Hlavní navigace

Názor k článku Lidé nečtou pojistné podmínky a pak se diví (ROZHOVOR) od Petr Dufek - Blábolení to není, je to pouze zákonem jasné...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 25. 9. 2017 12:03

    Petr Dufek

    Blábolení to není, je to pouze zákonem jasné rozdělení odkud kam jste nebo nejste odpovědný za škodu. A odkud kam, je či není Vaše povinnost odškodnit poškozené. A pokud jste jeden z mála lidí, který chce zaplatit škodu, kterou jste nezavinil, je to Vaše svobodné právo, ale pak se musíte spokojit pouze s dobrým pocitem, že jste udělal "dobrý skutek" nad rámec Vašich povinností.

    Ono je to ještě o něco komplikovanější. Máte pravdu, že v případě Vaší zmíněné hadičky máte v určitých případech odpovědnosti Vy. Ale není tomu tak vždy. Uvedu konkrétní případy, kdy odpovídáte za škodu a pojišťovna hradit bude a kdy naopak neodpovídáte, pojišťovna tedy hradit nebude:

    1) Pojišťovna hradit bude:
    V bytě bydlíte cca pět let hadička u WC je možná i staršího data a díky stáří praskne. Jelikož vy jako vlastník bytu jste odpovědný za stav a údržbu domácnosti, jste plně odpovědný i za škodu, kterou tato hadička způsobí - Pojišťovna za Vás škodu vyplaveným sousedům uhradí.

    2) Pojišťovna hradit nebude:
    V bytě bydlíte cca 5 let hadička u WC je staršího data a jelikož víte, že je starší necháte jí vyměnit firmou nebo sám koupíte novou a vyměníte jí. Pokud hadička praskne do dvou let od výměny (vztahuje se na ní záruka) je za škodu odpovědný výrobce popřípadě firma, která hadičku namontovala (pokud by se prokázalo, že hadička byla špatně namontována). V tomto případě máte právo uplatnit nárok na náhradu škody ve svém bytě a zároveň i Vaši sousedé mají právo o náhradu škody. Nicméně V tomto případě musíte svůj nárok požadovat po skutečném viníkovi (tedy výrobci) popřípadě firmě, která prováděla montáž. Tady záleží co bylo příčinou jestli vadná montáž nebo vada výrobku.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).