Hlavní navigace

Názor k článku Bude povolen alkohol za volantem? od Q - Podobně by se dalo argumentovat tím, že auto...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 4. 2010 15:16

    Q (neregistrovaný) 193.86.121.---

    Podobně by se dalo argumentovat tím, že auto bez platné technické bude rázem viník. Že v techničáku nemá štempl a na SPZ/RG nálepku a přitom může být v daleko lepším stavu než jiné auto, které nálepku a emise má. Jen když se podíváme na silnice, člověk žasne, co za výkřiky techniky jezdí, o autech dovezených sem ze západních vrakovišť a svařených ze 3 různých aut ani nemluvě. Samozřejmě s platnou STK. To, že auto projde, neznamená, že za 1/4 roku bude v tom samém, vyhovujícím stavu. Klidně se týden po technické může objevit nějaká vážná závada, kterou řidič nemusí ani postřehnout (když škodovce za jízdy odpadne kolo, je již pozdě), na závadu si postupně zvyká (např. slábnoucí brzdy) nebo se mu do opravy ani nechce. To by se technické musely dělat každých 14 dnů. Jinak nikdo nezaručí, že 14 dnů po technické na autě něco důležitého odejde. Co třeba jezdí „motorek“, tedy dvoustopých vozidel s jedním funkčním světlem, což je následek onoho přitroublého celodenního svícení. A když v noci potkáte protijedoucí auto nesvítící právě světlem ke středu … Nevím, co je pro bezpečnost důležitější – jestli svícení ve dne, kdy přece normální člověk musí být schopen na silnici za běžné viditelnosti auto rozpoznat nebo jestli je auto vidět hlavně v noci na jinak neosvětlené vozovce. Asi málokdo před každou jízdou dělá kontrolu „stěrače stírají, ostřikovače ostřikují …“ a tak s nesvítícími světly jezdí hezky dlouho (co jsem vysledoval, tak se to týká i policejních vozidel). No, a někteří maníci, co jim už nemá co svítit, tak mají v záloze ještě mlhovky, ty jsou fakt hlavně v noci na mokrém asfaltu super. Někomu se jen s nesvítícím světlem do servisu nechce ať z finančních nebo časových důvodů, policejní vozy zřejmě musí poruchu naplánovat a závadu si pak nechat odstranit v nějaké policejní opravně na druhém konci republiky podle předem schváleného plánu závad.

    Zrovna tak považuji za nesmyslné povinné používání zimních pneumatik v době od do, když zrovna zimní počasí nepanuje. Někdo zkrátka v zimní břečce nevyjede, ale proč by nemohl vyjet, když je v únoru líp než na jaře a musel zbytečně investovat 20 tisíc do gum a disků? a jede jen na nákup nebo k lékaři, tedy je předpoklad, že se počasí během 10 km a jedné hodiny nezmění v konec světa.

    Co se týká onoho svícení: máte pravdu, mne už se kolikrát taky stalo, že jsem na silnici neviděl neosvětlený objekt – ať to byli chodci, cyklisti, tlačící kárku, ale i zvířata, prostě ti, co povinnost svítit ve dne nemají. Oko si totiž zvykne registrovat jen objekty svítící, a ty neosvětlené prostě nezaregistruje. Takže uvedení neosvětlenci mají smůlu. I když je toto odborně prokázané, mluvit se o tom nesmí, co kdyby to lidé chtěli vrátit do normálního stavu … – jako třeba v Rakousku? Dále je i dokázáno, že lidé přestávají ono svícení časem vnímat, takže nehodovost je tam, kde byla před zavedením svícení. Co bylo dobré, motorky když svítily, Těch si přece jen člověk všiml, protože toho na silnicích nesvítilo tolik, A pokud motorkář předjížděl či objížděl auto zprava, měl s rozsvícenými světly větší naději, že ho někdo zpozoruje.
    Ostatně, nevím co by kdo řekl na to, kdyby tak oblíbený ČEZ zaloboval a zařídil zákonem svícení ve dne i v bytě. To bychom si asi ťukali na čelo, co vše je v Kocourkově možné vymyslit za hovadiny.

    Je fakt, co jezdím do německého příhraničí, tak za čárou se nesvítí. Když svítí, je to většinou nějaký český trotl. A světe div se, bouraček tam tolik nevidím jako u nás. A , když nějaká bouračka, tak zpravidla bohužel se svítícím Čecháčkem. Takže si nemyslím, že by bezpečnost silničního provozu spočívala v onom svícení, ale asi to bude v něčem jiném. Pokud se budu živit prodejem žárovek, asi budu za celodenní svícení lobovat. Pokud budu drogovým dealerem, určitě budu vyzdvihovat pravidelné a časté užívání drog … Hasiči zase prosazují minimaxy v autě i doma, vše je o penězích kdo z koho vypumpuje více peněz. Ale ti pumpovaní musí mít zdroje- příjmy k pokrytí všech těchto nových výdajů .

    Pokud přijdou do módy signální-reflexní žluté či oranžové barvy, co se nyní používají např. na výstražných vestách, také je ostatní přestanou vnímat, když se těchto barev bude vyskytovat moc.

    Trochu jsem utekl od financí, omlouvám se, ale ani ten alkohol za volantem nemá s financemi až takové dočinění, pomineme-li možné pokuty a či správní řízení, což se pak již našich peněženek týká. Tolerování určité hranice by naopak peněženky některých šetřilo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).