Já jsem jednou měl zájem o auto z Auto Esa, měl jsem tam vyhlídlé auto a tak tam volám a dotazuji se, na auto se vznášela chvála a že je na pobočce, říkám že druhý den se na něj pojedu podívat. Před jízdou volám zda li ten model tam stále mají- je mi to potvrzeno. Dojedu 100km na pobočku, žádného z prodejců nezajímám a procházím bazarem sám což mi zas tak nevadilo, když alůe projdu bazar 3x dokola auto nevidím a stále žádný prodejce mě neodchytl jdu si pro některého ať mi ukáže auto, které mi před 3 mi hodinama potvrdili že mají na pobočce. Pane tohle auto tady nemáme, ale mohli bychom vam nabidnout... mi sdělil. Velmi rozhořčený jsem odvětil že jsou lháři a podvodníci a šel jsem pryč a je to pravda.
Článek je napsaný velmi pěkně. Potvrdil jsem si to při prodeji mého starého šrotu. V Áčkách mě s tím vyhodili a v Esách naopak přivítali... Dostal jsem za auto na odpis necelých 12tisíc... (o technické kontrole nemůže být řeč). Za pár dní auto na ploše za krásných 27500kč... Díky Esa :)
No tak zlatý bych je určitě nenazýval. Snad ani jeden ze zmiňovaných bazarů není bez poskvrny. Do jisté míry si však za to můžeme sami, protože jsme lidi a na druhých nám tak úplně nezáleží. Takže se problémy aut maskují a doufá se že bazar na to nepřijde. Byl jsem svědkem jak v AAA auto nechtěli vykoupit auto, že prý je bourané a pán tam dělal takový cirkus, že mi jich snad aji bylo líto...
nejlepší na tom je, že maj tak promakanej web(www.aaaauto.cz), kde se dá jednoduše vybrat kvalitní a levná ojetina
AAA jsou ...,prodával jsem u nich 9.letou Thalii,v prosinci mi nabízeli 40.tis. ,to se mi nelíbilo ,tak jsem odmítl.V únoru jsem potřeboval peníze,tak jsem tam zajel opět.To už mi nabídli jen 30.tis(to víte už je to 10.leté).Pak jsme se domluvili na 35.tis. ,ale klasika ,přehlášení a další poplatky a bylo to za 32.tis.(alespoň na ruku ihned).Druhý den nabídka na internetu 56.tis na úvěr ,hotovost 66.tisíc.100% je opravdu slušný zisk a vše ve prospěch zákazníků (hlavně ty keci,kterými stahují cenu,a brečí ,že musí také něco vydělat-člověk by jim hned dal na polívku a pivo)
Ja mam s ackami normalnu skusenost. Predal som tam opel astra 2005, sice o nieco lacnejsie ale stale to bola akceptovatelna ponuka. Clovek si musi vazit svoje auto a mat aj svoje limity...a samozrejme sa normalne spravat, to je zaklad. Odkupili ho a za tyzden predali, samozrejme so ziskom, ved o tom je ich byznis ale s tym nemam problem, ja sa uz vozim na novej insignii. Len tolko, ze da sa s nimi jednat a aj dohodnut.
Mne se v tehle diskuzi nejvic libi, jak vsichni (virtualni prezdivky) identifikovani gw.selfnet.cz chvali AAA (pisi znacky vzdy spravne) a jednoznace pasuji na podvodniky ESA. Kdyz uz zamestnanci AAA sami sebe chvalite, alespon nejak maskujte nebo stridejte zdrojove adresy a nepouzivejte stejny sloh, je to trapne...
Problémem prodeje na inzerát je to, že volají lidé zvláštního typu. Jeden chce auto na splátky, druhý chce měsíc počkat až sežene peníze, třetí mi po dvou větách lámanou češtinou dá k telefonu manželku, že bude rozhovor překládat, čtvrtý mi rovnou řekne, že auto je starý šrot a že očekával cenu do 10 000 Kč místo 40 000 Kč.
Dále je třeba se se zájemcem domluvit na předvedení vozidla. Kdysi jsem takto čekal na zájemce v sobotu ráno a ten nepřijel a ani nezavolal.
Kamarád kdysi prodával auto na inzerát a po třetím zájemci (lidé stejného typu, jak popisuji výše) to vzdal a raději prodal auto do bazaru za míň. Druhou sadu kol a rádio si prodal sám.
Prostě čas člověka (prodávajícího) je většinou drahý a málkdo je ochoten jednat s výše uvedenými lidmi, ztrácet čas a nervy, brát si dovolenou na společný přepis auta atd. Prostě auto není kus nábytku a na inzerát se prodává jinak než např. staré křeslo nebo koloběžka.
Pod to se mohu podepsat. Já takto prodával shodou okolností taky Toyotu, ale RAV. Nejprve přes fórum offroadů, jenže to často skončilo na tom, že ji mám moc pěknou, ale pán nemá peníze a zda bych nepočkal. Tak jsem ji prodával sám. Přijelo asi 5 zájemců a všichni okamžitě tlačí na cenu. Tady máte škrábanec, 10 dolů. A ty kilometry určitě nesedí, to není možné, 10 dolů. Pak se ozvali šílenci jako že mi ji vykoupí za 30 tisíc. Prodával jsem za 95!!! Asi po měsíci mě to přestalo bavit, postavil ji na komis do bazaru, nasadil cenu 85 a byla pryč do týdne. Asi tak.
Auta si prodávám sám a výše uvedené exoty je potřeba vyřadit už při tel. hovoru. Tachometr je určitě stočený. Odpověď, ano máte naprostou pravdu, jak jste to poznal ? ( Nebudu jednat s někým, kdo mne obviňuje z podvodu)
Nemám peníze počkal by jste mi ........ Zavolejte za ........ určitě se domluvíme. No a pokud někdo chce přijet třeba v sobotu. Zavolejte mi v pátek večer určitě se domluvíme. Každý je rád když, něco usmlouvá (včetně mě). Bohužel lidé kteří smlouvají po telefonu je také ztráta času. Odpověď cena je pevná. Pokud některé zájemce odradíte v telefonu ušetříte si čas a ten skutečný kupec přijde.
Někdy je příčinou problémů nízká cena. U jednoho auta jsem zvyšoval cenu 3x než jsem dosáhl patřičné úrovně zájemců.
Tak já mám z prodejem po vlastní ose špatné zkušenosti, podal jsem takhle jedno auto a kupující vůz nepřepsal na sebe a já jsem měl problémy s kanceláří pojistitelů, no nakonec se to vyřešilo, ale ty starosti bych nikomu nepřál. Další auto jsem prodával přes Esa kde jsem si vybral novější auto, proto si myslím, že mi dali slušnou nabídku. Sice cena byla o trochu nižší než ta tržní, ale zase jsem to měl bez nějakých starostí a závazku vůči kupujícímu.
Pokud jste prodával auto za starých podmínek stačila kupní smlouva a auto na kupujícího přehlásit. Na pojišťovnu pak nahlásit prodej vozu a zrušit pojistku.Samozřejmě uschovat kopii TP a smnouvu. Dnes je situace horší.
S kupujícím se svážete řetězem a do přepisu auta musíte chodit všude společně. Bohužel při prodeji v autobazaru můžete dopadnou co se týká přepisu úpně stejně.
já vybírám jen na přehledným webu áček (www.aaaauto.cz), tam se dá jednoduše vyznat
Šance, že se něco nepovede s přepisem je dnes již prakticky nulová. Tedy buď pokud jste osoba velmi zkušená, nebo to právě necháte na armádě právníků velkého bazaru jako jsou áčka a spol. Akorát člověk musí počítat s tím, že prostě to něco stát bude, i když bazar tvrdí že ne, prostě si to od Vás nějak vyberou :). Ale jak jsem napsal, přepis je jich boj...
A to jste to auto neprodával normálně přes inzerát? Dát nějakou sumišku s prostorem k vyjednávání, aby kupující měl pocit, že něco usmlouval a prodejce přišel jakž takž na své. Jasně že prodej přes bazar není moc výhodný. Ty operátory, výkupčí a panáky na place musí někdo platit. Režie bude asi dost vysoká.
Nechápu ty protektory. Tedy obecně nic proti protektorům a recyklaci nemám, ale když jsem naposledy kupoval pneumatiky, což je několik let, tak jsem rychle z výběru protektory a supermarket hyper super nabídky vyřadil. Oboje byly, vzhledem k nabízené kvalitě, tedy vlastnostem, životnosti a rizikům (výztuž může být u protektorů poškozená), přímo nehorázně předražené. Byť v absolutní částce byly levnější.
Co se týče vykuchaných DPF, tak to nedělají že by se naráz stali poctivci, ale protože od nového roku výrazně zpřísnili STK a Emise, a od července ještě znova přitvrdí. Kdyby to nedělali, ty problémy co s tím jsou a budou, nikomu za to nemohou stát. Dejte si pozor, ať tento černý Petr nezůstane v rukou vám.
... bych řekl, že je trochu odfláknutá. Porovnáváte cenu, za kterou jste nakoupil, s prodejní cenou. A kde máte další investice do vozidla, náhradní díly atd. za ty tři roky? Sám uvádíte, že jste využil služeb autorizovaných servisů. (V případě nového vozu v prvních letech provozu přece nepotřebujete tolik investovat do náhradních dílů jako u ojetiny.) Snad nechcete tvrdit, že jste v AAA pořídil yarise taky tak "vymydleného", spíš byl v roce 2013 "oholený". Takže i ty mydlinky něco stály
Máte pravdu, náklady na provoz a údržbu tam zahrnuté nejsou, ale to nebylo ani mým cílem, šlo o čisté srovnání kupní a prodejní ceny. Ale když už o tom píšeme, na údržbě a opravách auto stálo přesně 24 413,13 Kč (bez DPH, jsem plátce). Je v tom samozřejmě i STK, emise, olej, rozbití skla smažkou, prostě všechno. Jinak při koupě z Áček Yaris nepotřeboval vůbec nic po motorické a technické stránce. Ale jak píšete, byl oholený: bez výbavy, bez koberců. Vymydlil jsem jej preventivně. Mám rád auta, kde sednu a jedu a nemusím přemýšlet, zda dojedu zpět.
Takže ani tak Vaše zkušenost s "áčkama", na rozdíl od jiných, není až tak špatná. Koupil jste ojetinu, vrazil do ní během tří let další třetinu pořizovací ceny (o chloupek více, cca 35 %) a potom ji prodal zpět za 42 % peněz, co jste do toho dal. Hmmm, dobrý! Anebo jste měl opravdu kliku!
Zato autobazar - toť šejdířina! Po třech letech provozu prodají jeden a týž vůz o 7 % laciněji. Ještě, že jste nenabídl autíčko o rok dříve, to by bylo nejspíše nabízeno autobazarem dráže, než Vám ho prodali poprvé. Vždyť jste vlastně dělal zhodnocovatele automobilu.
A pak se nedivme, že máme tolik autobazarů.
přestože o aaa-čkách se vykládají hrůzostrašné historky, taky jsem tam velmi dobře prodal auto.
nastřelil jsem na inzerát cenu 130, s tím že bych šel i na kilo. volali JEN aaačka a esa a štěpánek - nikdo jiný. jinak za celých 14 dní co inzerát visel na seznamu, nezavolal ANI JEDEN privátní zájemce. přitom prodával jsem malé pětidveřové auto dobré značky, s litrovým motorem, plnou výbavou, po pěti letech po prvním majiteli a s najetými pouze 15.000, voňavka jako nová, k tomu koule a osm kol (z toho zimní sada měla najeto asi 600km). myslel jsem si že takovéhle auto chtějí skoro úplně všichni.
štěpánek mi rovnou řekl že mi víc než 80 nedá, tak tam jsem se zdvořile rozloučil.
esa - stejný průběh jako dalich - prej když je auto dobré, dobře vám za něj zaplatíme, taky do nabídky potřebujeme nějaká pěkná auta - realita na dvorku 80 a můj smích.
v aaačkách - první překvapení technik. přesně věděl co dělá, kam šáhnout a co zkontrolovat, kluk kdovíjestli už mu bylo 18, a přitom test drive jak v top gearu a opravdu věděl. žádný blbý kecy o tom kde je škrábaneček - přeměřil si lak, převážil si elektrony, otestoval klimatizaci, vytočil si motor, projel testovací dráhu, věděl co dělá. nad cenou se hluboce zamyslel a zeptal se když mu to tam hned nechám, jestli mi bude vyhovovat hotovost, a jestli mně smí zadarmo odvézt domů, ale že o ceně ještě budeme jednat. tak to bylo druhé překvapení, protože jsem si byl tak jist že mně bude chtít sklepat, že jsme málem nevzali druhé auto, a přijel jsem dvěma autama v podstatě jen ze slušnosti, když byl tak hodnej a pořád volal a sliboval, ale vůbec jsem nevěřil že to může dopadnout.
takže za auto, které jsem na net střelil za 130 a pustil bych ho za kilo, jsme začali smlouvat na 110, já že pod 120 nejdu, on že se musí jít zeptat šéfa, za deset minut skutečně přišel a že prej teda to opravdu moc chce a 120 mi dá, ale že mu musím zaplatit 5000 za cebii, který mi z toho strhne. spolkl jsem kolik doopravdy stojí cebia, a zeptal jsem se jestli opravdu mi vydrnčí na místě 115 cash - za dalších deset minut jsem je měl v ruce, a odjížděl jak ve snách. a technik mi ještě tvrdil jak je smutnej že jsem mu nevěřil a vzal si druhý vůz, že by mně fakt rád dovezl domů a zadáčo.
ze slušnosti k aaačkám neřeknu za kolik se to auto pak opravdu objevilo jejich v nabídce, ale cena byla FAKT obscénní. a nevím, kdy to auto doopravdy prodali, ale v nabídce strašilo nejméně rok. myslím že bylo opravdu moc pěkné a opravdu za moc dobrou cenu, po prvním majiteli a s nákupkou 360, věřím že do portfolia se hodilo. na inzerát nezavolal nikdy nikdo.
zato pak za 14 dní volaly aaačka jak jsem byl spokojen, a přestože jsem měl velkou opravdu VELKOU apriorní nedůvěru, nemohl jsem vystřelit než jen superlativy. buď jsem měl kua štěstí, a nebo je tam dnes cosi jinak.....
snad mi redakce odpustí, že to vypadá skoro jako reklama.
Ono AAA vždy mělo pověst, že se tam dá auto relativně slušně prodat. S nějakou ztrátou, ale prodáš. Dokonce je to vhodné na kuriozity, jako sporťáky a podobné, co se hůře prodávají, vzhledem k většímu obratu kupujících. Jen člověk musí mít dost času, doklady nedávat z ruky, jinak ho tam budou držet a dusit dost dlouho.
A také vždy mělo AAA pověst, že kupovat je riziko a nesolidní firma. Jednou jsme v rodině sháněli auto, tak ze sportu byla i návštěva AAA. Požadavek na 1.6 s klimatizací. Jistě, máme, přijeďte, rezervujeme pro vás. Na místě 1.4, bez klimatizace. A že prý ta 1.4 jede také pěkně (ne, opravdu nejede), klimatizace není potřeba, a to auto je v perfektnim stavu, vše je originální. Hmmmm, tak proč mají disky znak Pažouta? Prostě, pověsti nelhaly.
A tu tvoji poentu jsem také nepochopil. V AAA jsi prodal za hned, kdežto na inzerát žádný zájem. A co jako? To jen ukazuje, že za 130 to bylo neprodejné, za 115 prodejné.
pointa je v tom, že volaly jen bazary. nikdo se ani nezeptal, jestli bych to nedal za kilo. což tady tvrdí šichni ostatní - že soukromník zavolá a chce slevu. mně se nikdo ani nezeptal. nikdo ani jeden. jinak teda když jinak nedáte, aaačka to pak daly do nabídky za 155. a zřejmě se to prodalo ...
No já nevím jak ostatní, ale já když narazím na něco s přestřelenou cenou, tak pokrčím rameny, a nechám to být.
Hádám že za tu cenu neprodá, že bude muset jít s cenou dolů (což se také u tebe stalo), ale to už je jeho věc, to musí poznat sám.
Proč bych měl s ním ztrácet čas, a ještě by to vypadalo, že o něco žebrám, on by se cítil uražen... jako zde mnozí v diskuzi.
A co si z toho mám vzít, komu mám věřit? Těm jiným, kteří tvrdí že jim volali, a požadovali snížit cenu, nebo mám věřit tobě, který tvrdí že nikdo nezavolal a nechtěl snížit cenu?
A to je také součástí hry, že volat někomu s přestřelenou cenou, aby se dostal na cenu běžnou, není zajímavé. Zajímavé může pro někoho být, snažit se srazit cenu přiměřenou na cenu podstřelenou - všimni si, že právě to tvrdí ti druzí.
A to, že AAA inzerovalo za 155 neznamená, že za tu cenu prodali. To jen znamená, že inzerovali.
Z minulého roku mám taky bohaté zkušenosti s prodejem auta do bazaru. Měl jsem určitou představu, kolik za svý auto chcu a čekal jsem, kolik mi kde nabídnou. Prodával jsem nebouranýho Peugeota 206, najeto nějakých 120 tisíc. Nakonec mi kupodivu udělali nejlepší nabídku v Esech. Takže jsem to nechal u nich. Výkup byla rychlovka a upřímně jsem byl rád, že jsem se auta tak rychle zbavil.
Podle mě je úplně zcestné říkat, že nějaký obchodník je dobrý nebo špatný. Všechno to záleží přece na nás. Jak se sebou necháme jednat, jestli mu sedneme na lep nebo jestli mu ukážeme, že komunikuje se sebou rovným a na blbiny vás jen tak neutáhne. Já netvrdím, že v bazaru nejde koupit špatné auto, ale také nelze tvrdit, že všechna auta jsou tam vhodná na vrakoviště. Finálně jsem si vybral právě v Auto Esa, kde mi padl do oka Superb s nímž jsem naprosto spokojen a vyhovuje mi. Škodovky u mě prostě vedou a taky mají levnější a lépe sehnatelné náhradní díly.
Jako bývalý zaměstnanec AAA mohu potvrdit, že to pan redaktor ani nemá ponětí jak to tam přímo chodí. Přímo ve školeních výkupčí mají, že na autě musí hledat co nejvíce vad a srazit cenu co nejníže. Kdo vykupuje za draho, tak vytýkací dopisy a letí.
Pak je tu ještě i povinná marže, ta musela být tehdy minimálně 20 tisíc na každém autě. Největší lahůdkou jsou staré Felicie, které se vykupují za 1 Kč a prodávají min. za 20 tisíc. Teprve když to dlouho nikdo nekupuje a jsou to tzv. stodňovky, tak pak se uráčí něco slevovat, aby to zmizlo.
Taky se kolikrát kupovala i auta z jiných bazarů a v AAA se prodávala za dráž.
Co se týče stavu vozidel, tak záleží všechno na vedení. Když mají aut nadbytek, tak jich hodně odmítnou. Když mají ale aut málo, tak berou "vše z ulice".
Účelem telefonistů je dostat Vás na pobočku. Nic jiného je nezajímá.
Mne dokonce slíbili, že si pro vozidlo přijedou. Na domluvenou schůzku, žádný výkupčí nedorazil. Zato neustále volali další lidé z AAA, že ode mne auto odkoupí. Z osobních důvodů jsem prodej na 3 měsíce přerušil a poté znovu inzeroval. Rád si dělám z méně spolehlivých firem legraci a tak jsme si o mém vozidle povídali s přestávkami celkem 30 hodin. Bylo to velmi poučné a zajímavé. Ke konci hovoru jsem pracovníka vždy upozornil, že už jednou nedorazili a tedy zbytečné domlouvat další termín. Jinak jejich výkupní cena do telefonu ( kterou samozřejmě nedostanete), je ideální jako prodejní, pokud si vozidlo prodáváte sami.
Pořizoval jsem u AUTO ESA Nissan Xtrail a to byla chyba kterou už neudělám. S tím autem jsem ujel 1500km a zadřel se motor - nefunkční pumpa oleje, zjistilo se že motor je po druhém výbrusu a přitom na tachometru 160 000km což je podezřelé samo o sobě, v motoru neorigilalní součástky a fušařina což neodpovídalo se servisní knížkou kterou se v esách oháněli jak je auto ve skvělém stavu, dále jsem měnil rozvodový řetěz, spojku, tlumiče, brzdy, ložiska, uložení tlumičů. Co mě taky dost žralo je hrozné chovaní prodejců a neochota tam koukala každýmu z očí... Esa lžou, podvádí a stáčí tachometry, prodají Vám i vrak, jako třeba mě tak bacha...
Mám naprosto stejnou zkušenost. Auto, které obě společnosti nabízejí v inzerátech za 200 KKč, já chci prodat za 130 (říkám 180). Auto Esa nabízí 60 KKč (wtf), AAA nabízí 130 KKč rovnou (teda začíná 120+ stejně půjdu za manažerem, určitě se dohodneme). Nakonec jsem ho prodal ve Fordu na protiúčet za 130 - majitel autosalónu se trochu kroutil, ale ujistil jsem ho, že se do áček klidně vrátím, ale druhý den ho před mýma očima prodal ke svému překvapení za 160 a pozval mě na kafe :-).
AAA auta točí, Auto ESA jede jen na blbce. Proto jsem s nimi nezačal ani smlouvat.
Já beru auta z bazarů odjakživa. Nikdy se mi nechce cpát tolik peněz do nového, když vím, že za dva roky ho stejně zase budu měnit. Už jsem taky vyzkoušel různé bazary i různé značky aut. Poslední auto mám právě ze zmiňovaných Es. Vzal jsem u nich Land Rovera Discovery 2,7 , automatu. Skvělá záležitost tohle auto. Najeto už spolu máme nějakých 40 tisíc a pořád je v dobré kondici. Po nákupu auta vždycky jezdím ke kámošovi, který mi to píchne na celkovou diagnostiku, ať vím na čem jsem. Tohle auto bylo ale v cajku, žádný zásadní opravy jsme dělat nemuseli.
V Áčkách i v Esách jsem jiiž své auta prodával. Člověk jen nesmí být ovce a kývnout na první nabídku.
Po cca 40 min. jsme se dostali na částku, za kterou bych vůz prodal přes inzerát (se vším tím ukazováním, komunikací a handlováním u domu) cca -5%.
A má odpověď na poplatky...Cebia, a podobné nesmysly...byla taková....že jsme se na konečné ceně už dohodli, a buď poplatky razantně (cca o 90%) sníží, nebo navýší výkupní cenu.
Vždy to klaplo.
Přesně s Tondou souhlasím. I v bazarech se dá vybrat slušné auto, jen se člověk nesmí nechat zlákat na první šunku co mu ukážou. Zpravidla první auto, co nabízí, je nějaký, co jim tam už nějaký ten pátek stojí a chtějí se ho zbavit. Kámoš v Esech bral vloni superba a pokud vím, tak pořád v něm jezdí a na nic si nestěžoval. Prostě vybrat se dá, jen pro to člověk musí mít čas a chuť.
Pokud mohu hodnotit tak rozestup mezi těmito dvěma autobazary je markantní. Zatímco ten větší se kvalitativně posouvá dál a pracuje na tom aby měl co nabídnout za dobré peníze tak ESA jsou jaksi na bodu zlomu k totální zkáze. Je to jen můj názor ale dvakrát se mi stalo že auto co jsem chtěl tam vůbec neměli- a to jsem si to ověřoval. Pak mi tam vnucovali evidentně stočený a pobouraný auto za 300k. Z AAA jsem měl Octavii kterou doteď jezdí manželka. Až budu vybírat tak je zkusím znovu. AAA i ESA a uvidíme.
Stalo se mi něco podobného. Chtěl jsem prodat auto za 110tisíc. Ceny podobných vozů tomu odpovídali. Zkusil jsem šest bazarů. Nejmenší nabídka byla 83tisíc... AAA auto nabídli 105tisíc... S tím že pokud to použiji na protiúčet dostaneme se dál... To už se sice nestalo, ale i tak jsem do toho šel...
Před 3 měsíci jsem prodával auto, stáří 4,8 roku, najeto 54 000 km, měl jsem je koupené nové. Volala áčka a že by mi nabídli tak 180 000 Kč, ale musím auto přivézt. Na to jsem jim řekl, že kupující se musí přijet podívat na auto. A že až auto prodám a budu si vybírat nové, tak taky budu jezdit se na auta dívat a nebudu volat na inzeráty lidem, aby mi vozili auta ukazovat. Nakonec jsem auto prodal soukromému zájamci za 200 000 Kč. Byl to jediný zájemce a ten člověk dokázal ocenit v jakém stavu auto bylo, malý nájezd km za 5 let, výbavu a příslušenství - 8 kol, střešní příčníky. Ale byla to celkem klika, jiný zájemce nebyl.
Hele, tak jako dočetl jsem to až do konce a dobře jsem se pobavil :D jelikož snima mám taky zkušenost, jakmile hodíte nabídku auta přes inzerát, tak je to šílený, telefon vám zvoní i v 6 ráno a to si nedělám srandu. Já na ně šel s taktikou ,že známej má bazoš soukromej.. prostě jsme se domluvli, že toho oplíka trochu přetáhneme.. když mi volali z áček ,tak jsem jim i řekl, že prostě pod cenu nejdu a že mám nabídku od soukromýho bazáče.. ty borci tam i volali, aby se ujistili.. nakonec jsme opel corsa střelili za krásných 45 tis :-) a já to tenrkát od jinýho známýho koupil za 30.... ale zase prachy jsem dotal rychle, rychlý jednání, jsou dobrý :) musíte vědět jak na ně
To byla radost číst! :) Opravdu jsem se do toho vžil jako by to bylo moje vlastní auto. :D Já jsem zkoušel jednou prodat auto v auto ESA s podobnou zkušeností jako ty a tak mě to znechutilo, že jsem AAA auto radši ani nezkoušel. Prodal jsem to nakonec za cenu kterou jsem si představoval do http://www.auto-vykup.cz ale chápu že většina lidí se nechá od Auto ESA ukecat protože odolávat nátlaku bylo náročné. A většina lidí nevěří takovým menším firmám. Každopádně auto ESA už nikdy!
Hezky napsané. Moc zajímavé čtení. Já mám a auto ESA také vesměs negativní zkušenosti (s nákupem, ne prodejem) Určitě bych k nim už znovu nešel. Naopak naposledy jsem kupoval auto přes https://www.truck1-cz.com/jina-technika a tam vše proběhlo v naprostém pořádku. :-)
Dobrý den, po přečtení vašeho článku jsem skutečně znechucen tím, jak se v Česku snaží každý každého akorát tak obejít, vytřískat z něj co nejvíce peněz a pak se nenápadně vytratit. Jsem moc rád, že podobnou zkušenost nemám, auta kupuji jen od ověřených prodejců, které mi doporučí známí, například https://www.rpz.cz/renault/ s nimi mám dobré zkušenosti i já ;-)
Aktuální zkušenost z aaa olomouc… A co jsem zažil, mě asi jen tak nepustí…
Rodiče si vyhlídli v autobazaru starší Toyotu Yaris r.v. 2010/2011 asi za 150tis, nájezd směšných 35tis. Sami si ji prohlédly, a protože se jim na první pohled líbila, zaplatili zálohu 5000, sepsali smlouvu, a nakonec podepsali s tím, že zbytek doplatí při převzetí následující den. Auto bylo dle Áček po lehké kolizi na levý přední blatník, ale žádná mediální havárie, jen lehká „plechařina“, která nejde téměř poznat.
Otec mě tedy požádal, jestli bych s ním pro auto nezajel, souhlasil jsem. Vybraly se peníze a vzhůru 25km do „áček“
Auto jsme chvilku hledali a po chvíli jsme jej našli odstavené bokem, jako zamluvené k odběru. Bylo už celkem šero, auto stálo pod lampou a já už z dálky viděl, že plechy nelícují… Auto jsem obešel a zjistil následující: Celá přední kapota hnutá a v lícování s předním nárazníkem výrazně nesymetrické línie, řádově asi o 3 mm větší škvíra zepředu na jedné straně, než na straně druhé. Levý přední blatník nelícoval s dveřmi, levé přední dveře nelícovali s dveřmi zadními. Na dveřích řidiče zjevná manipulace s dveřními plasty, protože neseděli. Zadní páté dveře opět uhnuté tak, že jsem na jedné straně do spáry mezi dveřmi a blatníkem strčil sotva špičku malíčku a na druhé straně se mi to spáry propadla pomalu celá ruka. Takže bylo vidět, že něco zažil i levý zadní blatník.
Dle prodejce pouze minimální škoda na levém předním blatníku, víc v záznamech nemají.
Přišel prodejce, kterého jsme konfrontovali s těmito skutečnostmi a že auto tedy rozhodně nevypadá na jemný parkovací „ťukaneček“, jak celou dobu tvrdí, ale spíše na celou levou stranu od začátku až po zadní blatník. Tehdy začala polemizace a přesvědčování prodejcem, že to určitě nebylo nic vážného a že by to bylo určitě poznat. Pak se nás dlouho snažil přesvědčit, že křivá kapota je určitě jen tím, že do toho někdo něco přivřel. Že ani světla nejsou měněné. Když jsem se zeptal, jak to pozná, tak odvětil, že mají obě stejnou barvu, a že by bylo znát, kdyby bylo jedno starší než to druhé. Když jsem se na tuto odbornou vysvětlivku zeptal, jak by to poznal, kdyby byl rozbitý celý předek a měněné by byli obě světla, následovalo jen trapné ticho. Samosebou nechyběla poznámka, že auto má, nebo měla i jeho manželka, už od roku 2002 s tím stejným motorem a že nikdy žádný problém. Když jsem pak odvětil, že musí mít opravdu dobré známe v přímo v tokiu, když jeho manželka mohla jezdit už v roce 2002 modelovou řadou 2005 s úplně jiným 3 válcovým motorem, opět zavládlo hrobové ticho. Na otázku, proč se mlží levý zadní světlomet jsem taky nedostal kloudnou odpověď, prý se to stává. (podle mě tedy nebouraného auta ve 35tis nájezdu těžko). Takto to s tímto expertem, který se tvářil, že dělá do aut nejméně 30 let, pokračovalo svorně asi hodinu.
Musím tedy ale přiznat, že v šeru ani za pomoci bludičky v telefonu, kterou jsem prohlížel motorový prostor, nenašel žádné do očí bijící vady, povolené šrouby a podobné známky kolize či manipulace, ale chyb bylo na karoserii na můj vkus už celkem dost.
Nicméně otec, že má zaplacenou „nevratnou “ zálohu, že nechce o ty peníze přijít a tak tomu dáme ještě šanci a chceme se teda projet…
Začalo divadlo, které by se nemuseli stydět ani „Monty python“. Auto totiž nešlo vůbec nastartovat. Prve se začal pán ošívat, že bude mít asi špatný klíč, a že se bude muset podívat po jiném. Když jsem se na něj nevěřícně podíval a ubezpečil ho, že to asi těžko, když s tím klíčem v zapalování normálně otáčí, tak začal tvrdit, že to bude tedy „špatnou baterií v imobilizéru“. Opět jsem se neudržel a musel jsem se zeptat, zda-li, jako prodejce automobilů vůbec ví, jak takový chip imobilizéru vůbec funguje a že to, co se mi snaží podsunout, je úplný nesmysl. Navíc mu na palubní desce kontrolka klíče normálně zhasíná, takže bude v imobilizeru těžko závada. Tak že to bude určitě vybitá baterie. Tehdy
už jsme kolem auta kroužili bezmála 2 hodiny. Pán začal poletovat kolem a hledat, jeho slovy „nabíjecí agregát“. Po nějaké chvílí dotlačil po domácku svařený vozík, na kterém byla asi tak 20 let stará baterie ze staré „dvanáctsettrosky“ a jal se pomáhat baterii k životu. Když sebevědomě přichytil plusový kabel „agregátu“ na mínusový pól baterie a pokračoval v krasojízdě, kdy se začal dobývat pod krytku plusové svorky baterie a mával nad ním mínusovým kabelem dobíječe, opět jsem ho musel v poslední chvíli zastavit. Už tedy trochu podrážděný, ale stále klidným hlasem jsem se jej zeptal, jestli je normální, a jestli chce, aby to auto opravdu už nikdy nikam nedojelo. Tehdy z tohoto, do té doby suveréna, nějak nenápadně (asi pod tíhou okamžiku) tiše vypadlo, že je u áčet teprve pár týdnů a že teda neví ještě úplně co a jak.
Nakonec za mé asistence se mu podařilo napojit správně oba kabely na místo, dokonce ve správném pořadí, bohužel zase až po mém zaškoleni.
Chvilka napětí, auto bohužel zase ani neškytlo. Tak prý vybitá dobíjecí baterie. Zeptal jsem se, jestli mají nějaký měřák, multimetr, cokoliv čím bychom mohli baterii proměřit, protože mi není jasné, jak testují alespoň napětí dobíjecí baterie. Pán opět nabyl dojmu, že je pánem situace, a aby mi dokázal, že má vše pevně pod kontrolou, odpojil obě svorky od baterie auta a neohroženě je přiložil k sobě. Následovala rána a záblesk, která zjevně překvapila i pána samotného, protože ho skoro porazila na zem. Ale bylo alespoň jasné, že dobíjecí baterie, která vypadala jako z doby bronzové, parametry úplně neztratila. Tehdy pán kapituloval na svou funkci a zavolal si další „experty“ na pomoc se startování. Přišli další dva pánové, opět samí suverén, že to nic nebude. Po několika minutách marného rablování, cvakání spínací skříňkou a hledání skrytých tlačítek v interiéru vozidla, byli i tito pánové zjevně v koncích. Už jsem se ani nepozastavoval nad faktem, že se s námi začali radit, jestli auto má nebo nemá imobilizér a jestli náhodou nevíme, co by s tím mohlo být, což beru z jejich strany jako vrchol neprofesionálního chování.
Auto stále po 2,5 hodinách ani nehleslo a to už ani otec nevydržel a začal hledat náhradní řešení. Nechtěl ztratit 5000 zálohy a tak se začal dívat po jiném autě. Nic kloudného v cenové relaci nebylo a co bylo, vypadalo ještě hůře než ten nešťastný yaris. To už se kolem auta motali 4 lidé a auto stále nevykazovalo sebemenší chuť k odjezdu. A protože byla kupní smlouva už podepsaná z první návštěvy rodičů den předtím, tak tedy že kouknem na net, jestli nemají jinou alternativu na jiné pobočce, protože podle webu, si můžete nechat vyměnit auto do 14 dní za jakékoliv jiné. Bohužel tam někdo zapomněl dodat, že výměna je možná pouze na dané pobočce AAA a auta z jiných poboček jsem tímto pravidlem nedosažitelná.
Tak tedy že auto nechceme a rádi bychom vrátili zálohu a zrušili smlouvu. Tady jsme opět narazili na pravidla AAA. Záloha je prý nevratná, a smlouva podepsaná, ať si přijedeme ráno, auto už bude určitě pojízdné. Na to jsem odvětil, že jsme si pro auto po dohodě přijeli dnes, a co s ním udělají do zítra, už mě nezajímá.
V tu chvíli jsem nevěděl co s autem je, vypadalo to na závadu elektroinstalace, což není žádná levná sranda. Opravdu jsem nechtěl, aby do druhého dne technik za zavřenými dveřmi polátal pár drátů v autě izolepou, vyinkasovali zbytek peněz za auto a otce to za rohem nechalo stát. Protože jak známo, „co peklo AAA schvátí, to ž nevrátí“, takže jakmile je zaplaceno, Áčka mají splněno a co se s autem děje dál, už je nezajímá. Jejich takzvaná záruka na skryté vady je ve skutečnosti jen pojistka, kterou si AAA platí u nějaké třetí strany a co není v seznamu krytých závad, to je nezajímá (vlastní zkušenost).
Samosebou peníze vrátit zatvrzele odmítali s tím, ať si přijedeme pro auto další den. Tehdy jsem opět nevydržel a po krátké konzultaci s kamarádem znalým práva, a vyřčením těch správných vět byla
písnička AAA hned na jiné téma. Najednou jsme měli peníze v ruce a kupní smlouva byla zrušená a do té doby nepřekonatelný problém byl zameten během 5 minut manažérem ze stolu.
Znechucení jsme vyrazili po 3,5 ztracených hodinách života směrem k domovu, bez auta a s nervy na pochodu. Za 5 minut telefon a opět áčka, auto už prý jede. Problém spočíval prý ve shrnutém koberečku pod spojkovým pedálem a ať se vrátíme, že nákup rádi dokončí. Na to se otec, který byl zjevně z informace v šoku zeptal, jestli je normální, aby takovou banalitu řešilo 5 lidi 2,5 hodiny. Slušně odmítnul a položil telefon. Popsal mi situaci, ukončil to větou „To snad není možný“ a pak mlčky seděl celou cestou až domů a přemýšlel, co se to právě stalo. Už nikdy více.
Před několika lety jsem prodával vůz Škoda Octavia 2 TSI a vyplnil jsem na netu formulář který sliboval ocenění vozu od nezávislé společnosti.
Okamžitě se na mé číslo uvedené ve formuláři ozvali z dané firmy a říkali, že dané vozy zrovna shání v AAA auto a domlouvali mi schůzku, prý tyto vozy potřebují nutně a za 200.000 okamžitě berou. Jel jsem na pobočku AAA auto, tam vůz fotili, prolézali, měřili tloušťku laku atd.. Poté začali:
1) poznali jsme, že auto bylo bourané.
Na to jsem řekl, že auto bourané nebylo, že jsem první majitel a jediný řidič, musel bych o tom vědět. Výkupčí ještě dvakrát sebejistě řekl, že to bylo bourané a já dvakrát přesvědčivě odpověděl, že nebylo. Výkupčí nedokázal říci kde by mělo být auto bourané a tak to přešel a pokračoval dalším zjištěním.
2) Motory TSI jsou poruchové a oni je nekupují, jestli to chci opravdu prodat, musím jim to nechat do druhého dne aby viděli zda z výfuku u studeného motoru nejde kouř ze spáleného oleje. Souhlasil jsem, protože jsem si byl jist dobrým stavem vozu.
Druhý den volali "auto nechceme, přijeďte si pro něj"... Přišel jsem ve stanovený čas ale klíčky od mého vozu mi nedali. Musel jsem 45 minut čekal v čekárně na výkupčího. Ten mi oznámil, že ráno z auta z výfuku vychrstla přímo louže oleje a bordelu. Motor je už hodně špatný a tak nabídku musí upravit. Nabídl mi cca 145.000 s DPH (jsem plátce daně).
3) Poté začal s částkou ještě cukat s tím, že mám měněný motor a neodborně "přeťukané" číslo motoru. Nepodařilo se mi vysvětlit, že tyto vozy žádné číslo motoru nemají ani v papírech ani na motoru. Mají jen typové číslo.
Jelikož jsem první majitel vozu nenechal jsem se od nich nachytat ani na jednu fintu. Pokud bych byl druhý majitel patrně bych znejistěl a šel s cenou opravdu dolu.
Odjel jsem, zajel do Škodovky nechal udělat váhový test spotřeby oleje pro případnou kontrolu kupujícího, vůz měl spotřebu oleje jako nový. Nafotil jsem škodulku, dal inzerát a auto během 5dní prodal sám. V AAA auto už mě nikdo nikdy neuvidí.
Dnes sem měl v aaa domluvenou schůzku ohledně Mitshubishi Lancer za 160000kč. Musím nechat že vše bylo opravdu rychle vyřízeno, celkoví čas max 5 minut, auto už tam čekalo připraveno, když sem se k němu blížil, tak minimálně na deset metrů už sem viděl, že na pravé přední i zadní straně blatníku byl jiný odstín, na komplet všech dveřích hluboké dírky asi od kamínků,na několika místech laku začínající koroze, nikdy sem nic podobného neviděl, odřený zadní nárazník a pod. (v inzerátu psáno po pečlivém majiteli..to mě rozesmálo) když sem auto obešel celé, bylo z cela jasné že je po bouračce, nebo nějak poskládané, ani sem neměl odvahu vidět podvozek, samozřejmě na fotkách na internetu nic, asi nafocené jiné auto.. prodavač arogantní a ani nebyl schopen to vysvětlit, být tam o pět minut déle, vystřelil bych ho z těch jeho lakýrek. Skutečná cena auta byla minimálně poloviční..hnus a tragédie co si dovolí za takovou cenu nabídnout, mám zkušenosti s více autobazarama, ale tohle sem ještě neviděl...šmejdi!!!
Noo to jste si teda dal s nimi. Já mám už také několik zkušeností s prodejem aut a nejlíp z toho zatím vyšlo https://zahotove.cz/ Jako musím říct, že jsem si zažil ledacos a různé fígle na mě zkoušeli v autobazarech. Ale s touhle společností musím teda říct, žádnej problém a všechno šlo přesně podle domluvy ;)