Je pravdou, že Alzasoft se chová skoro zlodějsky. Dle zákona má člověk právo vrátit zboží bez udání důvodu vždy, když si je nemůže sám prohlédnout a vzít do ruky. Když toto chce člověk v alzasoftu ve skladu, tak si za to Alzasoft chce účtovat 100 CZK!!
Toto je velmi svinské a zlodějské chování, nemyslíte?
A teď má jedna zkušenost s Alzasoftem. Koupil jsem od Alzasoftu věci za XX tisíc. Byl jsem solidní zákazník. Jedmou jsem u nich koupil joystick za cca 3000 CZK, kde v popisu uváděli chybnou informaci. Zkrátka inzerovali funkci joysticku, kterou ve skutečnosti neměl. Já jsem se o nákupu mohl rozhodovat -pochopitelně- jen na základě toho, jak oni svůj produkt popíšou, jinou možnost jsem samozřejmě neměl! Druhý den jsem ho šel vrátit, ty obstrukce, nechtěli mi ho za žádnou cenu vrátit, házeli mi klacky pod nohy. Nakonec asi po týdnu se konečně uráčeli, že mi vrátí peníze, tak mi je ani nedali cahs na pokladně, tak jak jsem platil, ale nechali si ty SVIŇÁCI peníze téměř pět měsíců, než mi je poslali na účet!!!! Takže mě i okradli, ty peníze, když sprostě drželi jim vydělávali a já za půl roku dostal částku, která má nižší hodnotu, než před půl rokem. No, takovéhle problémy jsem nezažil u žádného jiného českého e-shopu.
Pro Vás je klíčový § 616 Shoda s kupní smlouvou, odkud cituji: "má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané"
a dále:
"V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není- -li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit."
Vaše situace byla taková, že nešlo asi věc opravit (chyběla nějaká funkce avizovaná v reklamním materiálu). Mohl jste tedy věc vyměnit a nebo od smlouvy odstoupit.
Pokud Vám nedali peníze na místě resp. neposlali bezodkladně na účet, obohatili se o úrok a hlavně Vám způsobili škodu (zbavili Vás možnosti nakládat s majetkem, zbavili Vás solventnosti, zbavili Vás potenciálního zhodnocení tj. úroku v místě bydliště obvyklého). Proto jste měl dále uplatnit právo na náhradu škody jejich jednáním vzniklé.
TOTO PRÁVO MŮŽETE UPLATNIT ale jen dva roky po tom, co jste se o tom (škodě) dozvěděl (subjektivní vymezení promlčecí lhůty) a NEJDÉLE TŘI ROKY OD TOHO, co k takové události došlo (objektivní vymezení promlčecí doby).
Pomíjím, zda šlo o klamavou reklamu, což se taky sankcionuje. Doporučuji také Zák. na ochranu spotřebitele.