Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Lidé nečtou pojistné podmínky a pak se diví (ROZHOVOR) od Diskutér - Paní Heklová několikrát tvrdí, že "nelze plnit". To...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 21. 9. 2017 8:30

    Diskutér (neregistrovaný) ---.vsb.cz

    Paní Heklová několikrát tvrdí, že "nelze plnit". To je ale samozřejmě de facto lež, protože to, že podmínky dávají právo neplnit, ještě neznamená, že plnit objektivně nelze. Lze, ale pojišťovna (samozřejmě) nechce a nebude. Považuji přinejmenším za manipulativní, když někdo přímo tvrdí, že to není možné.

    "Pokud něčemu nerozumíte, máme k dispozici odborníky, a to jak na zákaznické lince, tak na pobočkách, kteří vám ve všem poradí."

    Pokud by bylo v zájmu pojišťovny, aby klient opravdu rozuměl těm smlouvám, v čem je problém se inspirovat v rozhovorech podobných těmto a vydat doprovodný dokument, kde se budou uvádět příklady a vysvětlovat lidskou řečí důležité body smlouvy?

  • 22. 9. 2017 1:00

    B (neregistrovaný) 109.75.145.---

    Ono je rozdíl, je-li v pojistných podmínkách napsáno: "pojišťovna neplní" nebo "pojišťovna má právo odmítnout pojistné plnění".
    V prvním případě kdyby pojišťovna plnila, tak toto plnění by nebylo daňově uznatelný náklad (z účetního hlediska - výplaty pojistného plnění jsou z účetního hlediska náklad), takže by plnila ze svého zisku.
    Ve druhém případě pak (protože je to možnost/právo neplnit), tak samozřejmě pojišťovna plnit může, záleží na jejím rozhodnutí. Zde by pak do toho vstupovaly konkrétní okolnosti škodní události.

    A k tomu dokumentu: někde už se vydávají, ale kdybyste chtěla příklady u všech bodů, tak to bude hodně dlouhý dokument. A už teď si lidi stěžují, že jsou pojistné podmínky dlouhé.
    Na druhou stranu - např. už jen kvůli zákonu na ochranu osobních údajů je třeba mít v textu spoustu textu týkajících se zpracování osobních údajů (a ne, nelze se odkázat na zákon, musí to tam explicitně být napsáno - toto přímo vyžaduje zákon na ochranu osobních údajů).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).