Naprostý nesmysl. Maximální spolupráce, která reálně probíhá, je, že je někdo tipařem za provizi. Takže policista pošle ze soukromého mobilu SMS s tipem spřátelenému lovci nehod a po pracovní době dostane za ten tip odměnu (zpravidla 500 Kč). Takto fungují i někteří řidiči dodávek, taxikáři, hasiči, sanitky, obecně všichni, kdo jsou pořád na cestě... Eticky špatně, ale není to proti zákonu. Ovšem tvrdit, že při nepoužití lovců nehod se vina svalí na poškozeného je už silné kafe. I policisté jsou jen lidi, takže si rádi (neoficiálně) přivydělají, ale jakmile jde o jejich práci, zvláště v případě nehodovky, až na pochybení jednotlivců bych se jejich práce nebál, udělají ji korektně, provize neprovize. Osobní zkušenosti.
Takoví tipaři jsou bohužel nevědomky i různí "andělé"... Já se kdysi nechal nachytat na nějakou akci ÚAMK, pomáhejte kolegům motoristům, hlašte nehody, dáme to do rozhlasu, na internet, ať se motoristé mohou nehodám vyhnout... Pak jsem se jednou nachomýtl k nehodě, čelní střet dvou osobáků. Tak jsem to jako debil nahlásil na tu linku ÚAMK, samozřejmě se to neobjevilo ani v rádiu, ani na internetu, ale do 10 minut byly na místě dva vozy ÚAMK... Takže od té doby mně tahle posbolševická instituce může políbit Brusel.
Určení viníka dopravní nehody je důležité pro stanovení právního základu nároku a výši odškodnění.
Vážnější dopravní nehody šetří PČR a rozhodně to v praxi není tak, že by lidé, kteří nevyužili služeb lovců nehod, měli horší nároky na odškodnění nebo byli automaticky označeni za viníky nehody.
Když je ale sporné zavinění nehody nebo pojišťovna odmítá poškozeného řádně odškodnit, je vždy vhodné věc právně konzultovat s advokátem se specializací na odskodňování dopravních nehod. Na rozdíl od lovců nehod má advokát uzavřeno profesní pojištění odpovědnosti a jehož služby jsou u poškozeného, který nehodu nezavinil, placeny pojišťovnou z povinného ručení vozidla viníka, o čemž bohužel nejsou poškození v drtivé většině případů informováni.
Všem hlavně hodně šťastných kilometrů bez nehody!