakaznika.. a je spravne, ze za to bude po zasluze trestana... (neni nic cennejsiho, nez povedomi o znacce)
Mám teď docela podobný problém. Objednal jsem si přes e-shop laserovou multifunkční tiskárnu Canon za cca 4000,- Tiskárnu jsem si vyzvedl osobně. Doma jsem ji rozbalil nainstaloval software, nachystal jsem tiskárnu k použití (z toneru jsem vytáhl jakýsi průhledný plast) a hned při prvním tisku jsem zjistil, že tiskárna nejspíš neumí oboustranně tisknout, ani automaticky (což jsem věděl), ale ani ručně jako to má třeba HP (což mě vůbec nenapadlo). Takže jsem to samozřejmě párkrát vyzkoušel a vytiskl jsem cca 10 stránek A4. Volal jsem na technickou podporu jestli to nějak nejde a nic. Následně jsem volal do internetového obchodu a tam mi řekli, že se to nedá obejít ani nějak softwarově a že tiskárnu můžu vrátit, ale že na základě posouzení technikem mi strhnou 10-30% z ceny. Tiskárnu mám 2 dny a přijde mi to jako docela dost peněz. A v e-shopu u této tiskárny nepíšou zda má nebo nemá oboustranný tisk. Dá se s tím nyní vůbec ještě něco dělat? Díky za odpověď.
proboha ty jsi vazne idiot pocitam ze lezes v kanale a porad zde neco meles o mysi,,,kazdy obchod at kameny nebo i internet..stoji o dobre zakazniky stejne jako zakaznici o ferove obchody s takyma jako ty bych byt majitelem eshopu vyrazil dvere a nakopal te do koupill,,ok obednej,,prohlidni kdyz se tito nelibi posli zpet ale co resis ze rozbalis baterky,,,atd atd,,proste vychcanek,reklamace je reklamace a ma byt opravnena a vraceni zbozi ma slouzit jen k tomu aby bedochazelo k tomu ze podvodne eshopy poslou cihlu misto noteboku a ne na to aby vychcankove a ktomu jeste lini vychcankove timto zpusobem poskozovali podnikatele,,,a proboha reakce na to jak je kvalitni a ne,,necham si poradit od znamich co znam a ne co kdo pise,,,majitel se muze tisickrat zaregistrovat a psat jak je uzany ten obchod a opatcne idiot jakoty muze psat na vse jak jsou na houby ze si u nich koupil boty a 13 dnu s nima chodil a chudacek mu je nevymenili,,jdi makat a neres nesmysli,
Přidám také své zkušenosti s obchodem Megaobchod.cz
Před dvěma lety jsem si u nich koupil notebook Asus bez OS za cca 25.000,- Kč a k němu Win XP Home jako OEM za cca 2.500,- Kč. Notebook jsem posílal několikrát přímo do autorizovaného servisu Asus, kde ho naposled nestihli opravit ve 30-denní reklamační lhůtě, tak vystavili potvrzení, že mám nárok na vrácení peněz. Vše jsem poslal do Megaobchodu a čekal na peníze. Po několika telefonátech, které nikam nevedly, a několika mailech (psal jsem si i s tehdejším jednatelem společnosti, která vlastnila Megaobchod), mi nakonec asi po dvou měsících přišly peníze na účet. Vrácení peněz za OS Win XP OEM, který jsem u nich zakoupil spolu s notebookem, a který jsem si nemohl nainstalovat na jiný PC, mi Megaobchod neuznal. No a nyní se situace opakuje. Opět z nich dolujeme peníze, které nám přes měsíc neoprávněně zadržují. Dostali doporučeně vyjádření z autorizovaného servisu o neopravitelnosti zboží spolu s dopisem o odstoupení od smlouvy a požadavkem na vrácení peněz před víc jak měsícem a nyní poslali manželce mail, že přijali reklamaci!!! Jakou reklamaci přijali, nám ale není známo, když reklamační řízení skončilo vyjádřením autorizovaného servisu a Megaobchod měl bezodkladně vrátit peníze už před měsícem.. U nich už si v životě nic nekoupím a všem doporučuji, aby se raději poohlédl po jiném obchodě.
Nejsem obchodnik ale zakon je naprd. Prakticky haji hlavne vychcanky. Proc? Co takhle koupit tiskarnu, 13 dni tisknout a pak ji 14 den vratit ze Vam nesedi? Myslim ze to je asi ta vec kterou tu obchodnici resi. Ze neco nekdo vybali neni problem, ale kdyz uz date z neceho dolu folii (z dotykoveho displeje) tak to neprodate protoze to je ohmatane a nevycistite uz. Ze to ma prodat se slevou? jak k tomu prijde? Mys? to je prkotina a je to jedno, staci to strcit do igelitoveho sacku a prodat dal. Zakon by to mel rozlisovat a delit na nejake kategorie zbozi, na ty u kterych to vadi a ukterych to je jedno. U zbozi ktere je prakticky neprodejne po takovem vraceni jako je ta tiskarna by to melo bejt jinak. Nekdo z tech extremne pretizenych (mysleno ironicky) uredniku by se mel zamyslet (take mysleno iropnicky - vim ze neco takoveho neni prakticky mozne) a vzit rozum (kde nic neni nic se nechyti) do hrsti a zamyslet se nad tim a zjednat napravu. Ale to je jenom zbozne prani vsech obchodniku a nocni mura vychcanku. ja osobne bych pres internet jako obchodnik radeji neprodaval, ale zase chapu ze nemaji jinou moznost aby se uzivili. Lidi jsou totiz lini zvednout prdel ze zidle u PC a jit do toho obchodu tak to objednaji pres net.
Převzetí plnění si pan doktor advokacie vysvetlil demagogicky po svém!
Převzetí plnění není to, že si objednáv výrobek na internetu a zaplatím za něj!
Převzetím plnění je proces, který je spojený se zaplacením a převzetím výrobku!
Už z logiky zákona plnye, že zákon nemůže vytvářet nevýhodu pro jednu či druhou stranu! Určitě bych si tohoto pana z advokacie nepřizval k žadnym sporum ktera by mela resit judikatura.
Velmi zajímavý a přínosný článek, koresponduje zcela s praxí. Myslím si však, že ČOI si špatně vyložila dotaz. Kdo nakupoval na Alza tak ví, přijdete si pro zboží do obchodu, ale v podstatě je to jen úložiště zásilek (zabalených). Mohlo to být pochopeno tak, že některé e-shopy mají i klasické kamenné obchody, sice objednáte v e-shopu, přijdete si pro to, dohledají Vás v PC, donesou ze skladu zboží ukážou, dají do tašky a vyjedou Vám z pokladny klasický pokladní doklad. V tu chvíli obchod sice proběhl, ale nemáte v ruce fakturu s číslem objednávky, ale jen ten doklad. Sám jsem tento způsob obchodu zažil a domnívám se, že zde by platilo vyjádření ČOI
Zdravím. Chci se zeptat, jestli se 14ti denní lhůta na vrácení peněz bez udání důvodu vztahuje i na autodíly? Například si objednám nějaký díl, vyzkouším ho a zjistím, že závada tím není vyřešena. Můžu pak takový díl do 14ti dnů bez problémů vrátit? Prakticky nepoužívaný, jen jednou vyzkoušený? Díky za odpověď.