To je zajímavé. Znám případ, kdy byl pracovník banky (bankovní poradce u přepážky) vyhozen za to, že neplnil nastavený plán. Tedy že neuzavřel dostatek hypoték, úvěrů a dalších bankovních produktů. Přitom si zval potřebný počet klientů, dodržoval vše, vnucoval každému příchozímu vše, co šlo, ale bohužel, málo kdo se již dal přesvědčit, aby uzavřel nový "výhodnější" produkt. Pravidelné raporty, nedostával osobní ohodnocení a pak následovalo ukončení pracovního poměru. Takto to ale bohužel funguje i na poštách a pojišťovnách. Jen by mě zajímalo, zda ten nově přijatý pracovník plán plní, ale asi ne, protože když se člověk podívá do inzerátu, všude se hledají poradci jak na běžícím pásu. Je to pro tyto instituce asi výhodné, mít tam každého maximálně rok, pak ho vyměnit, vzít nového a ten je opět rok na základu.
Ano, je to výhodné pro zaměstnavatele. Zaměstnanec se smlouvou na dobu určitou s vidinou smlouvy na dobu neurčitou se obrací na svou rodinu, přátele, širší příbuzenstvo, kamarády a známé, některé přesvědčí, někteří se mu snaží pomoci. A je následně nahrazen novým pracovníkem, s ještě nevyčerpaným potenciálem svých osobních vztahů. Marketing personalistiky v praxi. Hlavně střední a starší generace je tím překvapena, mladá generace je v tom etablována a počítá s tím.
samozřejmě že obrana existuje. nikdo nikoho nenutí dělat za nevýhodných podmínek. až na to lidi přestanou přistupovat, přestanou to zaměstnavatelé požadovat. protože jaxi bez zaměstnanců se neobejdou .... již dnes třeba je nemožné obsadit pozici řidiče kamionu, nebo pokladní v supermarketu - pokud zaměstnavatel výrazně nepřimastí. kamion ani pokladna se sama sebe neobslouží - podobně jako přepážka v bance. vždy záleží na lidech, jaké podmínky přijmou.