Hlavní navigace

Názor k článku Kuchařka si odnesla domů zbytky od oběda, dostala vyhazov na hodinu od Patrik Chrz - Co na to říct. Objevil jste super business...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 4. 2014 15:10

    Patrik Chrz

    Co na to říct. Objevil jste super business plán, otevřete si tenisové kurty a nechte půlku lidí hrát zdarma. Jsem zvědav, jak dlouho vám ten optimismus vydrží.

    Jestli mé chování nazvat hamižností, těžko říct. Já se prostě nerad cítím jak ovce na ostříhání. A tak se všude, kde to jde, snažím si "vydupat" lepší podmínky.Třeba na telekomunikační služby mám 50 % slevu. Fajn, jsou lidi, kteří mají stejný rozsah služeb a platí dvojnásobek a dokonce jsou spokojeni. A já jsem za takové lidi rád, protože dotují "moji" cenu. To samé u bank. Hodně lidí si stěžuje na to, že bankám platí "nehorázné poplatky", já od nich získávám odměny a bonusy. Za rok to hodí i víc, než je průměrná měsíční mzda. A na slevu a bonusy se zvyká velmi lehce a takoví lidé pak odmítají platit "plnou cenu" už "z principu". To čím dál více rozevírá nůžky mezi oficiální "veřejnou" cenou (kteoru to tlačí vzhůru) a různými neveřejnými a retenčními nabídkami (které dnes dostane prakticky každý, kdo nekývne na první návrh ceny). Podobně fungují i různé akční ceny - slevy jsou čím dál vyšší, ale cena po ukončení slevy roste.

    Problém pro provozovatele konzertu je ten, že tam prostě nemůže mít málo lidí, nedosáhl by té správné atmosféry. Takže chtě-nechtě tam musí lidi dostat a to i zadarmo. Na některé akce se dokonce najímají komparzisti. A protože mu vypadne příjem, musí o to víc vybrat na těch, kteří jsou ochotni za vstup zaplatit.

    Dalším háčkem je, že lidé, kteří se na takovou akci dostanou zdarma mívají i odlišné chování.Na sportovních utkáních nefandí, na konzertech neskandují, v divadle netleskají (a ještě se třeba ani adekvátně neobléknou). Jenže tohle všechno je součástí toho zážitku, který pořadatel prodává. A když ho platící návštěvníci nedostanou, příště už nepřijdou (a nezaplatí).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).