Naprostý nesmysl. Maximální spolupráce, která reálně probíhá, je, že je někdo tipařem za provizi. Takže policista pošle ze soukromého mobilu SMS s tipem spřátelenému lovci nehod a po pracovní době dostane za ten tip odměnu (zpravidla 500 Kč). Takto fungují i někteří řidiči dodávek, taxikáři, hasiči, sanitky, obecně všichni, kdo jsou pořád na cestě... Eticky špatně, ale není to proti zákonu. Ovšem tvrdit, že při nepoužití lovců nehod se vina svalí na poškozeného je už silné kafe. I policisté jsou jen lidi, takže si rádi (neoficiálně) přivydělají, ale jakmile jde o jejich práci, zvláště v případě nehodovky, až na pochybení jednotlivců bych se jejich práce nebál, udělají ji korektně, provize neprovize. Osobní zkušenosti.
Takoví tipaři jsou bohužel nevědomky i různí "andělé"... Já se kdysi nechal nachytat na nějakou akci ÚAMK, pomáhejte kolegům motoristům, hlašte nehody, dáme to do rozhlasu, na internet, ať se motoristé mohou nehodám vyhnout... Pak jsem se jednou nachomýtl k nehodě, čelní střet dvou osobáků. Tak jsem to jako debil nahlásil na tu linku ÚAMK, samozřejmě se to neobjevilo ani v rádiu, ani na internetu, ale do 10 minut byly na místě dva vozy ÚAMK... Takže od té doby mně tahle posbolševická instituce může políbit Brusel.
Určení viníka dopravní nehody je důležité pro stanovení právního základu nároku a výši odškodnění.
Vážnější dopravní nehody šetří PČR a rozhodně to v praxi není tak, že by lidé, kteří nevyužili služeb lovců nehod, měli horší nároky na odškodnění nebo byli automaticky označeni za viníky nehody.
Když je ale sporné zavinění nehody nebo pojišťovna odmítá poškozeného řádně odškodnit, je vždy vhodné věc právně konzultovat s advokátem se specializací na odskodňování dopravních nehod. Na rozdíl od lovců nehod má advokát uzavřeno profesní pojištění odpovědnosti a jehož služby jsou u poškozeného, který nehodu nezavinil, placeny pojišťovnou z povinného ručení vozidla viníka, o čemž bohužel nejsou poškození v drtivé většině případů informováni.
Všem hlavně hodně šťastných kilometrů bez nehody!
Miluji názor borce, který doporučí volat asisteční službu 1224. Volal jsem jednou , děkuji. Hovor za cenu kterou nenajdete nikde a vyjde asi na 8 Kč za minutu a přepojí Vás na odtahovku Vaší pojišťovny. Ti přijedou, auto odtáhnou do servisu. Z pojišťovny Vám na telefonu ani neporadí, jak vyplnit záznam, nahlásit na pojišťovnu musíte taky sám, a když si vyberete svůj servis, tak Vám ještě melou něco o tom, že si musíte vybrat jejich smluvní.. Cože ? Já si auto servisuju tam, kde mám důvěru, ne kde mne někdo pošle.. Ještě, že mám svůj servis. Zavolám, když může majitel, dojede za mnou k nehodě i s odtahem, když ne, pošle nějakého mechoše. Na servise u kávy vše nahlásí na pojišťovnu, a stará se on. Řeší i platbu s pojišťovnou a jak ho kolikrát poslouchám, nejraději by je někdy poslal víte kam.. Kecy a kecy.. neznám nikoho, kdo má s pojišťovnou zkušenost dobrou.. Ale těch špatných znám dost.. Takže pán z asociace si nevidí na špičku nosu a nebo kecá.. Však jej platí pojišťovny nějakým společným příspěvkem, tak komu asi bude pochlebovat.. Tak asi
Bývá dobré přečíst si pojistné podmínky, což samozřejmě 80% lidí nedělá, protože je to pod jejich úroveň, a patříš mezi ně. Takže ten požadavek na smluvní servis může znamenat, že při první pojistné události nepřijdeš o bonus. Protože jsi ovšem chytřejší a dáš to kámošovi do garáže, o bonus přijdeš a pak budeš všude na internetu vřeštět, co jsou to v té pojišťovně za sv-ně.
Co mám zkušenost, tak asistenční vozidlo od pojišťovny se samo od sebe u nehody neobjeví a dokonce i když pojišťovnu požádáte, aby škodu pomocí "své" asistenční služby komplexně vyřešila, tak vás pošlou do háje, že maximálně vám zajistí odtah a zbytek si řešte sám ve svém volném čase za své prostředky. Už jen proto jsou ti lovci nehod hrozně fajn. Vám by pojišťovna náklady na to vyřizování neproplatila (ačkoliv jako součást škody, která vám vznikla, na to máte nárok), zatímco lovcům ano, ti přesně vědí, jak to, na co máte nárok, z pojišťovny dostat.
Ano a tady se nám ozval lovec
Pojišťovna Vám vyřeší službu vždy v takové míře, za co si zaplatíte. Pokud si klasicky uděláte pov co nejlevnější, nečtěte podmínky (jako většina ČR, co by nejradši vše zadarmo), tak se nesmíte divit, že žádné nadstandardní podmínky nemáte.
Víc to asi nemá cenu řešit
Prdlačku lovec. Dvakrát jsem jejich služby využil, to je vše. Navíc nevím, zda jste tak hloupý, jak se prezentujete, a nebo jen hloupě provokujete.
1. Povinné ručení, ze kterého se hradí škoda na mém vozidle, uzavíral viník. Tzn. já ho absolutně jinak neovlivním. Podmínky mého pov si můžu číst milionkrát a bude mi to k prdu, protože "služby" mé pojišťovny bude využívat ten, komu způsobím škodu, nikoliv já sám. Ještě mi od vás chybí hraběcí rada, abych se nechával nabourat jen od těch, co mají nadstandardní pojistky u slušných pojišťoven.
2. Výčet toho, co má pojišťovna uhradit, je v zákoně. Pokud jste si ráčil všimnout, mám problém s tím, že pojišťovny se zkouší z tého povinnosti vyvléknout. To není o žádných nadstandardních podmínkách či něco takového.
Souhlasím, že na úrovni, kterou jste předvedl, to nemá cenu řešit.
Dvakrát jsem jejich služby využil - nikdy však tak, že by mě odchytili u nehody, ale vždy jsem je kontaktoval až po nehodě. Zařídili vše přesně tak, jak slibovali, tzn. opravili auto (dostatečně kvalitně, neměl jsem s opravou žádné problémy) a po dobu opravy jsem měl náhradní vůz stejné třídy. Takže za mě jednoznačně palec nahoru.
Naposledy mi byla způsobena škoda letos začátkem roku, s žádnou agenturou jsem se nedohodl. Prakticky všechny odmítly můj požadavek, aby opravu zajistily v autorizovaném servisu. Ty, které to neodmítly, pak neměly k dispozici zápůjční vůz dostatečné úrovně. Pojišťovna viníka odmítla jakoukoliv pomoc s řešením nehody, takže jsem si nechal auto opravit sám v autorizovaném servisu a náhradní vůz jsem si půjčil taky sám. Problém nastal při požadavku na úhradu škody. Nakonec jsem to z pojišťovny všechno vyrazil, ale byly to poměrně nepříjemné dohady a nemít za sebou právníka, asi by to bylo slabší. Je neskutečné, že vám někdo způsobí škodu a tím hafo komplikací a pojišťovna nejen že vám vůbec nijak nepomůže, ale ještě vám bude tvrdit, že jste náhradní auto nepotřeboval a podobné nesmysly.
Pravda je, že jsem slyšel o případech, kdy je oprava těmi lovci nehod provedena nedbale či že lovcům nehod pojišťovna neproplatila vše zejména za zapůjčené auto a oni to pak na základě fikané smlouvy vymáhali po chudákovi řidičovi, ale je samozřejmě otázkou, zda je to pravda nebo zda jsou to legendy šířené pojišťovnami. Tomu bych klidně věřil, protože normálně pojišťovny řidiče natáhnou, až to není hezké - odmítají proplatit autorizovaný servis, zkoušejí to s amortizací, nechtějí poskytnout či proplatit náhradní vůz apod., zatímco profíci vědí, které paragrafy a jakou judikaturu NS použít, aby z pojišťoven po zlém dostali to, co pojišťovny měly zaplatit dobrovolně.
Takže pokud si ohlídáte podmínky, můžou lovci nehod posloužit velice dobře. Auto mi přivezli až domů (a odvezli si moje nabourané), nápodobně mi pak přivezli opravené a vyzvedli si zápůjčku. A neplatil jsem ani korunu.
Tak to jsi vyjimka. Mne sice privezli nahradni auto ale nejaky kepl. Ze bylo s nefunkcni klimatizaci to uz mi v te dobe bylo jedno, ale ze nemelo automat tak byli odeslani do haje at sezenou auto s automatem. Nehodlam kvuli rizeni vozidla na ktere nemam opravneni prijit o body nebo papiry. Ta osoba na druhe strane linky vubec netusila ze existuji ridicaky jen na automat.
Jinak tohle je lež jako věž:
Lovci nehod žijí z provizí za sjednané služby a tyto provize mohou být vypláceny právě díky vyšším cenám, které účtují tyto servisy pojišťovnám.
Jako poškozený totiž máte nárok na úhradu přiměřených nákladů, které vám v souvislosti s nezaviněnou škodou vznikly. Včetně právní pomoci apod. Takže skutečnost je taková, že pojišťovny na tyto všechny vaše nároky vybírají peníze v pojistném, ale když mají vyplácet, cukají se jak patnáctiletá panna. Co jsem měl možnost o toho maličko nahlédnout, tak lovci nehod žijí z následujícího:
- servis za normální ceny (!) provozují sami či mají spřátelenou firmu, takže díky lovení nehod si akorát přihrávají kšefty. Konkrétně: pokud opravu za 10 tisíc provede servis "Lovec Nehod s.r.o." nebo "Auto Vyhoň, vyjde pro pojišťovnu nastejno. Naopak mám osobní zkušenost, že obecný servis typu "Auto Vyhoň" se zeptal - jo, to je na pojišťovnu? A cenu napálil. Servis "Lovec Nehod s.r.o." si toto dovolit nemůže, protože ví, že na něj mají pojišťovny pifku a je pod drobnohledem
- nápodobně je to s půjčením náhradního auta. Jak jsem zjistil, když jsem to letos potřeboval, tak ceny normálních půjčoven v Praze za to samé auto za těch samých podmínek mají rozptyl přes 150%, tzn. někdo nabízí za 1000 na den, jiný za 2500 na den. Pokud si dokážou sehnat kšefty tím, že loví nehody, jejich věc, ale rozhodně nejde o nic, co by něco prodražovalo. Nehledě na to, že existuje judikatura, že pokud si půjčujete náhradní auto stejné či nižší třídy, tak nejste povinen dělat tři dny rešerši, která půjčovna ve vašem okolí má nejnižší ceny, ale pokud cena té půjčovny, kterou jste zvolil, odpovídá cenové relaci v místě obvyklé, je pojišťovna povinna to proplatit
- poplatků za právní pomoc či vyřízení celé záležitosti za vás. Je to něco, na co jako poškozený máte nárok, ale sám si to z pojišťovny nikdy nevydupete.
Takže "lovci nehod" okrádají pojišťovny asi tak, jako když vám v restauraci přinesou na stůl jídlo a k tomu moučník, který je v ceně, a vy ten moučník sníte. Pojišťovny zvyklé na to, že ten již jednou zaplacený moučník lidi nechávali netknutý, můžou začít řvát, že je to nefér, ale v praxi nejde o nic jiného než že nejsou zvyklé na to, že si jako zákazník vezmete to, na co máte nárok a co jim bylo předem zaplaceno.
Zajímalo by mě, co je to za organizaci ta ČAAS, když mají potřebu takhle pouštět lži a polopravdy. Mimochodem, kdyby byly pojišťovny co k čemu, tak vám podobnou službu jako lovci nehod poskytnou samy? Velice by na tom (oproti proplácení nákladů lovcům) nehod ušetřily: automaticky vám půjčí náhradní vůz a zajistí kvalitní opravu vašeho poškozeného. A proč myslíte, že to nedělají? No proto, že si zákazníci o tyto služby, které - opakuji potřetí - mají v ceně a pojišťovny za ně dostaly zaplaceno v ceně povinného ručení, buď neřeknou a pokud řeknou, pojišťovny dělají vše proto, aby jim to znepříjemnily či oprávněné čerpání znemožnily. A běžný klient bez právníka za zadkem se s nimi hádat nebude.
Naopak, zbystřete, proč asi vznikl tento článek. Místo toho, aby asistenční služby navázané na pojišťovny zkvalitnily služby, rychlost a byly v terénu když je klienti potřebují, tak dávají peníze do PR článků na strašení lidí. V průběhu asi 5 let jsem měl zkušenost s tzv. lovci nehod 2x u dopravních nehod a byl jsem rád za rychllou pomoc, vyplnění formulářů, odtah, náhradní vozidlo. Vše OK a nic jsem nedoplácel. A jestli místo "moučníku zdarma", si za to vzal někdo za tu práci provizi? Tak mu to jenom přeji. :)
Využil jsem služeb "lovce" jednou. Pán pomohl s vyplněním formulářů (trochu složitější situace s nehodou tří aut), zajistil odtah, zapůjčení náhradního vozu a vyřešil celou komunikaci s pojišťovnou, takže jsem nic neplatil. Náhradní vůz teda nebyl nejlepší kvality, drhnul mu pedál plynu, ale v zásadě funkční. Za mě s výhradami palec nahoru.
Zato jednání pojišťovny viníka bylo napřesdržku. Nejdřív hrozně protestovali, že servis, kam mě odtáhli, není jejich smluvní - což se ukázalo jako zcela irelevantní, pak mé auto prohlásili za totální škodu a vyplatili mi tak dvě třetiny jeho skutečné ceny. Asi jsem se s nimi měl soudit, ale neměl jsem na to čas ani energii, s čímž nejspíš počítali, zmetci. Takže jsem nakonec rád, že většinu komunikace s nimi vyřídil "lovec" a ne já, jinak by asi výsledky byly ještě horší.
ČAAS je skupina lobistů placená z povinného rušení, kteří dokázali nadiktovat v poslanecké sněmovně zákon, který pojišťovnám umožňuje motoristy legálně okrádat. Samozřejmě - ne zadarmo, dává za to státu desátky v podobě platby HZS, odvodů do garančního fondu, apod., a ne malé. A za to dostali možnost diktovat, co je adekvátní, a co přemrštěná cena. Jelikož adekvátní cena pro HZS je daná zákonem, a to formou nařízení vlády - tu pojišťovny proplatí bez remcání, ale běžného motoristu, servis, a dokonce i své nasmlouvané odtahovky trvale přesvědčují, že jsou předražení a nechtějí platit.
Lidi, vzpamatujte se - pojišťovny nemají ani jedinou vlastní odtahovku, jediný servis, jediné náhradní vozidlo, ale jsou jediný soukromý subjekt, který v podstatě za požehnání vlády rozhodují o tom, kdo, co , jak a hlavně za kolik bude dělat. ať již odtahovka, nebo servis. A kdo se jejich cenám nepodvolí, je označen za lovce nehod a nebo vyžírače peněz. Přitom jsou to právě jednotlivé asistenční společnosti, často vlastněné pojišťovnami, které se nestydí vzít si provizi od jednotlivých odtahovek a servisů. Mnohé lovce nehod, kteří nehody objíždí a kšefty si dohazují, dokonce najdete i na seznamu smluvních odtahových služeb jednotlivých pojišťoven - je to jednoduché, čím vyšší faktura - tím větší provize, a pojišťovnu to stejně nestojí víc - jak řekl p. Bold, lidé to potom musí doplatit ze svého, jen zapomněl dodat, že přece ony, pojišťovny mají jediní právo určovat výši náhrad.... V Praze to možná není tak vidět, ale podívejte se, jak to funguje jinde. Proč pro Vašeho miláčka přijede 100 km vzdálená odtahovka, aby vás odvezla 15 km domů, Proč nikdy nejsou operátoři schopni Vám garantovat cenu, kterou za službu budete doplácet atd.
A nejsmutnější na tom je, že si všechny tyto kecy ať již pánů z pojišťoven, nebo z asistenčních společností platíte sami v povinném ručení. A jsou to jenom kecy, jelikož kdyby to mysleli vážně, nebylo by to tam, kde to teď je. Pokud je člověk poškozeným u DN, je to pro něj velká psychická zátěž, hlavně takový, který nemá možnost koupit si každé 3 roky nové auto. Pojišťovna mu zprostředkuje odtah, udělá z auta totálku, co se klient dozví do 5 dnů, a pak dle pojišťovny nemá nárok na nic. Chcete po nich auto, máte nárok jen do doby, než se dozvíte kecy o neekonomické opravě - zajímavé, ekonomika opravy se počítá v cenách originálních dílů a práce ve značkovém servise - proč nás tedy nutí při opravě používat repliky dílů a nebo díly z vrakovišť??? Zase jenom proto, aby ušetřily. A když nakonec dostanete peníze za vrak a nebo opravené auto ze smluvního servisu pojišťoven, máte dvě možnosti - vzít si úvěr a jít si koupit jiné, a nebo se soudit, a následně si vzít větší úvěr a koupit si horší auto.
Také jsem byl "odchycen" a nemůžu si stěžovat. Nehoda bez mého zavinění. Pánové přijeli, zajistili odtah i náhradní vozidlo. Akorát za týden se ozvali, že oprava trvá déle a na druhý týden dostanu menší a "horší" vůz (což byla Fabie). Ve finále jsem nic neplatil, vše šlo z povinného ručení viníka.
Ano, mohl jsem sám volat odtahovku, zařizovat servisy a půjčení auta na vlastní pěst, ale tím bych jen ztratil čas a ušetřil peníze pojišťovně viníka. Tedy naprosto žádná výhoda.