Já osobně reklamy až na výjimky nevnímám, takže se v nich může dít cokoliv, já o tom zkrátka nevím. Kolikrát se známí či kolegové v práci o něčem baví - "no víš, jak tam jede" - "jak je tam vyfocená" - "jak to doporučuje známý ..." - a já zkrátka nevím, o co go.
Docela mne překvapuje, kolik lidí si (prý - chlubí se tak všichni, jak jim díky reklamě stoupají prodeje) na základě reklamy výrobek / službu koupí. Já pokud se pro nějaký výrobek / službu rozhoduji, tak nejdřív zkoumám jeho parametry (zvláště v oblasti automobilů či bankovnictví - zde jsem si zvolil banku na základě dost podrobného výběru, která navíc neměla - a ani nyní nemá - vymývací reklamní kampaň), a známých se ptám, zda o něm neslyšeli či nemají nějaké zkušenosti či zda na něj neběží nějaká reklama, protože ta konečnou cenu výrobku / služby zvyšuje. Určitě bych si nekoupil škodovku, která vymývá mozky všem a všude - přijdu na letiště, je mi špatně z letadla a zase se mi udělá špatně, tentokráte z těch hnusů, co nyní vyrábějí. Otevřu noviny, a co tam není? Zapnu telku, a co nám tam vnucují? Nevnímám sice, na jaké konkrétní modely reklama je, ale že je to na škodovku jsem již zaregistroval. Ostatně, snažím se, kde je to možné, řídit zásadou, že dobré zboží reklamu nepotřebuje. U některých služeb není ale na výběr - takoví telefonní operátoři jsou všude, včetně odchytávačů na chodníku "jaký máte tarif, kolik měsíčně provoláte?". V takovýchto případech se pak snažím zkoumat, zda nepodporují nějaké nemakačenky typu fotbalista, zpěvačka, misska a dal bych přednost tomu, že přispívají na nějaké dobročinné účely.
Ze mne by zadavatelé reklamy radost určitě neměli.
Jinak ale reklamu docela "vítám". V TV. Pokud není v pořadu každých 5 minut, tak je mi milé si po 20ti minutách odskočit od televize něco požít, něco vyloučit. Naopak u programů nepřerušovaných reklamou si odskočím a o kus přijdu, nechci-li si pořad nahrávat a pak sledovat se zpožděním ze záznamu.
Vážený frajere, který si myslíte, jak jste nad věcí. Nebo co si vlastně chcete dokázat tím, že se hlásíte k nedotknutelnosti reklamou. Jsou i daleko větší machři, a to ti, co vůbec nesledují sdělovací prostředky. A např. tu tv, na kterou Vy se díváte, považují za vstup do pekla.
Každá reklama se dá přejít, tak jako se dá nereagovat na Váš příspěvek. Já jsem sám za sebe rád, že netrpím žádným extrémismem a dokážu si vybrat skoro ze všeho (i protichůdných věcí), co je na tom dobré. Třeba si užít vtipnou reklamu. Ty ostatní prostě míjím.
Vážený "uživatel si přál zůstat v anonymitě 17. 2. 8:59", za frajera ani extrémistu se rozhodně nepovažuji. Sdělil jsem jen svou praxi, že reklamu až na výjimky nevnímám. Jestli se motáte v reklamním byznysu a dotklo se vás, že pracně vymýšlené ptákoviny někoho nezasáhnou, tak se omlouvám, ale nic s tím asi neudělám, Nebo bych měl zajít k psychologovi či psychiatrovi, že se vymykám ostatní většině a aby mne léčil, jak utrácením za zbytečnosti či nekvalitní věci rozhýbu ekonomiku?
Žádnou konkrétní TV stanici jsme zde neuváděl, tak nevím, z čeho usuzujete "tv, na kterou Vy se díváte" je vstupem do pekla.
"Třeba si užít vtipnou reklamu" - reklamy jsou spíš k smíchu a zrovna tak lidé, kteří si je "užívají" nebo se jimi dokonce řídí*/. Ale media vcelku dost ovlivňují myšlení a chování lidí i mimo oblast reklamu. Pokud se v TV objeví např. zpráva o potřebě zdražit na pumpách benzín, jsou na všech pumpách uskutečněny nové závozy za nové, vyšší ceny, do hodiny od oznámení v TV. Pokud se má naopak zlevňovat, jsou nasmlouvány ceny od dodavatelů hoooodně hooodně dlouho dopředu a pumpaři by tuze radi zlevňují, ale nemohou, protože by prý prodávali pod cenou. A tak než vytočí staré zásoby, uplyne měsíc, ale to už proběhne médii informace o nutnosti opět zdražit, takže se vlastně nevyplatí ani číslice na stojanech přehazovat. Takovýchto podobných případů se dá v našem Kocourkově najít celá řada ...
*/ nemám v oblibě rovněž zaprodance, kteří pro peníze udělají cokoliv. Třeba celebrity, které vychvalují, jak si nějaký výrobek pravidelně kupují, a pak si za to nechají postavit palác. A vy se dovíte, že uvedený výrobek by si nikdy nekoupili, ale finanční nabaídka za reklamu byla tak lákavá, že nešlo zkrátka odolat. Takoví lidé u mne nemají žádný kredit.