Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku České dráhy: kouzelníci s cenami a s veřejným míněním od coprfíld - Dojíždím do zaměstnání s ČD: 21 km čtrvtletně...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 11. 2007 14:16

    coprfíld (neregistrovaný)
    Dojíždím do zaměstnání s ČD: 21 km čtrvtletně prozatím za 1728 CZK. Po 9.12. za 2368 CZK! Počítám-li, jedná se o navýšení o 37 % !!!
    Obdobné to bude u syna - nyní jsem v nových sazebnících měsíční jizdné vůbec nenašel (objevil jsem pouze max. 7 denní jízdné za 112 CZK). Znamená to, že si musí kupovat na max. 7 dní, jinak na delší období by platil jako dospělý dojíždějící?
    Spočítám-li navýšení jen u mne, dělá to 213 CZK měsíčně - a když k tomu připočtu zdražování všeho možného i nemožného, nikdo mi v práci tolik nepřidá a tím má životní úroveň klesá. A pak s. Nečas zablábolí: lidi nechtějí dojíždět do práce. Ale ví, za jakých podmínek? Zrovna dnes: v listopadu místo listí padá sníh. Vlak měl dávno odjet, žádný ale nepřijel. Až po 20 minutách bez jakékoliv předchozí informovanosti staniční rozhlas zahlásil, že vlak pojede. Neřekli ale žádné zpoždění, hlásili dobu teoretické doby odjezdu dle jízdního řádu. Ani slovo o tom, že vlak je přes 20 minut opožděn. Chápu, že jsme na zimu již tradičně "připraveni". Ale pokud by informovali již v době, kdy měl vlak ze stanice odjíždět, že vlak bude mít zpoždění, mohli se cestující zařídit jinak. Ale asi ČD měly strach, aby jim neubylo cestujících. Že lidi pak mají problémy v práci s pozdními příchody, to nikoho nezajímá.
  • 12. 11. 2007 22:01

    coprfíld (neregistrovaný)
    No a na večer, když jsem jel z práce - na 21 km trati zpoždění hodinu. Pravidelný odjezd kolem 16:30. Pak tam začalo skákat zpoždění 20 min., 30 min., 45 min. a pak už to nechali a raději nepřidávali, protože mezitím už měl jet další spoj. Jak jsme pak zjistili, byla výluka, kvůli pár km trati až za cílovou stanicí (vlaky na sebe navazují a čekají) trvá objížďka autobusem 30 - 40 min. No a vzhledem k připravenosti silničářů na zimu se jízda autobusem ještě protáhla. Vzhledem k tomu, že v ČD vše jede na doraz, neměli železničáři na to přistavit tam nějakou jinou vlakouvou soupravu, která by se stačila točit dle skutečného jízdního řádu. A tak jsem se místo v 17:00 dostal domů až v 18:30. Teoretická délka jízdy 21 km a necelá půlhoďka jízdy. V praxi trochu déle.
    Nejhorší, že ve výchozí stanici začali aspoň na vyzvání cestujících podávat informace o možném zpoždění. Dále na trati však veškeré obsluhy stanic propustili a cestující tam čekají v dešti, sněhu, mrazech bez jakékoliv možnosti se někam schovat a být informován. Nikdo neví, zda vlak přijede za 5 minut, půl hoďky, hoďku nebo nepojede vůbec.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).