Kolik budu platit jako důchodce z Ostravy do Prahy Pendolinem? Za Ostravan nově zaplatím 215 oproti staré ceně 242 Kč, není-liž pravda?
Děkuji za odpověď
Za trať Praha-Ostrava v Ostravanu od nového grafikonu zaplatíte takto:
215 Kč bez In-karty, 161 Kč s In-kartou s aplikací In-Senior (v ceně 600 Kč ročně)
386 Kč za zpáteční jízdné bez In-karty, 290 Kč za zpáteční jízdné s In-kartou In-Senior
140 Kč jedním směrem, při využítí jídenky eLiška, podmínkou je mít In-kartu
412 Kč stojí pendolino pro důchodce bez slevy, 234 s In-kartou s aplikací In-Senior a 226 Kč v případě kombinace eLišky s In-Kartou.
Informace je nepravdivá. Jízdné snížené o 25% platí i pro zržitele In-karty / Rail plus s aplikací In-zákazník 1/2 (pro důchodce). Ta ale samozřejmě stojí pouze 600 Kč na tři roky. Jednoduché, napsat pravdu, že:-)
Prosím Vás, co je to ta In karta ? Já jsem důchodce a moc často vlakem nejezdím. Mám jakousi legitimaci ČD pro důchodce asi 4roky starou. Platí to ještě vůbec ? Kolik zaplatím z Brna do Prahy a zpátky pendolínem ?
České dráhy dotují ztrátovou dopravu osobní?
Velký omyl,České dráhy dotují režijní výhody svých zaměstnanců! Režijní Inkarta na rok stojí železničáře 200,- Kč. Jezdit může bez omezení a všichni ve funkci dokonce 1.třídou. Kolik nás ostatní přijde taková jízdenka na rok, když za čtvrt roku pro 100 km trať to dělá 9 472,- Kč?
Při násobení nezapomeňte započítat všechny držitele režijních výhod, tj.ČD, SŽDC, všechny akciové dceřiné a transformované společnosti,část Ministerstva dopravy,Drážní úřad,Gen.inspekci a železniční důchodce, a to vždy včetně rodinných příslušníků. Začátkem 90-tých let měly železnice přes 300 tisíc zaměstnanců,klidně můžete násobit a vyjde ztráta osobní dopravy Českých drah.
Kde jste přišel na 300 tis. zaměstnanců? V dobách největší nabubřelosti, v prvních letech po rozpadu ČR měl tento moloch 100 tis. zaměstnanců, tedy 3x méně než uvádíte vy.
To už bolo po rozpadu redukováno ČSD o železniční opravny a strojírny, že ano? Nech si na personalnim odboru vypsat kompletní udaje z databaze o zaměstnaneckých režijkach, dneska In-karta. Máš na to právo to vědět. To se ti
protočíí kukadla co je jakych důchodců za ty léta i s partnerama. A jezdit za těch 200 korun ročně můžeš jako železničář každý den i po celým Slovensku, bratia zase k nám. Nedivim se že se chce Cargo trhnout, ale kdo to zaplatí??
"Pokud mezi pravidelné cestující patří i vaše děti starší šest let, násobte 600 Kč dvěma, třemi, čtyřmi…Pro početnější rodinu je pořízení In-karty velkým výdajem."
Já se tedy v těch veletočích Českých drah nevyznám, ale pokud budou mladší děti jezdit s rodiči (a to asi budou), může rodina použít skupinovou slevu, ne?
Mslíte, že někdo kdo jede jednou za čas vlakem, studuje ty všelijaké zamotané slevové karty (které se jeste musí platit), cestování vlakem pro rodinu je hodně drahá zábava. Zlatá jízda autem, sice možná jednou za rok uvíznu v závěji, pokud sem tak pitomý a vyjedu v takovém počasí, ale ten klidek a pohoda po zbytek roku je k nezaplacení.
Nejvíce mě fascinují snahy politiků zprovozňovat zrušené železniční tratě, to nám asi chtějí dokázat, že stát má peněz na rozhazování a už fakt neví do jaké černé díry ty finance sypat
ČD jsem už let nepoužil a nepoužiji ani nyní. Za stále dražší ceny si už ani nezakouřím? .... Takže "hodně obchodních úspěchů". ČD už pro mně přestaly existovat. A doporučuji všem ostatním!!!
České i slovenské dráhy jsou jeden velký průser. Kdykoliv jsem se v posledních asi osmi letech rozhodl, že pojedu vlakem namísto autem, byl jsem dostatečně vytrestán. Vyjma jedné testovací jízdy po Praze. Zpoždění, bordel, smrad a hlavně ceny, ze kterých by člověk upadl.
Posledním "úletem" byla cesta autovlakem na Slovensko. Martýrium to bylo obrovské, služby mizerné (namísto slíbeného vagonu s třílůžkovým kupé přistavili vagón s kupé po šesti). A hlavně tak nehorázné ceny, až z toho bylo jednomu špatně. Cesta tam autovlakem pro tři osoby nás vyšla o 50% dráže než ta samá cesta autem zpět, a to podotýkám, že můj osmiválec za 8l mimo město opravdu nejezdí, takže kdybychom škudlili a vyrazili něčím jako Fábie HTP, dostaneme se s náklady zhruba na čtvrtinu ceny přepravy autovlakem.
Přičemž přidaná hodnota, kterou jsme od autovlaku očekávali (že se člověk v klidu pohodlně vyspí) se nekonala. Vyjma šestilůžkového kupé jsme zažívali takové věci, jako uvolněné a neustále třískající dveře od kupé, se kterými nikdo nebyl nic schopen udělat apod., takže zůstala akorát ta úspora času, kdy jsem namísto řízení spal. Tohle tedy opravdu ne a pro příště bude podstatně jednodušší, příjemnější i levnější vyrazit o něco dříve, v půlce přespat v penzionu a ráno pokračovat tři hodiny na místo. Pohodlí neskonale vyšší, flexibilita značná a časové zpoždění jen o maličko větší.
Podobně jsou naprosto nevýhodné i běžné cesty vlakem. Už v době, kdy stál benzín 26Kč litr a minulé auto nám žralo kolem devíti litrů, se namísto vlaku finančně vyplatila cesta autem už při dvou lidech . O nefinančních výhodách typu flexibility, časové úspory a pohodlí ani nemluvím. A kupovat si zákaznickou kartu, když člověk jede vlakem jednou do roka, to opravdu ne.
Kdo jezdí vlakem do práce, asi si rychle spočítal, že když se domluví se sousedem a pojedou jeho Felícií, budou tam dříve a ještě ušetří. Kdo tedy může využívat České dráhy vyjma těch, co auto nemají, popř. nesehnali spolucestujícího do auta a tudíž pro pár korun úspory jezdí pravidelně vlakem? Na tuto otázku bych opravdu rád znal odpověď.
Ještě pro případné počtáře bych dodal, že ačkoliv jsem zmiňoval pouze náklady na benzín, situace se příliš nemění ani při započtení opotřebení auta (amortizace), to se pak posouvá do roviny, kdy cesta autem pro dva vyjde maximálně stejně draze jako pomalý, špinavý a neflexibilní vlak.
Auto kde amortizace "situaci prilis nezmeni"? To bude nejaka Skoda 105, ne? ;-) Obvykle to naklady cca zdvojnasobi.
Ja jezdim vlakem nepravidelne do Prahy. Autem cca 220 km * 5 korun na kilometr (pouzivam cenu uznavanou jako naklady v ucetnictvi) = 1100,- na cestu, trva neco pres dve hodiny (2:15).
Vlakem to trva o neco dele (cca 3 hodiny i s cestou na nadrazi), cena 220 * 0.7 korun na kilometr (kilometricka banka) + 20 korun listek MHD = 174,-. Tedy 15% toho co cesta autem.
Vlaky mivaji zpozdeni, ale to s autem v zacpe na dalnici chytnete taky. Ve vlaku se nemusim bat ze usnu za volantem (casto jezdivam brzy rano, eventuelne odpoledne je clovek po praci unaveny). A hlavne si ve vlaku muzu rozlozit notebook, pripojit se na Internet a pracovat, takze mi ani nevadi, ze cesta trva o trochu dele.
Racionální asi jak pro koho. Pro lidi co maj auto na ježdění je rozdíl mezi 50.000km a 50.300km ročně bagatelní - takže když vytáhnou auto na výlet do Brna, nepřipočítávají kilometrovou amortizaci ale kalkulují jen s cenou ropy.
Mimochodem konkrétně autovlak nechápu proč jezdí jen 10x za rok na jadran a nejezdí například každou půlhodinu do Brna či do Ostravy - podle mně kdyby ho železničáři dokázali naložit za dvacet minut a cesta do Brna stála litr, tak nestíhaj jezdit a vydělávat.
To samozrejme nezapocitavaji, ale to neznamena, ze to delaji spravne. To je o psychologii, ne u ocetnictvi - u pohonnych hmot vidi jak jim klesa rucicka palivomeru a musi je pomerne brzy doplnit a castka za doplneni se jim vryje do pameti.
U opotrebeni auta nic takoveho nemaji, takze si lehce vsugeruji, ze je to vlastne zadarmo (a velmi jednoduse, protoze tomu chteji verit). Ale neni, taky ho zaplati akorat skryte - na tom, ze budou muset driv menit pneumatiky, olej, neco se jim drive poroucha, auto bude mit pri prodeji nizsi hodnotu, ...
I kdyz je pravda, ze amortizace ma cast zavislou na najetych kilometrech - ta se pri "vyletu navic" pocita tak jako tak a je slozena prave z vyse uvedenych veci a pak cast na kilometrech nezavislou (napr. casova ztrata hodnoty auta). Takze pokud jezdim s autem hodne, mam kilometrovou amortizaci opravdu mensi, nicmene rozhodne ne nulovou.
Podnikavci si stejně dají cestu autem do nákladů a zaplatí to zákazník v dražším výrobku či službě. Už jste někdy viděli, aby si dal podnikatel do nákladů cestu veřejnou dopravou? Asi jako kdyby papaláši cestovali veřejnou dopravou, byť ji mají zdarma. Obojí je pod jejich úroveň.
Tech 5 Kc je v pripade os. aut nadsazeno. Kdyz se vezme jen spotreba, tak pri 10l je to 3 Kc a pri 6l necele 2 Kc. Kdyz vezmete 3 spolujezdce, cena za osobu bude 165, resp. 99 Kc. A to je cilem spolujizdy/carpoolu. Auto jen s ridicem je ekonomicky a ekologicky nesmysl.
Nojo, ale kdyz u CD budu pocitat jen pulku cesty, tak se taky dostanu na lepsi cenu. I kdyz nesmyslnou, stejne jako pocitani jen s palivem (viz muj prispevek vyse).
Spolujizda je pekna, ale ne pokud bydlite v nejake dire kde lisky davaji dobrou noc daleko od nejake vetsiho mesta :-) A kdyz vite dostatecne dopredu, kdy pojedete a ne ze to zjistite vecer predem ze zitra rano musite nekde byt v presnou hodinu.
Jenže když bydlíte v ďouře kde dávají lišky dobrou noc, tak stejně se dopravní obslužnost blíží téměř nule, takže stejně auto mít musíte. Vlastní zkušenosti, kdy na autobus/vlak bych musel čekat v nejhorším možném případě 3 hodiny. Poslední vlak v 21.00, následující 5.30 ráno.
jezdím z nového jičína do prahy. Využívám junior pas do 26 let a platím za jednu jízdu 185 kč.Jezdím jak se mi to hodí, přibližně 2 cesty týdně,takže mě to stojí 370 kč za týden. Jezdím rychlíkama, prostě vlakem bez příplatku. Víte někdo, jaké změny mě čekají a na co se mám připravit, prostě co si můžu dovolit a co to bude stát?
Chápal bych, kdyby in-karta byla za 200 Kč na rok. Takto od nás ovšem České dráhy vyžadují tříletý úvěr a kdo ho neposkytne, bude potrestán zvýšením jízdného! Od poskytování úvěrů jsou banky - nikoliv zákazníci. Vždy jsem jezdil nejraději vlakem ale toto mě natolik uráží, že se vlakům raději napříště vyhnu!
Hlavním důvodem zrušení příplatku EC/IC je vyšachování případné konkurence, která by chtěla na koleje. Pokud budou EC/IC dotované, tak konkurence nemá šanci.
Dojíždím do zaměstnání s ČD: 21 km čtrvtletně prozatím za 1728 CZK. Po 9.12. za 2368 CZK! Počítám-li, jedná se o navýšení o 37 % !!!
Obdobné to bude u syna - nyní jsem v nových sazebnících měsíční jizdné vůbec nenašel (objevil jsem pouze max. 7 denní jízdné za 112 CZK). Znamená to, že si musí kupovat na max. 7 dní, jinak na delší období by platil jako dospělý dojíždějící?
Spočítám-li navýšení jen u mne, dělá to 213 CZK měsíčně - a když k tomu připočtu zdražování všeho možného i nemožného, nikdo mi v práci tolik nepřidá a tím má životní úroveň klesá. A pak s. Nečas zablábolí: lidi nechtějí dojíždět do práce. Ale ví, za jakých podmínek? Zrovna dnes: v listopadu místo listí padá sníh. Vlak měl dávno odjet, žádný ale nepřijel. Až po 20 minutách bez jakékoliv předchozí informovanosti staniční rozhlas zahlásil, že vlak pojede. Neřekli ale žádné zpoždění, hlásili dobu teoretické doby odjezdu dle jízdního řádu. Ani slovo o tom, že vlak je přes 20 minut opožděn. Chápu, že jsme na zimu již tradičně "připraveni". Ale pokud by informovali již v době, kdy měl vlak ze stanice odjíždět, že vlak bude mít zpoždění, mohli se cestující zařídit jinak. Ale asi ČD měly strach, aby jim neubylo cestujících. Že lidi pak mají problémy v práci s pozdními příchody, to nikoho nezajímá.
No a na večer, když jsem jel z práce - na 21 km trati zpoždění hodinu. Pravidelný odjezd kolem 16:30. Pak tam začalo skákat zpoždění 20 min., 30 min., 45 min. a pak už to nechali a raději nepřidávali, protože mezitím už měl jet další spoj. Jak jsme pak zjistili, byla výluka, kvůli pár km trati až za cílovou stanicí (vlaky na sebe navazují a čekají) trvá objížďka autobusem 30 - 40 min. No a vzhledem k připravenosti silničářů na zimu se jízda autobusem ještě protáhla. Vzhledem k tomu, že v ČD vše jede na doraz, neměli železničáři na to přistavit tam nějakou jinou vlakouvou soupravu, která by se stačila točit dle skutečného jízdního řádu. A tak jsem se místo v 17:00 dostal domů až v 18:30. Teoretická délka jízdy 21 km a necelá půlhoďka jízdy. V praxi trochu déle.
Nejhorší, že ve výchozí stanici začali aspoň na vyzvání cestujících podávat informace o možném zpoždění. Dále na trati však veškeré obsluhy stanic propustili a cestující tam čekají v dešti, sněhu, mrazech bez jakékoliv možnosti se někam schovat a být informován. Nikdo neví, zda vlak přijede za 5 minut, půl hoďky, hoďku nebo nepojede vůbec.
A aby toho nebylo málo, redukuje se i počet spojů (viz například trať Český Brod - Praha v ranní špičce cca o 50%). To jsem zvědavá, kam se ti lidi nacpou....
dojiždím 30 km a do ted jsem platil 756 za měsíčník a od nového platím 1200... no málem mě z toho je*lo. No raději jsem si to ověřil na jejich lince, kde mi to potvrdili, jakože z duvodu vzýšení DPH... Ku*va to Dph nějak fest přepočítali, ne???
Ve vašem případě dělá zdražení dokonce 59 %, já jsem oproti vám se svými 37% pouhý žabař. Gratuluji k vítězství!
Mohu jedině doporučit si kupovat na delší období, tj. čtvrtletní, ve vašem případě by přišla na 3182 CZK, což by vám přineslo úsporu 430 CZK oproti 3x1204 CZK. Pokud ale máte ve 1/4letním cyklu dovolenou či nemoc, nikdo vám neprojeté km nebo dny nedá k dobru.
Jak jsem uváděl 12.11. 14:46:
Dojíždím do zaměstnání s ČD: 21 km čtrvtletně prozatím za 1728 CZK. Po 9.12. za 2368 CZK! Počítám-li, jedná se o navýšení o 37 % !!! Je to ověřené jak z netu, tak osobní návštěvou v ČD centru.
Asi vás informovali mylně, protože zvýšení DPH tam zatím není zakalkulováno, neboť tyto cenové návrhy se dělaly v létě, kdy o zvěrstvech ze strany ODS, zelených a pámbičkářů ještě nebylo rozhodnuto. Tzn., že zakalkulování vyšší DPH bude teprve následovat. "Moje" koncová cena jízdného 2368 CZK obsahuje 5% DPH ve výši 113 CZK. Až bude snížená sazba DPH zvýšena na 9 %, bude dělat DPH již 196 CZK a konečná cena jízdenky by měla být 2459 CZK. No a pak lze již jen očekávat, že tyto přepravní služby nebudou zahrnuty do snížené DPH, ale do běžné DPH.
Tak bohužel jsem Vás překonal oba, v mém případě je zdražení téměř 80%. (Jezdil jsem při horším počasí do zam. cca 6km na zpáteční lístek za 13,- nyní za 23,-) Když jsem se ptal, proč je zvýšení ceny tak razantní, bylo my vysvětleno že tomu tak vlastně vůbec není, a kdyby jsem jel delší trasu a koupil si in-kartu o tolik víc nezaplatím!!!. Úžasné vysvětlení, když stačilo říct, "ano, bohužel Vaše jízdné se skutečně takto zvýšilo - tečka." Ušetřené peníze za vlak a in-kartu tak letos investuji do kvalitního zimního obleční na kolo...
Sláva vítězům, čest poraženým. Gratuluji Vám k prvenství.
6 km - zpáteční byl do 8.12. za 13, nyní za ty samé peníze máte jen 1 směr a zpáteční je opravdu za 23, tzn. "sleva" proti 2 jednosměrným jízdenkám je neskutečných 3 (slovy tři) Kč.
U nás navíc po 21 km trati jezdí více společností, navzájem si neuznávající jízdnenky. Takže ráno jedete s ČD, odpoledne se "soukromníky". ČD jednosměrné jízdenky na více dní zrušily, takže při dojíždění si nelze pořídt jednosměrovou předplacenou jízdenku na delší období (to samé mají "soukromníci"), takže si musíte na každou jízdu koupit hezky plné jízdné, i když jezdíte pravidelně. A pak se s. Nečas diví, že lidé nechtějí dojíždět do zaměstnání. Za takovýchto podmínek? Pro něj každé ráno přijede před barák audina /nebo možná superblb/, takže může jít do práce klidně v pantoflích. Ale dojíždějící si vydělá desítku, aby mu litr měsíčně sebralo cestování. Kdyby Pražákům udělali, že na metro - busy - tramvaje by platily rozdílné, navzájem neuznatelné jízdenky, to by bylo čóro. A tak venkov opět vše odnese ...