Má plný šuplík kreditek od Cetelemu. Stačí, aby si člověk něco koupil v krámu na úvěr, samozřejmě bez navýšení, a už mu přišla. Nikdy jsem žádnou nevyužil a nikdy jsem žádnou neaktivoval. Cetelem nebyla špatná společnost, protáhl jsem přes jejich úvěry bez navýšení hodně věcí. Ale můj poslední nákup mě těžce zklamali, protože mi přes můj výslovný zákaz do smlouvy na prodejně pak poslali domů smlouvu s pojištěním. Přes urgence jsem tu pojistku musel zaplatit. A opět přes urgence mi jí vrátili, ale až tu druhou platbu. Tu první už nikoli. Šlo o dvacet korun, ale já to beru jako princip. Tak jsem s nima skončil. Opět papírování, výpovědi a posílání kopií smluv mailem. Ale už mě nezajímají. Když chci jednorázový úvěr, nezajímá mě kreditka. A když si kupuju ledničku za pět tisíc a prodavač mě ukecal na úvěr bez navýšení a se slevou, jinak bych to zaplatil hned, tak mě nezajímá ani pojistka. A když něco sepíšeme na prodejně a podepíšeme, tak mě nezajímá, co vymyslí v centru. A když už mi něco strhnout neoprávněně, tak to musí vrátit. Když ne, jdu od nich.
Ne tak docela. Kdysi velmi dávno jsem přes ně (tehdy ještě Cetelem) koupil plazmovou televizi za 45 tisíc korun. Měl jsem sice ty peníze s sebou, ale prodavač mi vcelku rozumně vysvětlil, že deset splátek bez navýšení bude lepší. Což bylo přirozeně. člověk tak může penězi disponovat dál. Hotové peníze jsou velmi drahé, úvěr a to ještě bez navýšení je v tomto případě ideální volba. Ne samozřejmě ale na lednici za pět tisíc. Ale tam byla zase výrazná sleva, když si to člověk vezme na úvěr.
Tak já jeden smysl uvedu: Když zaplatíte za měsíc 20 tisíc šikovnou kreditkou, která dává 2 % za platby kartou, je vyděláno 400 Kč. Jenže bývávalo. Ze 2 % u Cetelem je 1 % u Hello a ještě to prezentují jako úžasné vylepšení, asi si myslí, že klienti jsou tak tupí jako oni. Tak na ně kašlu, mám 2 % jinde.
Je tu i další možnost. Mám kartu od Rajfky koobrandovanou s O2. A mám u O2 telefon, internet i mobil. A tady stále platí, že čím víc utratím přes kartu, tím vyšší mám slevu na poplatky za telekomunikace. A minimálně tam šetřím měsíčně tak kolem 300 Kč. Navíc mi RB ještě vrací poplatky za kartu a navíc mi O2 dala na začátku jako bonus tisícovku. Takže první rok se dostávám na cca 500 Kč měsíčně.
Hello bank jsou totálně neschopní. Jejich helpdesk je zcela k ničemu, lidé na telefonu vůbec netuší o čem je řeč. Chtěl jsem požádat o úvěr - cca 350 tisíc.... předschváleno. Odkaz vede na WWW stránky, kde nic nefunguje. Odeslal jsem screenshoty na maila, kontaktoval 2x helpdesk.... nic.... pak mi přijde SMS, že jako proč jsem ještě nenahrál ty dokumenty ? Volám znovu na helpdesk a .... nikdo nic neví, nedá se nic dohledat. Konec, polibte si šos. Totálně neschopná banda ignorantů, kteří si mne předávali mezi s sebou a řešení ??? NIKDE.
Takže HELLO banko, nashledanou, v komerčce na první pokus OK.
hello bank jsem měl 3 měsíce, na přelomu roku bez nějakého varování na kraditní kartě snížili odměnu ze 2 % na jedno, jako omluvu zaslali po stížnostech klientů 200,- Kč poukázku na benzín, ovšem když jsem sečetl běžný měsíční obrat na kreditce, měsíční poplatek za vedení karty, a 1% odměny, tak jsem byl skoro na nule. Ihned jsem mazal zrušit kreditku a nyní ji mám u mBanky - sice taky jen procento, ale při útratě nad 4 000 bez jakéhokoli poplatku. A to jsem si myslel, že obrovská banka pod taktovkou francouzské PARIBAS bude super, no ani propojení kreditního účtu a běžného účtu jim nefunguje v reálném čase, účty se chovají jako dvě samostatné banky, asi tak... těhle pokusů na Češích se odmítám účastnit..
Nemáte pravdu, na webu peníze cz je srovnání a hell banka vychází nejhůře:
Právě klienti mBank, Hello bank! a MONETA Money Bank tratí na měnové konverzi nejvíce. U zbytku našeho žebříčku se kurzová marže při převodu eur pohybuje v rozmezí 2,3 až 2,8 procenta. Výrazně lepší kurz oproti ostatním nabízí banka Creditas: přirážka za platbu v eurech ve sledovaném období dělala pouze 1,1 procenta.
Zdroj: https://www.penize.cz/platebni-karty/336653-platba-kartou-v-zahranici-kdo-da-nejlepsi-kurz
Ono upřímně ty pobočky jsou potřeba z toho důvodu, že ne vše jde dělat přes internetové bankovnictví (zrušení pojištění, zapomenuté heslo, ...) a pak jsou zase operace, které jsou na pobočce jednodušší, jako například založení účtu. Přes internet chtějí zaslat oskenované doklady (ne každý má skener), poslat na účet minimálně 1Kč pro ověření a musím podepsat smlouvu u kurýra. Někde je to ještě složitější. Když už jdu kolem, tak je pro mě jednodušší osobní návštěva. Pokud se ale podívám do zahraničí, tak třeba N26 má mnohem jednodušší založení účtu. Další důvod, proč musím na pobočku je ten, že notifikace o změně na účtu jsem měl špatně nastavené a po emailu mi Equa nedokázala poradit, jelikož si mě nemá jak ověřit, zda to jsem opravdu já. Kontaktoval jsem je z emailu, který jsem jim diktoval při zakládání účtu. Pak je ale těžké vše řešit přes internet, zde v ČR.
Jejich reakce na dotazy a požadavky je velmi a velmi pomalá až nulová. Zaslal jsem dotaz na kreditní kartu, proč mi nefunguje placení přes internet i když si myslím, že ji mám řádně aktivovanou, a dodnes(min. 2 měsíce) nemám odpověď. Karta jinak v obchodech normálně funguje. Předtím s kartou Cetelem nebyl žádný problém, ale po skončení platnosti a vydání karty HB to skončilo!!! Asi tuto kartu zruším!