Další slušný ojeb je 12xx. Když se podívám do ceníku služeb svého virtuálního operátora, tak sazba 10Kč za minutu.
Třeba číslo 1224 - Linka pomoci řidičům, které je snad na každé zelené kartě. Ještě tak před pěti lety tam ty pojišťovny psaly vlastní tel. čísla. To mi přijde obzvlášť smutné, že se takhle svého klienta snaží okrást i jeho vlastní pojišťovna, když se dostane s autem do potíží.
Ano, různá zkrácená čísla jsou také zpoplatněna vyšší sazbou, ať už jde o havarijní služby, taxi, informace o telefonních číslech a podobně.
Konkrétní pojišťovna z toho nic nemá (ale je možné, že je z toho nějak splufinancován provoz centra, které je společné pro všechny pojišťovny, nevím, jestli peníze za zkrácenou linku spadnou celé do kasičky operátorovi nebo z nich majitelé čísel dostanou nějaký podíl). Ono zřízení společného centra s jednotným volacím číslem bylo pojišťovnám v podstatě vnuceno - argument byl, že klienti často ani neví, kde jsou pojištěni a co mají pojištěno, tak ať všichni volají na jedno místo (aby bylo zajištěno odtažení vozidla ze silnice co nejdříve). Každopádně minimálně některé pojišťovny si stále zachovaly 24 hodinovou linku na běžné tel. číslo, kam jim mohou jejich klienti volat, případně mají smlouvu s asistenční službou a předávají její číslo. Jenže ve stresové situaci na silnici si klienti tyto informace nevybaví a tak je dobré, že je zde ještě tahle alternativa se snadno zapamatovatelným číslem (má to znamenat 12 měsíců v roce 24 hodin denně).