Vlákno názorů k článku Může vás úřad práce nutit dojíždět do zaměstnání 4 hodiny? od Pol - Jen minimum občanů si uvědomuje, že Úřady práce...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 10. 2019 16:28

    Pol (neregistrovaný)

    Jen minimum občanů si uvědomuje, že Úřady práce tu nejsou od toho, aby lidem sháněly práci, nýbrž proto, aby udržovaly PAPÍROVĚ nízkou nezaměstnanost a zejména nízkou cenu práce pro náš nízkopříjmový pracovní trh! Z ÚP těží zejména podnikatelé, kteří nemají sebemenší důvod zvyšovat mzdy, protože jim ÚP v případě potřeby pošle neomezené množství nezaměstnaných!
    Existence ÚP a jeho nátlaková činnost, je jednou z hlavních příčin nízkých mezd v ČR! Úřad práce bych zrušil, podpory v nezaměstnanosti rovněž a nahradil celý sociální systém jednou dávkou na potraviny podobně jako je tomu v USA, kde se nezaměstnanost řeší po telefonu/automat. Tím by se ušetřily desítky miliard za 10 000 úředníků na ÚP. Navíc pokud by nikdo netlačil na nezaměstnané prostřednictvím ÚP, rostly by mzdy v ČR mnohem rychleji, protože za nízkou mzdu by podnikatelé pracanta nesehnali a připlatit by museli. Dnes jim je naženou až pod nos ÚP, tak proč by mzdy zvyšovali?!
    Celé to na mě působí jako dokonale vymyšlený systém, který umožňuje/vytváří nízkopříjmový pracovní trh v ČR.

  • 12. 10. 2019 9:45

    aster (neregistrovaný)

    Nic ve zlém, ale už jste si někdy vyzkoušel pozici zaměstnavatele? Pokud ne, tak si aspoň pořádně prohlédněte svoji výplatní pásku a pořádně se zamyslete nad těmi různými částkami, které tam uvidíte - potom možná pochopíte, že ten, kdo odírá zaměstnance, není zaměstnavatel (ať je to kdokoliv) ale stát.
    Vy vidíte jen jednu stránku věci - to, co dostane zaměstnanec na výplatu - to, co za něj musí zaplatit státu zaměstnavatel, už asi nevidíte tak jasně. A pokud chcete argumentovat tím, že si to ten zaměstnanec stejně všechno na sebe vydělá - to není pravda vždy - hlavně malé firmy s tím mají problém, když zakázek není zrovna dost a přesto za zaměstnance zaplatit musí...

    A ještě něco - už jste se někdy setkal s tím "materiálem", který na žádost zaměstnavatele dodává ÚP? Můžete 100x napsat své požadavky, ale je to jako házet hrách na stěnu - stejně vám pošlou lidi, které při nejlepší vůli nepoužijete...jeden příklad za všechny - žádáte konstruktéra, takže očekáváte středoškoláka (i bez maturity) který studoval nějakou strojní průmyslovku - a dorazí absolvent základní školy, který nerozezná přímku od trojúhelníka...

  • 12. 10. 2019 19:02

    Pol (neregistrovaný)

    Koukám, že jste nepochopil pointu mého příspěvku/názoru. Takže znovu, řeč není o zdanění práce (ta je zdaněna nadprůměrně, v tom s vámi souhlasím), nýbrž o tom, že ÚP uměle snižuje cenu práce! Tím, že ÚP vystavují nezaměstnaným "doporučenky" je zájemce o práci v brutálně nevýhodné pozici, protože si nemůže dovolit odmítnout nabízenou mzdu z danou pozici! Byť by byla jakákoliv! Vyjednávací pozice se u takového nezaměstnaného rovná téměř nule! A toho si je každý podnikatel velmi dobře vědom - pokud nezaměstnaný práci za mrzký peníz odmítne, je nemilosrdně vyřazen z evidence. Jedná se ze strany ÚP o umělý zásah do pracovního vztahu, kdy uchazeč o práci je nucen přijmout práci za jakýkoliv peníz.
    Zcela jinou vyjednávací pozici má nezaměstnaný, pokud se uchází o práci bez doporučenky ÚP a to je přesně to, na co poukazuji a co bylo smyslem mého příspěvku/kam směřovala kritika ÚP.
    Váš komentář tesknící nad tím, že na Vámi požadovanou prac. pozici, je schopen ÚP poslat zcela nevhodného kandidáta, má slova z prvního příspěvku jen podtrhují. Pochopte, že zájmem ÚP není vám nabídnout vhodného kandidáta, jejich zájmem je zbavit se nezaměstnaného z ÚP doslova za každou cenu/stůj co stůj.

  • 13. 10. 2019 11:27

    aster (neregistrovaný)

    Ale já to chápu - moje reakce byla na to, že "podnikatelé - zaměstnavatelé nemají důvod zvyšovat mzdy" a i s tím v podstatě souhlasím, protože je to pravda - opravdu nemají motivaci. Já to znám, protože když chci dát ve své malé firmě někomu prémie, protože si je zasloužil, musím je dát z vlastní kapsy - zákazník na tohle nikdy slyšet nebude.

    A ke zvyšování mezd - člověk by ty mzdy zvýšil rád, jenže současně s tím se brutálně zvýší také odvody a ve výsledku se nažere stát a zaměstnanec dostane jen pár stovek navíc - i když si na to v ideálním případě vydělá - ne vždycky si na sebe vydělá, někdy to prostě nevyjde a pak to platíte ze své kapsy - jenže to stát nezajímá - jde to z vašeho zisku, který na konci zdaníte v plné výši.

    Jinak s tím, co píšete o ÚP souhlasím bez výhrad - je to instituce leda na buzerování.
    Co byste řekl na to, když vám přijde člověk s umístěnkou z ÚP a ještě ve dveřích a aniž ví, jakou práci by dostal, prohlásí "já tu práci nechci, já chci jen to razítko, že jsem tu byl a že se na to nehodím" no tak to razítko mu dám a k tomu připíšu, jak se vyjádřil - doslova.
    A reakce ÚP? Dostanu vynadáno za ten dovětek k razítku - takže podle nich mám podporovat nemakačenka - vyložil byste si to jinak? Pokud vím, tento borec (a mnoho jiných podobných) z evidence vyloučen nebyl - za týden předvedl stejnou scénku u konkurence...
    Smutné je, že na ÚP buzerují ty slušné, kteří by pracovali a věřím tomu, že jim houby záleží na tom, kam koho pošlou - nezajímá je to - oni mají své jisté.

  • 14. 10. 2019 15:36

    Pol (neregistrovaný)

    Já Vám rozumím, zdanění práce je v ČR opravdu brutální a tak zvyšovat mzdy zaměstnancům, je kontraproduktivní. Hlavním viníkem je samozřejmě stát se svým gigantickým úřednickým aparátem mezi něž patří i Úřady práce. Proto bych jej zrušil spolu s dalšími zbytnými úřady a zároveň ulevil zdanění práce. Jenže najdou politici odvahu do toho říznout a propustit masy nepotřebných úředníků? Já myslím, že ne.
    Šel bych ještě dál, zrušil bych i odvody na nezaměstnanost a podpory v nezaměstnanosti i s celým ÚP, který práci nikomu nesežene. Kdo by se chtěl pojistit pro případ nezaměstnanosti, jsou tu pojišťovny, které by díru na trhu v tomto segmentu rychle zaplnily. Jediné co bych kvůli nebezpečí zvýšení kriminality ponechal, respektive nově zavedl, by byly nějaký potravinový systém pro nezaměstnané - např. nabytím určité částky na platební kartě, které by umožňovalo pouze nákup potravin. A ani o chlup víc. Vzkaz státu by měl být jasný, chceš peníze, makej!
    Souhlasím s Vámi i v tom, že mnohá netáhla si chodí jen pro razítka. Ale je třeba rozlišovat, znám ve svém okolí občany v částečném invalidním důchodu, kteří by pracovat chtěli, ale nikdo o ně nemá zájem. To samé platí u lidí od 55 let výše. A podle slov, které od nich slýchám, se k nim ÚP chovají příšerně - mnozí se z důvodu šikany i z ÚP odhlásili a už zcela rezignovali. A můžu Vám říct, že když je potkám a hovořím s nimi, tak se jedná o zcela zlomené lidi. Takovým lidem by měl stát pomoci/ finančními pobídkami pro firmy. Místo toho stát podporuje zbytná úřednická místa zcela zdravých lidí, kteří by se měli bez problému uplatnit na pracovním trhu.
    Něco je tu špatně, ale my s tím nehneme .....
    Díky za věcnou diskuzi.

  • 14. 10. 2019 18:15

    Jarmila (neregistrovaný)

    Hneme! Je třeba o tom mluvit a upozorňovat na nepravosti. Ono to jde pomalu, ale jde to. Nesmíme ale povolit.

  • 14. 10. 2019 18:17

    Jarmila (neregistrovaný)

    Hneme! Je třeba o tom mluvit a upozorňovat na nepravosti. Ono to jde pomalu, ale jde to. Nesmíme ale povolit, je třeba neustále upozorňovat a upozorňovat, jak dětem v 1.třídě. Od r. 1989 jsme už urazili pořádný kus cesty. Řada věcí nebude hned, ale ony budou. Vždyť to je přece podstata vývoje.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).