Hlavní navigace

Finanční produktové novinky v říjnu: rychlejší převody i pomoc v žalu

Autor: Depositphotos
Veronika Doskočilová

Stále více pojišťoven přistupuje k nové segmentaci u autopojištění. Banky digitalizují a spouštějí svá API. Novinkou je také mnoho mobilních či online aplikací a chatů. Souhrn finančních produktových novinek za říjen 2017.

Pojišťovnictví

AXA: zjednodušíme hlášení pojistných událostí

Společnost AXA má online aplikaci, která slouží pro hlášení pojistných událostí v životním pojištění. V rámci hlášení je možné oznámit více škod z různých rizik, která máte pojištěna (tedy například hospitalizace, pracovní neschopnost, chirurgický zákrok atd.).

Aplikaci můžete spustit přes internet v tabletu, v mobilním telefonu i v počítači. Jakmile událost nahlásíte, můžete průběžně kontrolovat stav a řešení.

Česká mincovna: nabízíme online investice do zlata

Česká mincovna spustila spořicí program Zlatý život, v rámci kterého můžete investovat do zlata a získat fyzické zlato. Spořicí program je nastaven na pravidelné ukládání a je bez poplatku. Získané zlato si můžete uložit v trezoru České mincovny, nebo si jej nechat zaslat do vlastních rukou.

Spořit je možné od 500 Kč měsíčně na webu České mincovny ke Zlatému spoření, a to buď do nákupu zlatých cihel, nebo zlatých mincí České mincovny a světových dodavatelů.

Zlato, které naspoříte, můžete kdykoli v průběhu smlouvy prodat. Spoření je osvobozeno od DPH a jeho zhodnocení nepodléhá dani z příjmu.

Česká pojišťovna: vyřídíme za vás pozůstalost

Česká pojišťovna spustila nový produkt, v rámci kterého vám pomůže s vyřízením pozůstalosti. Sjednat si jej můžete formou připojištění k životnímu pojištění.

V připojištění je obsažena pomoc osobního asistenta, který vám pomůže s vyřízením záležitostí, které jsou spojené s úmrtím blízkého člověka a vyřizováním na úřadech a dalších institucích. Asistent má k dispozici seznam věcí, které je potřeba zařídit, a poté, co mu udělíte plnou moc a předáte potřebné dokumenty, tyto záležitosti vyřeší. Typicky půjde o situace, jako jsou jednání s pohřební službou, matrikou obecního úřadu, zdravotní pojišťovnou, Českou správou sociálního zabezpečení a dalšími institucemi, popisuje Markéta Filová, odborník na životní pojištění z České pojišťovny.

Pomoci ale může i s vyřízením pozůstalostního důchodu, s převody smluv na odběr plynu, elektřiny nebo dodávku vody či s přípravou na dědické řízení.

V rámci produktu pak máte k dispozici také psychologa. Pojišťovna vám zajistí sezení v místě, kde si budete přát.

Generali: komunikovat můžete i přes Facebook

Generali Pojišťovna spustila možnost chatování přes Facebook Messenger. Doposud umožňovala chat jen na svých webových stránkách. V rámci chatu přes Messenger je k dispozici 17 operátorů. Na konci konverzace máte možnost si chat nechat zaslat na e-mail, případně si ho uložit do svého zařízení.

Výhledově tak plánujeme do naší komunikační platformy připojovat i další oblíbené aplikace, jako jsou WhatsApp nebo Viber, upřesňuje Pavel Mužík, manažer online týmu Generali. 

Slavia: inovujeme autopojištění a máme novou aplikaci

Slavia pojišťovna spustila nabídku balíčku povinného ručení s názvem Jubileum. Ten obsahuje pojistný limit 150/150 mil. Kč a úrazové připojištění řidiče s krytím rizik v případě vážných nehod a zranění. Balíček nabízí i několik připojištění (pojištění pneumatik, připojištění ztráty klíčů od vozu nebo jejich odcizení, připojištění proti vandalismu a poškození stojícího vozidla zvířetem) a nadstandardní asistenční služby Premium od Global Assistance (např. vyproštění vozidla, odtah s limitem 200 km z místa události na místo určené klientem, zapůjčení náhradního vozidla až na 5 dní a řadu dalších služeb).

Kromě toho došlo k inovování také u havarijního pojištění. V rámci něj nabídne pojišťovna spoluúčast 0 % (minimálně však 5000 Kč) a připojištění GAP do 2 let stáří vozu. Pojišťovna garantuje po dobu 3 let cenu jak za povinné ručení, tak za doplňková připojištění.

Pojišťovna také spouští novou službu – online kalkulačku, která je propojena s registrem vozidel. Kalkulačka pomůže zjistit detailní a přesný výpočet ceny pojištění.

Další novinkou, kterou pojišťovna v říjnu 2017 spustila, je mobilní aplikace pro chytré telefony a tablety. Pokud budete mít škodu v rámci havarijního pojištění či povinného ručení, můžete ji nahlásit přímo v aplikaci, a to propojením s asistenční službou. V aplikaci jsou také přednastavené kontakty na záchranné bezpečnostní složky ČR.

Pro správnou funkci aplikace stačí v nastavení zadat základní údaje o vozidle a číslo pojistné smlouvy. Klient pak může stisknutím jedné ikony, odeslat automatickou SMS zprávu s informací o dopravní nehodě či poruše vozidla přímo asistenční službě. Ta okamžitě získá potřebné informace včetně údajů o aktuální poloze vozidla ve formě GPS souřadnic, popsal Ladislav Bělina, vedoucí divize autopojištění Slavia pojišťovny.

Aplikace také umožňuje nafotit vůz pro účely sjednání havarijního pojištění a doplňkových pojištění a obsahuje návod, jak snímky pořídit, aby pojišťovně vyhovovaly. Bonusem při zdokumentování vozidla přes aplikaci je snížená spoluúčast u sjednaných pojištění, a to od data dodání fotografií.

Na neznámých místech se může hodit i ukládání GPS souřadnic zaparkovaného vozu do aplikace, která pak následně dovede majitele zpět k autu. Aplikace Slavia pojišťovna je ke stažení pro systémy iOSAndroid.

Volkswagen Financial Services: rozšiřujeme nabídku aut na leasing

Volkswagen Financial Services rozšířila společně s Volkswagen Užitkové vozy nabídku vozů, které je množné pořídit s operativním leasingem. V rámci produktu Operativní leasing IN si nově můžete bez počáteční akontace pronajmout také užitkové vozy modelové řady Caddy a Transporter.

Měsíční splátka na Volkswagen Caddy začíná na 6200 Kč a měsíční splátka u skříňového Volkswagen Transporter na 8900 Kč. U Volkswagen kombi začínají ceny na 9900 Kč. Součástí měsíčních splátek je také komplexní pojistná ochrana. Nabídka platí do 31. prosince 2017.

Smlouvu je možné uzavřít ve volné konfiguraci. Celkový nájezd spolu s dobou pronájmu je možné zvolit v rozmezí od 2 do 5 let. Součástí měsíčních splátek jsou všechny legislativní poplatky kromě dálniční známky. Měsíční splátka zahrnuje i povinné ručení a havarijní pojištění, údržbu i servisní náklady.

Společnost také v říjnu změnila poskytovatele asistenčních služeb. Nově jím je společnost ÚAMK, na kterou se nově můžete obracet jako stálí i noví zákazníci. Společně se změnou došlo i k rozšíření některých služeb. U zajištění mobility po dobu opravy vozidla byla rozšířena doba, po kterou vám společnost zapůjčí náhradní vozidlo, a to na 10 dní. Přibyla také doprava opraveného vozidla ze zahraničí a převzetí náhradního vozidla v jakémkoli autorizovaném servisu v České republice nebo na místě vašeho bydliště či sídla vaší firmy. Tyto služby jsou však dostupné jen u vyššího programu asistence.

ÚAMK zajišťuje i službu likvidace pojistných událostí, která zahrnuje příjem oznámení a poskytování konzultací k pojistné události, kterou nahlásíte, ohlašování pojistných událostí na příslušné pojišťovny, správu podkladů pro likvidaci a organizaci oprav vozidel v rámci pojistných událostí.

UNIQA: inovujeme povinné ručení a životní pojištění

UNIQA pojišťovna spustila novou segmentaci zákazníků při sjednávání povinného ručení. Nově se pojistné odvíjí od ujetých kilometrů. Pokud najezdíte ročně do 8000 km, zaplatíte o čtvrtinu méně, než kolik by činila vaše běžná sazba pojistného. Další slevy se pak vztahují na limity do 12 000 km (20 %), 16 000 km (15 %) a do 20 000 km (10 %). Naopak řidiči s nájezdem nad 30 000 kilometrů ročně musí počítat s vyšší sazbou, protože je-li vozidlo v provozu každý den, je také riziko nehody mnohem vyšší, vysvětlila mluvčí Eva Svobodová.

Součástí pojištění je montáž palubní jednotky se systémem SafeLine Easy do vozu. Jednotka pak načítá ujeté kilometry. Na dálnici je však započítává jen z poloviny, protože dálnice se statisticky řadí mezi nejbezpečnější komunikace.

Palubní jednotka se systémem SafeLine Easy zahrnuje i nárazové čidlo na vozidle. Prostřednictvím něj se asistenční centrála okamžitě dozví o případné nehodě vozu. Obratem vám zavolá na mobil, aby s vámi specifikovala případnou pomoc. Nezdaří-li se kontakt, například jedná-li se o vážnou havárii, posílá na lokalizované místo záchranáře okamžitě. Mobilní aplikaci SafeLine bezplatně stáhnete v Google Play nebo AppStore.

Během zaváděcí akce poskytuje UNIQA palubní jednotky SafeLine Easy bez poplatku. Běžná cena pak bude 990 Kč ročně a přidá slevu na doplňková krytí (úrazové pojištění, pojištění zavazadel, asistenční služby nebo pojištění skel).

Další inovace spustila pojišťovna v oblasti životního pojištění, a to u pojištění DOMINO. K němu si nově můžete sjednat připojištění BALANCE. Jde o formu předdůchodové renty, kdy si platíte na sjednanou pojistnou částku, která může být maximálně 50 000 Kč. Tu vám pak pojišťovna vyplácí v posledních pěti letech před řádným nárokem na důchod, a to formou měsíční renty.

Po skončení výplaty vám pak pojišťovna poskytne jednorázovou platbu ve výši 100 % sjednané částky. Pokud je vám během posledních pěti let před odchodem do penze přiznán invalidní důchod, obdržíte trojnásobek až sedminásobek pojistné částky, a to podle rozsahu postižení. V případě, že se stanete invalidní během trvání pojištění, ale před nárokem na rentu, bude za vás pojistné platit pojišťovna.

U programu DOMINO Risk a DOMINO Invest pojišťovna snížila minimální měsíční splátku pojistného na 300 Kč. Doba pojištění byla naopak prodloužena do 80 let věku. Dále se rozhodla zvýhodnit ty, kteří žijí zdravě. Štíhlí nekuřáci zaplatí na pojistném pro případ smrti a pro případ velmi vážných onemocnění o 25 % méně než ostatní.

Do výčtu příčin invalidity byly doplněny organické duševní poruchy, jako jsou demence u Alzheimerovy choroby, úzkostné poruchy, poruchy nálad, postkomoční syndrom apod. A pojištění dlouhodobé péče u nesoběstačných osob bylo rozšířeno i na nižší stupně. U dospělých pro III. a II. stupeň závislosti a u dětí o II. stupeň invalidity a III. stupeň závislosti.

Bankovnictví

Air Bank: spouštíme API

Air Bank je čtvrtou bankou na českém trhu, která zpřístupní internetové bankovnictví svých klientů třetím stranám. Banka v současné době testuje bankovní rozhraní s vybranými partnery.

V tuto chvíli běží zkušební provoz s omezeným počtem partnerů. Během něj chceme vyzkoušet, že vše funguje tak, jak má. Zajímají nás také jejich postřehy. Jakmile pak všechno vyladíme, rozjedeme to ve větším i s dalšími partnery, říká Jakub Petřina, ředitel produktů a marketingu Air Bank.

API (Application Programming Interface) je termín pro rozhraní využívané k programování aplikací s využitím přesně definovaných metod komunikace mezi jednotlivými softwarovými komponentami.

V bankovnictví umožňuje připojit aplikace partnerů ke dvěma typům dat. První jsou veřejně dostupná data, jako je umístění bankomatů banky, otevírací doby poboček, mapa výběrových míst či kurzovní lístek.

Druhým typem dat jsou klientská data jako zůstatek na účtu, historie plateb, seznam platebních karet a jejich limitů a podobně.

V současné době internetové bankovnictví zpřístupnila Česká spořitelna, Fio banka a Banka CREDITAS.

Banka tím reaguje na novou regulaci Evropské unie – PSD 2. Ta začne platit od ledna 2018 a bankám přikazuje zpřístupnit svá data po odsouhlasení klientem třetím subjektům.

ANO, spořitelní družstvo: nově jsme NEY spořitelní družstvo

Kampelička ANO spořitelní družstvo změnila svůj název na „NEY spořitelní družstvo“. Hlavním důvodem změny byla potřeba odlišit se (vymezit se) od jiných subjektů s názvem obsahujícím označení „ANO“ tak, aby nemohlo docházet k případné záměně, resp. aby byla vyloučena jakákoliv spojitost s takovými subjekty, vysvětluje tiskové prohlášení.

Pokud jste klienty družstva, nic se pro vás nemění. Platnost smluv tímto není nikterak dotčena a změna nevyžaduje žádný aktivní úkon.

Banka CREDITAS: Zpřístupníme API, aktivujte si jej sami

Ke zpřístupnění API se v říjnu 2017 odhodlala i Banka CREDITAS. Otevřela tak internetové bankovnictví a umožňuje jeho propojení s klientskými systémy třetích stran. To umožní například firmám synchronizovat systémy nebo FinTech společnostem integrovat produkty banky do svých aplikací.

CREDITAS API umožní sdílení online dat o platebních účtech (firemních, běžných i spořicích). Základní podoba tohoto oprávnění umožní, aby aplikace zobrazovala informace o účtu, zůstatku nebo historii. Bude také možné data exportovat. Rozšířené oprávnění umožní i vytváření domácích plateb, import hromadných plateb a jejich zobrazení.

Autorizace plateb ale stále zůstane na vás ve vašem internetovém bankovnictví.

Pokud si chcete aktivovat zmíněnou službu, je potřeba splnit několik kroků. V internetovém bankovnictví si klient vygeneruje bezpečnostní klíč (v praxi 64znakové heslo), který předá důvěryhodné třetí straně a přiřadí jí požadovaná oprávnění. U každé z těchto stran přitom nastaví, do jaké míry bude mít k jeho účtu přístup, popisuje Kamil Rataj, člen představenstva Banky CREDITAS zodpovědný za IT.

Banky tím reagují na novou regulaci Evropské unie – PSD 2. Ta začne platit od ledna 2018 a bankám přikazuje zpřístupnit svá data po odsouhlasení klientem třetím subjektům.

Místo stravenek platební karta

Na českém trhu je od října 2017 k dispozici nová elektronická stravenková karta s názvem Benefitka. Tu spustila společnost Neeco. Karta umožňuje placení všude, kde jsou platební terminály. Získat ji můžete jen jako zaměstnanci od svého zaměstnavatele.

Při používání je karta rozdělena na dva režimy. První je režim elektronické stravenky, kde jsou nabité peníze od zaměstnavatele a můžete je využít na stravování v restauracích, obchodech s potravinami, kavárnách apod. Jedinou podmínkou je, aby dané restaurační zařízení či supermarket měli platební terminál. Druhým režimem je režim volnočasových benefitů. Tam vám zaměstnavatel může nabít peníze, které můžete využít v rámci kultury, sportu, wellness, fitness či zdraví. V tomto režimu zaplatíte například v kině, posilovně, divadle, muzeu, na masáži atd. Opět je podmínkou pouze platební terminál.

Režim, ze kterého se peníze strhnou, rozezná platební karta sama. Vydavatelem karty je společnost Mastercard.

ČMSS: odpouštíme poplatek za uzavření smlouvy

Českomoravská stavební spořitelna se rozhodla prodloužit akci, v rámci které nabízela finanční prémii za uzavření smlouvy o stavebním spoření. Tuto akci spustila v září 2017, a pokud bylo stavební spoření uzavřeno na dítě do 26 let, poskytla spořitelna při uzavření smlouvy o stavebním spoření prémii 2000 Kč. Tato částka se rovnala výši poplatku za uzavření smlouvy.

Abyste prémii získali, musí být stavební spoření uzavřeno na osobu do 26 let. Akce je nově platná do 31. prosince 2017.

ČMZRB: zaručíme se i za mimopražské

Českomoravská záruční a rozvojová banka se společně s Ministerstvem průmyslu a obchodu dohodla na rozšíření programu Záruka 2015–2023. Nově tedy pro mimopražské malé podnikatele ze zpracovatelského průmyslu, IT, výzkumu, vývoje a dalších služeb začaly platit stejné podmínky jako pro ty z hlavního města. Banka se také od čtvrtka 1. listopadu 2017 zaručuje za investiční úvěry středních podnikatelů.

Národní program Záruka 2015–2023 byl spuštěn v únoru 2015 a jeho převážnou část tvoří záruky k provozním úvěrům, kterých je dvakrát více než záruk investičních. Program je financován také prostředky Evropského investičního fondu z programu COSME, tzn. prostředky z tzv. Junckerova balíčku, a to cca z 50 %.

ČSOB: nabízíme nové fondy

Československá obchodní banka začala nabízet nové fondy ČSOB Expertiza vyvážená a ČSOB Expertiza růstová. První jmenovaný je vhodný spíše pro opatrnější investory, druhý pro ty, kterým nevadí vyšší míra rizika.

Nové fondy se nesoustřeďují pouze na investiční cíl klientů, ale i na cestu, po které se k němu dostanou, a věnují zvýšenou pozornost snaze o zmírnění rizika poklesu, uvedl generální ředitel a předseda představenstva ČSOB Asset Management Jürgen Verschaeve. Jedná se o smíšené fondy, které investují napříč regiony, sektory i různými tématy. Do fondu můžete vložit jednorázově větší částku, nebo ukládat pravidelně alespoň 500 Kč měsíčně.

Expensa: měníme se na Direct finance Europe

Společnost Expensa, která se zaměřuje na předplacené platební karty a poskytování on-line platebních služeb, změnila svůj název. Od října 2017 začala vystupovat pod názvem Direct finance Europe. Začlení se tím do nově vznikající skupiny Direct, kterou aktuálně tvoří Direct pojišťovna.

Vlivem změny nově nabízí Direct finance Europe k firemním platebním kartám i cestovní pojištění od Direct pojišťovny. Vlastníkem obou společností je česká investiční skupina Vigo Investments.

Fio: některé platby můžete poslat bez autorizace

Fio banka přidala do Internetbankingu možnost posílat některé platby bez nutnosti autorizace. Autorizaci si můžete vypnout u plateb mezi vlastními účty, plateb na vybrané známé účty a také u plateb s menšími částkami.

U platby mezi vlastními účty v Internetbankingu zvolíte svůj odchozí a cílový účet, částku a peníze přepošlete. Platba je připsána okamžitě. Druhým typem jsou platby na vybrané ověřené účty, na které posíláte peníze opakovaně. Z takové platby lze vytvořit šablonu, poprvé ji autorizovat a další platby už je možné provést bez ověření.

Poslední typem jsou platby menších částek, konkrétně do výše 500 Kč, kdy (pokud si možnost zvolíte) nemusíte potvrzovat platby SMS kódem. Maximálně lze ale zadat pět takových plateb za sebou v součtu do 2000 Kč, pak už systém opět vyžaduje z bezpečnostních důvodů jednorázové ověření.

Zjednodušení je možné nastavit pro každý typ plateb zvlášť.

KB: testujeme studentskou pobočku a spouštíme chat

Komerční banka začala v Brně testovat první ryze studentskou pobočku s názvem KB Port Brno (na Náměstí Svobody). Nabízí na ní produkty pro studenty a mladé (cestování, bydlení, finanční zajištění rodiny nebo podnikání). Účelu pobočky je podřízen i její design, vybavení i mladší zaměstnanci.

Designový koncept pobočky ukazuje dráhu životem prostřednictvím cestování a velkých měst. Brno symbolizuje základní bankovní služby a produkty – účet, pojištění, internetové a mobilní bankovnictví apod. Londýn je místem, které pomáhá se splněním snů – vlastní bydlení, spoření, investice. S New Yorkem je spojeno odhodlání jít do něčeho nového a neznámého, tedy podnikání, informuje ve zprávě Michal Teubner z Komerční banky.

Kromě toho spustila banka na svém webu chat. Skrze něj můžete získat informace o nabízených produktech, nebo se poradit v obtížích, například při ztrátě platební karty. Přes chat je možné také sjednat schůzku na pobočce nebo si nechat pomoci při zadávání platby apod. Služba je v provozu od 8 do 18 hodin.

Od prosince 2017 banka plánuje možnost chatu vložit i do internetového bankovnictví, což umožní například sdílení obrazovky. Operátor uvidí stejnou obrazovku jako vy a tím bude schopen poradit s jakýmkoli dotazem při obsluze aplikace. Přibýt by do něj měla také služba poradenství investičního specialisty nebo technická podpora.

Modrá pyramida: prémie 3000 Kč při sjednání „stavebka“

Modrá pyramida stavební spořitelna spustila akci, v rámci které dává ke všem nově uzavřeným smlouvám prémii ve výši 3000 Kč. Pro získání bonusu je potřeba si založit stavební spoření a do čtyř následujících měsíců vložit vklad ve výši alespoň 3000 Kč.

Maximální roční zhodnocení úspor, na které můžete dosáhnout, činí 3,76 %, a to za předpokladu, že si sjednáte stavební spoření s touto prémií a ročně uložíte 20 000 Kč.

Nabídka platí do 15. prosince 2017.

PayPal: rozšiřujeme partnerství s Mastercard

Platební karty Mastercard v peněžence PayPal Wallet je nově možné využít i pro vydavatele z Evropy včetně České republiky. Nově spadají do zahrnutých oblastí Evropa (včetně České republiky), Kanada, Latinská Amerika, Karibik, Střední východ a Afrika.

Výsledkem je začlenění karet Mastercard do peněženky PayPal Wallet. Nově tak uvidíte v peněžence digitální vyobrazení své karty Mastercard od zvoleného vystavitele a můžete si zvolit Mastercard jako svůj výchozí způsob platby.

Na základě spolupráce s bankovními partnery společnosti Mastercard byste měli mít možnost přidávat své karty Mastercard do účtu PayPal přímo z bankovních aplikací.

Raiffeisenbank: nabídneme tlumočníka a přepisovatele

Raiffeisenbank umožnila používat svým klientům službu zvanou Tiché spojení. Ta zajišťuje online komunikaci pomocí textového přepisu mluvené řeči, případně tlumočení do znakového jazyka, a je určena osobám se sluchovou vadou. Pro neslyšící od narození (prelingválně neslyšící) je čeština až druhým jazykem, jako třeba pro nás angličtina. Od jejich mateřského, tedy českého znakového jazyka, se čeština liší. Jazyky mají odlišnou gramatiku a některá slova i věty se opisují zcela jinak. Součástí jazyka je také zapojení mimiky, která dodává některým znakům význam. Proto při složitější komunikaci s neslyšícími tužka a papír nestačí, vysvětluje Danuše Kulhánková, konzultantka Tichého spojení.

Služba Tiché spojení je zajištěna ve spolupráci s kvalifikovanými tlumočníky a přepisovateli. Online probíhá přímo na pobočce banky, a to prostřednictvím videohovoru s pracovníkem Tichého spojení. Tlumočník také může asistovat při vyplňování dokumentů.

Pilotní verze spuštění služby se aktuálně uskuteční nejprve na dvou pražských pobočkách Raiffeisenbank. Následně bude rozšířena do všech ostatních.

Sberbank: nabízíme nové fondy

Sberbank rozšířila svou nabídku investic, a to o 9 podílových fondů společnosti Generali Investments CEE:

  • Generali Fond konzervativní (dluhopisový),
  • Generali Fond vyvážený dluhopisový (dluhopisový),
  • Generali Fond balancovaný konzervativní (smíšený),
  • Generali Fond globálních značek (akciový),
  • Generali Fond nemovitostních akcií (akciový),
  • Generali Fond živé planety (akciový),
  • Generali Fond farmacie a biotechnologie (akciový),
  • Generali Fond ropy a energetiky (akciový),
  • Generali Fond zlatý (akciový).

Nové dynamické fondy umožňují investovat i do ne zcela běžně dostupných sektorů. V oblasti akcií můžeme našim klientům nabídnout fondy různého sektorového zaměření – například investice do největších globálních značek, nemovitostních akcií, zlata, ropy a energetiky či farmacie a biotechnologie, říká Šárka Volštátová, vedoucí produktová manažerka pro investice a pojištění ve Sberbank CZ.

Fondy pokrývají kromě možností investice v korunách též investice prostřednictvím EUR, USD a jiných měn.

Kromě toho začala banka nabízet svým klientům nový produkt pravidelného investování. Ten je vhodný pro zkušené, ale i začínající investory.

Platforma pro pravidelné investování je spuštěna ve spolupráci s NN Investment Partners. Investovat je možné od částky 500 Kč. V rámci produktu jsou k dispozici konzervativněji zaměřené fondy v českých korunách. Investované peníze nejsou nijak časově vázané, v případě potřeby lze bezplatně jakoukoli část vybrat.

Wüstenrot – stavební spořitelna: odpouštíme poplatek za uzavření smlouvy

Stavební spořitelna Wüstenrot spustila akci, v rámci které si můžete do 31. prosince 2017 sjednat půjčku ProBydlení bez poplatku za uzavření smlouvy o stavebním spoření. Poplatek jinak činí 1 % z částky, na kterou je půjčka brána.

Půjčka ProBydlení je překlenovací úvěr a jeho úroková sazba začíná na 4,89 % p.a. Vybírat můžete z pěti dob splatnosti, a to 6, 10, 14, 18 nebo 22 let.

Wüstenrot hypoteční banka: odpouštíme poplatek za poskytnutí úvěru

Wüstenrot hypoteční banka nabízí vybrané hypotéky bez poplatku za zpracování a poskytnutí úvěru ve výši 2400 Kč. Akce se týká Hypotéky pro vlastní bydlení a Hypotéky na cokoli a platí pro všechny délky fixací.

K hypotéce Refin můžete navíc získat interní ocenění nemovitosti na sníženou cenu. Pokud nemáte k dispozici původní ocenění svého bytu či domu, za nový odhad zaplatíte 1000 Kč. Standardní výše poplatku za bytovou jednotku činí minimálně 1750 Kč, rodinný dům přijde nejméně na 2400 Kč.

Nabídka platí do 31. prosince 2017.

Spotřebitel

Alza: odložte placení o 3 měsíce

Společnost Alza spustila službu s názvem Třetinka. Ten umožňuje zaplacení části ceny zboží na místě a zbytek doplatit do určitého časového období.

Po výběru produktu zaplatíte třetinu ceny a zbylé dvě třetiny je nutné doplatit do 3 měsíců od koupě. Pokud nebudete moci zboží doplatit, pak jej musíte vrátit a uzavřít se společností jednorázovou dohodu o narovnání.

Za využití služby Třetinka si Alza neúčtuje žádný poplatek. Služba bude přednostně nabídnuta členům Alza Premium a v následujících týdnech i dalším zákazníkům.

E.ON: dodávka elektřiny i s elektrikářem

Energetická společnost E.ON začala nabízet nový produkt s názvem Komplet elektřina. V rámci něj máte kromě dodávky elektřiny také možnost využít jedenkrát ročně služeb elektrikáře nebo revizního technika. S cenou za tyto služby se ale musíte vejít za rok do 1500 Kč.

Služby elektrikáře můžete využít na opravy a úpravy elektroinstalace, opravy a údržbu elektrických tepelných zdrojů (kotlů) nebo velké bílé techniky v domácnosti, jako je lednice, pračka či sušička. Revizní technik vám provede revizi elektroinstalace a hromosvodu v souladu s právní úpravou, která se na tuto oblast vztahuje.

Pokud bude cena služby dražší než 1500 Kč, pak na místě doplatíte vzniklý rozdíl.

innogy: sledujeme za vás spotřebu

Skupina innogy (bývalá RWE) spustila novou službu Monitoring spotřeby. Ta za vás bude sledovat spotřebu plynu, načítat ji do mobilní aplikace, porovnávat ji s již uhrazenými i do budoucna nastavenými zálohami, a při hrozbě většího nedoplatku nebo přeplatku vám doporučí změnu záloh. Upozornění přijde vždy, když se vaše současná spotřeba liší od té minulé. Monitoring probíhá automaticky a na mobilu nebo tabletu můžete průběžně kontrolovat, jak na tom se spotřebou jste.

Základními kameny nové služby jsou senzor, instalovaný na plynoměr, a mobilní aplikace innosvět. Senzor denně odesílá data do aplikace, která porovnává získaná data o skutečné spotřebě s již zaplacenými zálohami i jejich předpisem až do data nejbližšího vyúčtování, popsal obchodní ředitel innogy Tomáš Varcop s tím, že výsledkem je vyčíslení předpokládaného přeplatku nebo nedoplatku. Pokud přesáhne tisíc korun, innogy zákazníkovi navrhne změnit si výši záloh.

Senzor na plynoměr vám bude innogy pronajímat. Cenu pronájmu bude firma účtovat v rámci měsíčních záloh. Pro začátek prodeje služby innogy stanovila akční cenu pronájmu na 35 Kč měsíčně. Cena zahrnuje i montáž senzoru a datovou konektivitu.

Ke všem funkcím aplikace innosvět ale máte přístup jen jako zákazník společnosti. K registraci musíte znát kód odběrného místa (EIC/EAN), datum narození a číslo na mobil nebo email. Aplikace ověří tyto údaje v systému, a pokud souhlasí, odešle zpět registrační heslo a nabídne registrovaná odběrná místa. 

Samotná aplikace je volně ke stažení v obchodu Google Play nebo AppStore i pro neklienty. Spotřebu plynu nebo elektřiny je pak možné zadávat ručně.

MPSV: otevřeme kontaktní centra

Ministerstvo práce a sociálních věcí otevřelo Kontaktní centrum sociálního bydlení. Na něj se mohou obracet občané, obce a neziskové organizace, a to s dotazy a žádostmi o podporu a radu, jak postupovat při budování sociálního bydlení.

Pokud přijdete požádat o podporu a radu, pracovníci vás informují, na koho se máte obrátit při problémech s bydlením a jaké varianty nabízí stát a obce. K dispozici budou i metodické podklady a výsledky analýz v oblasti sociální politiky a sociálního bydlení.

Kontaktní centrum můžete kontaktovat na e-mailové adrese socialni.bydleni@mpsv.cz nebo telefonicky na čísle +420 778 455 761, a to v rámci konzultačních hodin, které jsou vždy v pondělí od 12 do 16 hodin, ve středu a v pátek od 9 do 13 hodin.

Pokud byste měli zájem o individuální konzultace, je potřeba si schůzku domluvit předem. Kontaktní centrum se nachází v Praze na adrese Na Maninách 876/7 v Holešovicích. Dohodnout se ale můžete i na setkání mimo pražskou kancelář.

Našli jste v článku chybu?