Podle tohoto článku a ohlasů asi v naší republice není jediná profesionální banka, protože pokud jsem dobře informován, tento omyl se stal asi všem bankám v minulosti (a ve větším měřítku). Nejsem si jist, navíc jestliže to jde přes externí firmu, že je jméno banky ohroženo. A co se týče údajů na výpise, mám na závěr jednu otevřenou otázku: co se děje s výpisy ostatních, až si je přečtou? (hodí do koše, né do skartace - a to se nikdo nebojí, že si je třeba popeláři přečtou?)
S pozdravem MiP
Jsem klientem oné zmíněné banky - EBANKY a jsem se službami maximálně spokojený, reklama kdy klient neví co znamená chodit do banky a stát případně i fronty je zcela na místě. Nikdy se mi nestalo, že bych musel reklamovat zůstatky na účtu. Účet mám přístupný 24 hodin. Nechávám si posílat 1x měsíčně výpis klasický, papírový. Jednou ročně dojde i výpis roční. Nikdy se mi nestalo, že bych ho někdy nedostal a nebo dostal jiný.
V předposledním odstavci je ale myslím kámen úrazu - externí firma, myslím, že tento článek si vynutí změnu právě v externí firmě a vše bude v pořádku. Je také možné, že E banka si vypisy bude rozesílat sama.
Když jsem např. ukončovat účet v ČS spořitelně, tak tato firma se ani neobtěžovala poslat "poslední" účet, natož ukončit účet na místě, trvalo jim to 3 týdny....
Myslím, že tento článek je jen zbytečně rozmazaným "hovínkem", přesně, jak bylo již napsáno, stává se to i u jiných bank a to i u klasických výpisů , nejen u ročního, kde je stejně jen stav účtu k 31.12.(a tento stav účtu může být díky perfektním službám eBanky, kdy zadaná platba odejde z účtu do 5-ti minut, jiný již 1.1. ...)A nevím jak je zneužitelné číslo účtu a znalost zůstatku k určitému dni zrovna u eBanky.Článek je trapný a jeho název zbytečně zavádějící...vsadím se, že autor je klientem nějaké neomylné superbanky...nebo má peníze doma pod polštářem...
Tolik kraválu kvůli papíru, který je k ničemu. A nebo znáte někdo smysl odsouhlašení zůstatku k poslednímu dni v roce? Zůstatek na účtu (k jakémukoliv datu) je celkem nepodstatný údaj (kromě toho, že vím, kolik můžu utratit, ale i to je relativní), protože abych ho mohl ověřit, musím sledovat pohybu na účtu. A to se nedá udělat jednou za rok, ale já osobně to dělám průběžně zhruba jednou za měsíc a i tak občas musím pátrat po nějaké platbě - mám soukromý účet, na kterém těch pohybů moc nemám. Naštěstí eBanka poskytuje dostatek nástrojů na zpracování veškerých údajů souvisejících s účtem, takže s trochou snahy lze dosledovat transakce i po několika letech celkem bez problémů.
A pokud jde o bezpečnost, tak číslo účtu je údaj, který k přístupu na účet klient eBanky vůbec nepotřebuje, takže o jeho případném zneužití pchybuji - leda, že by mi někdo zkoušel "luxovat" účet, ale to je zase o něčem jiném.
Tyhle vypisy jsou skutecne zbytecnost. Pokud by se muj dostal do cizich rukou, tak se alespon hoch jednou podiva na velka cisla. :-)))))
Co mne drasa vice je fakt, ze mi v prosinci Jebanka neodeslala jednu trvalou platbu, ktera se proste zdejchla i z vypisu, zadne poznamka o neprovedeni, proste jeden mesic dira.
No a pak je taky znacne minimalni snaha Jebanky informovat klienta napriklad o vyrizeni reklamace. Nekolikrat se mi stalo, ze se pry pokusili zavolat na mobil, ten nikdo nebral tak se na to vykaslali. No nevim, na mobilu jsem zadny missed call nemel, takze pokud volali pres den, tak asi na jine cislo. Samozrejme, ze by dali zminku na kontaktni mail, to uz by po nich chtel clovek skutecne prilis. V posledni dobe mam dojem, ze do Jebanky presly na pozice jednani se zakazniky zkusene kadry z CS, a.s. :-(
Jistě stát by se to nemělo. Každý je omylný a takto je to třeba chápat. Co se týče ochrany údajů a osobních dat? Vždyť je to blbost na n-tou. Tento zákon opravdu vymyslel hňup, stejně jako absolutní přednost chodců. Víte kde všude jsou naše rodná čísla, čísla OP, ukradené občanky. Vždyť i datum narození je osobní údaj, bydliště, údaj pojistky atd, atd.,. A to, že informace inkasního střediska se válí po chodbách a může se každý přečíst co platím a kolik platím, tedy jak si žiji na úrovni, jak utrácím a za co, to nikomu nevadí? Vždyť je to vážení k smíchu a zákon na který se odvoláváte, opravdu vymyslela skupina lidí, kteří se potřebovali zviditelnit a hlavně si zajistit práci. Je to taková stavba hladové zdi.
Jsem rád, že u této instituce nemám ani korunu. Banka tuto činnost měla svěřit někomu, kdo ji umí, když už ji nechce dělat sama (asi to nedělá žádná). A zlehčovat chyby tím, že výpisů bylo moc, to je jako kdyby se kadeřník vymlouval za špatný účes tím, že zákaznice měla moc vlasů. Existují i jiné banky, které rozesílají několikrát více výpisů a podstatně častěji. Vždyť přímé bankovnictví umí už podstatně více bank než jen ta jedna.
Sleduji docela zajímavou diskuzi. Když se kritizuje jakákoliv jiná banka tak ohlasy jsou velmi kritické. Když se jedná o e-banku tak ji "všichni" omlouvají. Zdá se mi, že hodně čtenářů těchto stránek - díky připojení na internet - jsou klienty této banky a nedokáží si představit, že by jejich miláčka někdo kritizoval. Je to jen další příklad jak často zaujaté názory se zde občas objevují.
Roman Masata
Dobrý den Romane,
asi máte pravdu v tom, že většina z nás je skutečně klienty eBanky, ale dle mého soudu se mýlíte v tom, že tento peněžní ústav "omlouváme". Doba, kdy jsme říkali něco jiného, než jsme si mysleli je pryč a je proto nepravděpodobné, že bychom jako nespokojení klienti eBanky ji "omlouvali".
Nevím, kolik bank jste dlouhodoběji (3 roky a více) využíval Vy, ale moje zkušenost s předešlým 2 ústavy byla velmi negativní a domnívám se, že tyto banky přehlíží klienty, kteří na svých běžných účtech májí pár tisíc.
Samotná aplikace eBanky je v českých poměrech bezkonkurenční a přístup lidí samotných na jejích pobočkách je profesionální a velmi vstřícný.
Nemyslím si, že by eBanka byl můj miláček, u kterého nesnesu kritiku. eBanka si uřízla kousek ostudy a je dobře, že někdo na to upozornil. Kritika je potřebná a důležitá věc a to, že zde jsou "obranářské" postoje je reakce na kritiku. Nesouhlasím s Vaším označením zaujatost. Máme opačný názor, než kritika v článku, nic víc, nic míň.
Pokud bych použil Vaše schéma, pak i Váš názor je zaujatý a to si nemyslím. Má-li někdo odlišný názor než Vy, rozhodně to neznamená, že je zaujatý.....