Vlákno názorů k článku ČKP: Povinnému ručení se nevyhýbejte, jinak to bude drahé od xxx - " Pokud obdržíte výzvu, pak musíte ČKA dokázat,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 4. 2013 9:17

    xxx (neregistrovaný)

    " Pokud obdržíte výzvu, pak musíte ČKA dokázat, že již vlastníkem vozidla nejste (zaslat kopii kupní smlouvy, potvrzení o likvidaci apod.)."

    To je zásadní omyl. §24c, odst. 4., poslední věta zákona č. 168/1999 Sb. v platném znění říká, že "Povinnost uhradit příspěvek nevzniká, pokud je ve lhůtě podlě věty první Kanceláři prokázáno, že vozidlo nebylo provozováno v rozporu s tímto zákonem". To znamená, že pokud vozidlo provozováno v rozporu se zákonem bylo, povinnost uhradit příspěvek stále existuje a řeší se jen, komu tato povinnost vznikne. Z ustanovení §24c odst. 1 vyplývá, že povinnost vznikne provozovateli. Kdo byl v daném okamžiku provozovatel, to už prokazovat nemusíte, protože tuto povinnost vám zákon neukládá, naopak pokud ČKP chce nějaké peníze, musí si to zjistit sama. Samozřejmě ČKP si zákon vykládá tím pro sebe nejvýhodnějším způsobem a zkouší získávat peníze i informace všemi možnými způsoby a dost často vymáhá peníze i po osobách, které provozovateli vozidel v inkriminovanou dobu nebyly, nicméně nemá pravomoc správního orgánu a má tedy bez platného rozsudku v takovém případě smůlu. Škoda jen, že jí to mnoho lidí výrazně zjednodušuje "aby neměli problémy", aniž by si přečetli zákon.

  • 24. 4. 2013 12:13

    (neregistrovaný)

    (1) Je-li provozováno tuzemské vozidlo bez pojištění odpovědnosti v rozporu s tímto zákonem, je vlastník vozidla povinen uhradit Kanceláři příspěvek za dobu, po kterou bylo vozidlo provozováno v rozporu s tímto zákonem. Za úhradu příspěvku podle věty první odpovídá společně a nerozdílně s vlastníkem vozidla jeho provozovatel, není-li současně jeho vlastníkem. Povinnost podle věty první a druhé vzniká tomu vlastníkovi a provozovateli vozidla, který byl nebo měl být zapsán v registru silničních vozidel27a) v době, kdy bylo vozidlo provozováno v rozporu s tímto zákonem. To neplatí v případě, kdy pojištění odpovědnosti zaniklo podle § 12 odst. 1 písm. d).

    Z toho nějak plyne, že pokutu má zaplatit provozovatel, a ne vlastník, kterému ČKP výzvu poslala?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).