jako majitel internetoveho obchodu se 7 vydejnimi misty jsem primo haklivy na ruzne vychcanky, kteri si neco na eshopu objednaji s vyzvednutim osobne na prodejne a pak se ohaneji vracenim kupni castky do 14ti dnu, proto jsem to udelal nasledovne:
V pripade osobniho odberu slouzi nas eshop jako rezervacni system, tzn stejne jako kdyz nam nekdo zavola do prodejny a zepta se zda to mame skladem, nikoli jako uzavreni obchodniho pripadu na dalku. Zakaznik si vyplni webovou objednavku neboli rezervaci, dorazi do prodejny, kde mu radi vyrobek osobne predvedeme a vyzkousime pokud o to ma zajem. Pokud nekdo nechce vyuzit sveho prava, je to jeho problem. Pokud si nikdo do tydne nedorazi, rezervaci zrusime a je to. Nedokazu si moc predstavit system, kdy bychom nekoho naopak popotahovali, ze si udelal objednavku - tzn zavaznou a soudili se s nim, ze si ji nevyzvedl :-) - proto rezervacni system a je to.
Zakon byl takto koncipovan kvuli tomu abyste si neobjednali zajice v pytli, nechali si to poslat postou bez moznosti toto vratit a ne kvuli podobnym vychcankum jako je pisatel tohoto clanku.
V alzasoftu je jasne napsano, ze zakaznik ma moznost si pred objednanim toto zbozi libovolne vyzkouset ve skladu. Toto tady samozrejme vubec nenapsal nebot je diky sve blbosti na alzasoft nakrknuty. Proc pisateli mys nevyhovovala, nesedela do ruky ? To si mohl vyzkouset klidne bez baterii. V kazdem pripade sportreboval cast toho produktu a nevidim duvod, proc by mu mela byt vracena plna castka.
Tento Vas pristup povazuji jako zakaznik u osobniho odberu idealni. Kdyz sem kupoval loni lcd monitor, chtel jsem jej zkontrolovat na spatne body. V obchode z toho ocividne nadseni nebyli, ale pak mi rekli, ze jej musim nejprve zaplatit. To jsem samozrejme udelal, monitor jsem chtel. Pote mi bylo sdeleno, ze v pripade spatnych bodu mi daji jiny kus, ale bez moznosti kontroly na miste a vlastne pripadne vymeny a ze by to pak slo jako reklamace(=pri jednom bodu smula, norma je na vic bodu). Toto povazuji za naprosto neprofesionalni pristup obchodnika. Jako byvaly prodavac vim, co je to kdyz zakaznik dve hodiny cuci na lcd, zkousi vse mozne a nakonec jej nechce. Ja mel zbozi zaplaceno a slo mi ciste o body, tj otazka max 5 minut a vybalil se jen monitor, ani se nekompletoval stojan apod. Vcera jsem treba kupoval LCD TV za 20000 a nedokazi si predstavit, ze by pri koupi nebyla 100%ok... Predem jsem se domluvil na pripadnem vraceni vramci 14 denni lhuty, zbozi zkontroloval doma a vse je ok. Rad bych ale zduraznil, ze jsem vse otviral s maximalni peclivosti pro pripad vraceni. Kdybych kupoval tu mys, zabilo by me dat tam na chvilku svoje baterky, abych nemusel skubat originalne zabelene a zbozi se mohlo dat dal jako nove? Na druhou stranu mnoho obchodniku neni ani ochotno vubec ukazat, zda je obsah baleni komletni, natoz neco zapnout na funkcnost - prikladem bud treba cybex. Kupujes treba fotak v setu? Zaplat, tady mas krabici a vypadni. Delavam to tak, ze se u pultu soupnu o kousek vedle, aby obsluhovali dalsi a v klidu si vse prohlednu, aby nebyly nejasnosti, jestli neco chybelo ci ne a alespon toto vsem velmi durazne doporucuji.