Je potřeba se posunout dál a změna je život. Tak možná vypadá jeden z důvodů změny původní komunikační strategie Raiffeisenbank s názvem „Banka inspirovaná klienty“. Původní strategie cílila zvláště na postupné odbourávání (z pohledu klientů) nesmyslných bankovních poplatků. Ty jsou v dnešní době u bank velmi podobné a trh se narovnal. Dovětek „Banka inspirovaná klienty“ začala používat v roce 2007 se startem eKonta.
Nová reklama z dílny reklamní agentury Ogilvy se tak jmenuje SAMOZŘEJMĚ a banka jej začíná propagovat od pondělí 20. září 2021 ve všech médiích (toto ale není PR článek). Je založena na otázkách, kdy na každou odpověď je jen slovo „samozřejmě“. Otázky jsou od obecných až k těm, které se zabývají konkrétními produkty banky.
Chceme našim klientům usnadňovat život, a proto je naší nejoblíbenější odpovědí SAMOZŘEJMĚ. Protože když jsou důležité věci ve světě financí samozřejmé, nemusí se jimi klienti zabývat a místo nich se mohou věnovat čemukoliv, co jim dělá v životě radost,
říká Filip Šanda, ředitel strategie značky a komunikace Raiffeisenbank.
Nechceme jen prémiové klienty
Banka dosud používala „černobílou“ komunikaci, která byla tvořena tak, aby oslovovala zejména klienty s vyššími příjmy. Nový koncept cílí na širší cílovou skupinu, které ukazuje produkty Raiffeisenbank jako produkty vysoké kvality služeb, které jsou určeny všem klientům, nejen těm prémiovým
.
Nová komunikace nás posouvá z dosavadního černobílého do barevného světa a chceme lidem ukázat, že svět financí jim může přinášet pozitivní emoce. Chceme Raiffeisenbank ukazovat jako méně vážnou a více hravou banku, která je tady pro každého,
doplňuje Šanda.
Stejnou formu reklamy bude nově používat i Raiffeisen stavební spořitelna.