Teoreticky: bude to komplikovanější, chvilku to potrvá, ale asistenční služba by toto měla zajistit a vyřešit, peníze může poslat např. přes Western Union. . Na druhé straně, najít banku či bankomat by neměl být tak velký problém. Ale to je jen teorie. Shodou okolností jdu v úterý do jedné asistenční centrály, poptám se na to.
Primárně přeci vůbec nejde o to, že vám někdo někam pošle 100 euro a nebo,že ty peníze vyklepete z nějakýho dementního bankomatu.Přece, jste pojištěn a tím to hasne a tedy asistenční služba musí povrdit, že zdravotnickému zařízení,že zavazek uhradí a ne že bude klient nosit tyhle peníze po kapsách.Trochu mě sere to naše čecháčkovství že si necháme něco podobného líbit.
no to je teorie, ale zažil jsem v Norsku, že doktor na žádné slibované zpětné zaplacení nechtěl přistoupit a bez hotovosti odmítl ošetření. Pravda, nešlo o život, ale jen bolestivé potlučení a odřeniny po pádu z kola … jenže shánějte někoho, kdo vás celého od krve odveze 100 km daleko do smluvní nemocnice.
To neni cechackovstvi, to je nahodou skvela vec, protoze tim ze vy si zaplatite poplatek do 100-150 Eur, jak je i v podminkach pojisteni, si usetrite spoustu casu nez to asistencni sluzba zaridi a necekate tak nekolik hodin na "odbaveni" k osetreni ci na luzko. Po navratu to pojistovna navic hradi v plne vysi zpet. Tzn. radeji to zaplatim na tech par dnu za ni a pak mi to vrati, nez abych cekal nekde v bolestivem stavu na to, az doktor dostane svych par eur.
U takhle malých částek většinou jiné řešení není. Ano, asistenční služba může zajistit smluvní zařízení, zaslání peněz pro úhradu (ovšem to už obvykle není jejich povinnost), ale už vidím, jak ležím někde na podlaze hotelu se zlámaným kolenem a čekám, až mi přijdou peníze.
Měl jsem o hodně lehčí příhodu (jen nevolnost) a také jsem to musel platit v hotovosti (šlo i o nižší částku). Pojišťovna mi to pak proplatila.
Tohle je system podobny zdravotnim pokladnam, ktere tu byly za prvni republiky. Doktor nemusel podepisovat smlouvu s kdejakou pojistovnou, ale proste vystavil doklad, ktery jste si nechali proplatit. Ma to tu nevyhodu ze musite mit penize u sebe a az nasledne je dostanete proplacene. Ale zase to ma tu vyhodu, ze pokud jste pojisteni u nejake exoticke pojistovny, ze se nestane ze by vas doktor neosetril (coz se v CR stava).
Ten soucasny system jen tezko muze fungovat mezinarodne, protoze proste nejste schopni udelat smlouvy se vsema nemocnicnima zarizenima po celem svete, to proste nejde, proto se voli ten prvorepublikovy. Stejne tak je asistencni sluzba pro dane zarizeni vetsinou neznama a jeji slovo nema zadnou vahu dokud od ni neprijdou penize.
Přesně tak. Žádná pojišťovna nemůže mít smlouvu se všemi zdravotnickými zařízeními a stejně tak tato zdravotnická zařízení určitě nebudou mít zájem vyřizovat si plnění kvůli několika desítkám EUR, to raději zkásnou pacienta (a pokud odmítne zaplatit tak ho jednoduše neošetří – tyhle případy se běžně stávají i v Evropě, např. Rakousku).
Studuju nyni pojistné podmínky Evropské cestovní pojištovny a nikde jsem nenašel zmínku o tom,že bych si musel akutní ošetření nejprve zaplatit a teprve poté nechat proplatit.Já to beru tak,že jsem se pojistil a že nechám dohodu o zaplacení na jednání mezi pojištovnou a lekarem.Pokud mne neošetří bez zaplacení předem budu to brát jako porušení smlouvy ze strany mojí pojištovny a nebo bude muset pojistovna najit zpusob jak mi pomoct s tim placenim.Nikde nepisou ze v případe pojitné události musím mít k dispozici stovky eur abych vůbec ošetřen.
A1 LÉČEBNÉ VÝLOHY (škodové), článek 3
Pokud během zahraniční cesty náhle akutně onemocníte či utrpíte úraz, uhradíme Vám či za Vás obvyklé, odpovídající a přiměřené výlohy na léčení či operaci, a to zejména,.....
článek 6
Nemůžete-li při ambulantním ošetření zaplatit účet na místě v hotovosti, obraťte se na asistenční službu, která poskytne platební záruky a zajistí úhradu. Účty uhrazené v hotovosti Vám proplatíme po návratu do vlasti.
Jinak řečeno, pojišťovna dostojí svému závazku, pokud zdravotnickému zařízení slíbí, že jim náklady uhradí (a nebo pokud klientovi následně uhradí vynaložené prostředky). Ovšem zdravotnické zařízení není nuceno slib přijmout a pacienta tak ošetřit jen na základě příslibu, že dostane zaplaceno. Samozřejmě pacient si může s ošetřením pár dní počkat, než bude realizován mezinárodní bankovní převod :).
Ono prostě není technicky možné realizovat, aby měla pojišťovna smlouvu s každým lékařem a každým zdravotnickým zařízením a ani to, aby měla smluvní zařízení v každém městě, vesnici,…
Záleží to vždy na dobré vůli onoho zdravotnického zařízení, jestli pacienta ošetří „na dluh“ a pokud jde o potenciální účet v řádu desítek eur, tak asi moc ochotno nebude, protože administrativní zátěž s tím spojená se jednoduše nevyplatí.
A rezervu pár set eur by člověk při cestě do zahraničí měl mít vždy (když ne v hotovosti tak jako limit na kreditní kartě nebo jako zůstatek na účtu, ke kterému má vydanou kartu debetní), aby se měl jak dostat domů, když mu např. uletí letadlo.
Ano každopádně to je přesně to co jsem psal.žádnou hotovost nepotřebujete.Pojišťovna poskytne platební záruku a to neznamená, že ty peníze musí nutně zaplatit předem nebo dokonce vy.Prostě já nemám žádnou povinnost platit cash, ale pojištovna musí dostát svým závazkům vůči mě.Tedy bud zaplatí nebo vystaví záruku,ale to je to co mě jako klienta nezajímá.Ani kdybych ty peníze měl tak je platit nebudu a ten kdo tak činí, tak činí s vlastní vúle.
No nevim jak by se vam libilo, kdyby zdravotnicke zarizeni reklo, ze zaruku neprijima. Vzdyt ani takovou pojistovnu treba vubec nezna. Tak i kdyby se pojistovna pretrhla, tak nedosahne vaseho osetreni driv nez penize skutecne dorazi na lekaruv ucet. Proto je lepsi mit hotovost primo u sebe.,
Jak píše „benzin“. Pojišťovna je povinna poskytnout záruku, ale zdravotnické zařízení není povinno záruku přijmout. Nyní záleží na podmínkách v dané zemi. V EU nesmí odmítnout ošetření úrazu nebo nemoci, která akutně ohrožuje život, ale klidně může odmítnout klienta se zlomenou rukou/nohou, pokud nemá/nechce na zaplacení („specialisté“ jsou na toto různé soukromé ordinace a nemocnice v Alpách v Rakousku). Záruku nechce, chce peníze.
Z toho důvodu si právě pojišťovna vymiňuje ve svých podmínkách, že své povinnosti dostojí, pokud klientovi proplatí náklady až následně, protože ví, že není schopna kdykoliv a kdekoliv zajistit bezplatné ošetření přímo na místě.
V méně civilizovaných zemích klidně člověka nechají umřít na ulici, pokud není schopen IHNED zaplatit.
To co říkáte v podstatě znamená,že i když se člověk řádně komerčně pojistí může nastat situace, že nebude ošetřen a to jen proto že u sebe nebude mít dostatečnou hotovost, což v žádném případě není uvedeno v pojistných podmínkách a pojistná smlouva mu to nijak nanařizuje ani ho neupozorňuje, že taková situace může nastat.Neboli by se jednalo o porušení smlouvy. Ale může se to stát doopravdy?Myslím si, že renomované pojišťovny jsou na to připravené a že v zemích v kterých nabízejí pojištění jsou schopné zajistit zaplacení za klienta cash téměř okamžitě nebo zajistit záruku,kterou nikdo neodmítne.Např. prostřednictvím nějakého finančního partnera v zemi.
To co říkáte v podstatě znamená,že i když se člověk řádně komerčně pojistí může nastat situace, že nebude ošetřen a to jen proto že u sebe nebude mít dostatečnou hotovost,
Ano, je to tak a není to nic neobvyklého, např. v tom Rakousku.
což v žádném případě není uvedeno v pojistných podmínkách a pojistná smlouva mu to nijak nanařizuje ani ho neupozorňuje, že taková situace může nastat.
Ale ovšem že je. To je to „Vám či za Vás“. A stejně tak ten článek 6, kde se pojišťovna nezavazuje k zajištění bezplatného ošetření na místě, ale pouze k poskytnutí záruk. Pokud zdravotnické zařízení záruku neakceptuje, má nemocný/zraněný smůlu. A opět je tam uvedeno, že zaplatí -li pacient ošetření v hotovosti, bude mu proplaceno.
Ale může se to stát doopravdy?
Ano, může.
http://tn.nova.cz/zpravy/zahranici/nejdriv-zaplat-pak-te-osetrime-slysi-zraneni-lyzari-v-rakousku.htm
Myslím si, že renomované pojišťovny jsou na to připravené a že v zemích v kterých nabízejí pojištění jsou schopné zajistit zaplacení za klienta cash téměř okamžitě nebo zajistit záruku,kterou nikdo neodmítne.Např. prostřednictvím nějakého finančního partnera v zemi.
Problém je v tom, že ono pojištění je poskytováno pro celý svět a opravdu nemohou mít všude smluvní partnery. Záruku samozřejmě poskytnou, ale jak už jsem psal, zdravotnické zařízení ji nemusí přimout. „Papírování okolo“ zabírá čas a kvůli několika desítkám EUR se s tím nikdo (v tom zdravotnickém zařízení) dělat nebude. Navíc když v 99 % případů se ty peníze vždy nakonec nějak najdou (viz to, jak se skládaly ty učitelky). A to 1 % co odvezou do jiné (třeba i sto km vzdálené) nemocnice, která bude ochotna záruku akceptovat je nevytrhne.
Jasně,ale pořád je to jen o tom,že někdo si řekne o peníze a někdo je nakonec zaplatí.Nic o tom,že někdo prostě nezaplatil(neměl na zaplacení předem a disponoval platnou kartou komerčního pojištění a jednal s asistenční službou) a byl z té sanitky vysazen.Jsem přesvědčen, že nátlak ano,ale nic víc by si Rakouská záchranná služba nedovolila.Pořád tvrdím, že minimálně v zemích EU ty peníze dopředu platit nemusíte.Jasně, je lepší je mít,ale není to nezbytné a také bude asi záležet na tom u koho jste pojištěn.
Konkrétně v tomto případě bylo ošetření skutečně odmítnuto (přestože dívka byla pojištěna u AXA):
http://zena-in.cz/clanek/rakousky-lekar-neosetril-ceskou-skolacku-co-na-to-rakusaci/kategorie/zahranici/rubrika/podpora@zena-in.cz
V následujícím vyjádření sice lékař tvrdí, že to není pravda, faktem ale je, že dokud se celý zájezd nesložil na ošetření, toto nebylo provedeno.
Ono záleží na na urgentnosti případu. V případě životohrožujícího zranění bude aspoň v EU bez problémů ošetřen, ale třeba u jednoduché zlomeniny je poměrně velká pravděpodobnost, že minimálně soukromá ordinace před zaplacení předem „ani nerozmíchá sádru“.
Proti podmínkám pojištění to není, proti zákonným podmínkám (aspoň pokud jde o zranění které akutně neohrožuje život) jak se zdá také ne.
Já jsem byl jednou ošetřován na Srí-Lance. Bylo mi zle, tak jsem si zavolal do hotelu doktora. Přijel i se sestřičkou vyšetřil mě a dal mi nějaké prášky – ty samozřejmě až poté, co jsem zaplatil. Kartička pojištění ho nezajímala. Ano, mohl jsem zavolat asistenční službě a nechat si dát tip na nějakou nemocnici, kterou oni mají jako smluvní, nechat se do ní odvést (pravděpodobně několik hodin cesty) a tam si ty samé pilule nechat dát. Ale stejně bych dal to samé za taxika (pochybuji, že kvůli nevolnosti by mi vyslali sanitku) a s bolestmi břicha bych se svíjel o několik hodin déle.
Prostě je potřeba počítat s tím, že v soukromé ordinaci obvykle budou chtít úhradu v hotovosti, protože nebudou chtít vyřizovat nějaké papíry. Postižený má maximálně možnost po dohodě s asistenční službou jet do jiné nemocnice, která může být ale značně vzdálená. Otázkou je, jestli to za pár desítek EUR, která dostane uhrazeny po návratu, stojí.
nevím proč je tak těžké pochopit, že pojistka prostě kryje zejména nepředvídatelná a jinak nezvladatelná rizika. takže pár stovek eur musíte mít vždy v lapse, protože nějaká banální újma LZE předpokládat. teprve když jde do tuhého využijete pojistku.
říkejte si tomu třeba spoluúčast – ale absolutně bezplatné (jnými slovy 110% předplacené) zdravotní pojištění je tak extrrémně nákladné, že ho chtějí jen ti, kdo si ho nemohou dovolit.
„Pár stovek eur musíte mít vždy v kapse…“
Já přece nebudu nosit po kapsách stovky eur, když jsem někde na dovolené u moře na pláži jenom kvůli tomu, aby mě mohl ošetřit doktor, když se mi náhodou něco stane. V případě, že se mi nic nestane a někdo mi ty peníze ukradne, tak o ně přijdu. A to bych nerad.
Mám zkušenost asi 3 roky starou z Dominikánské republiky. Kamarád musel vyhledat doktora, jelikož se mu udělala vyrážka skoro po celém těle. Doktorka v hotelu ho bez problémů ošetřila (vyšetření, mastičky, injekce …) a pak se zeptala na pojišťovnu, resp. telefonní číslo na asistenční službu, kam si sama zavolala a domluvila se s něma, že jim faxem pošle všechny papíry od vyšetření, abychom nemuseli nic platit. Už to vypadalo, že nebudeme nic platit. Ale jelikož fax pojišťovny nějak nemohl příjmout ty dokumenty, tak jsme museli platit hotově. Bylo to cca 150 dolarů. Po příjezdu to pojišťovna všechno zacvakala a díky výkyvu kurzu na tom kamarád ještě vydělal :)))