Hlavní navigace

Názor k článku Desetník: Nemocnice - privatizovat, či ne? od anonym - Na roční prohlídce vám zkontrolují, zda stěrače stírají...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 5. 2008 8:46

    anonymní
    Na roční prohlídce vám zkontrolují, zda stěrače stírají a ostřikovače ostřikují. Aspoň u Škodovky. Pokud jim nějaké konkrétní závady nenahlásíte, nic vám nemusí opravit a auto se vám může vysypat doslova za branami servisu. Aspoň mne se to již mnohokrát u Škodovky stalo - netvrdím, že všem poruchám šlo předejít lepší prací mechanika. Pokud tam s nějakou závadou přijedu (nebo mne spíš dotáhnou), mechanici vědí už co a jak (nejedná se tedy jistě o ojedinělou závadu), postupují vždy slušně a ochotně, nicméně mne to stojí nemalé peníze. Proto bych si už Škodovku v budoucnu nikdy nekoupil.
    Ale (a to nejen z mé praxe): v řadě servisů se vám naopak při nenalezení žádné vážné závady snaží namluvit, že je potřeba tohle a tohle opravit, vyměnit. Mne takto (než jsem změnil servis) se snažili přesvědčit, že je potřeba vyměnit na cca 20 tisících km klíňák (má tem stále ten průvodní a nyní mám 90 tisíc najeto), každou prohlídku mi měnili vzduchový filtr (ač výrobce předepisoval ob rok) nebo mi tam chtěli dávat předražený Shell či Castrol - prý že se tam dává v prvovýrobě a i výrobce jej doporučuje. Nelenil jsem a zavolal do Škodovky, kde mi potvrdili úplně něco jiného - olej tam dávají i v provovýrobě různý, podle toho, jaký je momentálně na skladě, důležitá je jen viskozní třída. A jelikož ročně nenajedu ani km proběh mezi 2 prohlídkami, je prý zbytečné až luxxusní tam dávat dražší, byť kvalitnější olej, jehož nadstandardní vlastnosti nevyužuji, protože mezitím dojde k jeho výměně. Pak mne ještě nutili do výměny brzdové kapaliny - značkové originál Škoda, i když tam může klidně přijít běžná z Velvany - zase jen musí splňovat třídu. To jsem pak samozřejmě taky zjistil že originál škodovácká = rovná se ta z velvany, akorát v jiném obalu a za jinou cenu. Při prodeji nového auta mi naúčtovali v rámci předprodejního servis 2 (DVA !) litry Ironu. Korunka ke korunce, majiteli to hodilo asi docela slušný peníz (jak se pak na venek všude rozcapoval, každý půl rok nové auto - tak jsem ty jeho hamižné manýry přestal mít v lásce a hamižný servis vyměnil a mám pokoj.
    Takhle podobně to může vypadat i ve zdravotnictví ... Jen s tím problémem, že lékaře tak jednoduše nezměníte - řada z nich nové pacoše nebere, u řady z nich jsou dlouhé objednací lhůty, o čekacích (když už jste objednáni na konkrétní čas) ani nemluvě.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).