Modrá linka je náhodou super, pokud ovšem nemáte vydřidušského operátora :) Např. přes VOIP u mikrotechu za 0,24 Kč http://voip.mikrotech.cz/doc/cenik_mikrotech.pdf
Ty ceny od mobilních operátorů na modré linky jsou nehorázné.
V době paušálů na volání barevné linky opravdu nemají smysl a v podstatě nejsou výhodné pro nikoho, kromě telefonních operátorů. Hodně firem si je nechává jen kvůli snadno zapamatovatelnému číslu do kterého někdy investovaly značné prostředky. I tak se stále častěji setkávám s nabídkou prodeje "zlatých" čísel různých barevných linek.
Docela dlouhou dobu jsem pracoval na zelené lince, kterou zaměstnavatel nakonec změnil na modrou - hlavní důvod byl vysoký počet "zlomyslných volání", které způsobovaly až nedostupnost linky.
Další nevýhodou barevných linek je, že se na ně nelze dovolat ze zahraničí, proto různé asistenční služby uvádějí i "běžná" telefonní čísla.
Líbí se mi, že některé firmy umožňují možnost chatu případně volání přes Skype či obdobné služby, v tom vidím budoucnost, ideálně rovnou z webu bez nutnosti instalaci aplikace.
Další slušný ojeb je 12xx. Když se podívám do ceníku služeb svého virtuálního operátora, tak sazba 10Kč za minutu.
Třeba číslo 1224 - Linka pomoci řidičům, které je snad na každé zelené kartě. Ještě tak před pěti lety tam ty pojišťovny psaly vlastní tel. čísla. To mi přijde obzvlášť smutné, že se takhle svého klienta snaží okrást i jeho vlastní pojišťovna, když se dostane s autem do potíží.
Ano, různá zkrácená čísla jsou také zpoplatněna vyšší sazbou, ať už jde o havarijní služby, taxi, informace o telefonních číslech a podobně.
Konkrétní pojišťovna z toho nic nemá (ale je možné, že je z toho nějak splufinancován provoz centra, které je společné pro všechny pojišťovny, nevím, jestli peníze za zkrácenou linku spadnou celé do kasičky operátorovi nebo z nich majitelé čísel dostanou nějaký podíl). Ono zřízení společného centra s jednotným volacím číslem bylo pojišťovnám v podstatě vnuceno - argument byl, že klienti často ani neví, kde jsou pojištěni a co mají pojištěno, tak ať všichni volají na jedno místo (aby bylo zajištěno odtažení vozidla ze silnice co nejdříve). Každopádně minimálně některé pojišťovny si stále zachovaly 24 hodinovou linku na běžné tel. číslo, kam jim mohou jejich klienti volat, případně mají smlouvu s asistenční službou a předávají její číslo. Jenže ve stresové situaci na silnici si klienti tyto informace nevybaví a tak je dobré, že je zde ještě tahle alternativa se snadno zapamatovatelným číslem (má to znamenat 12 měsíců v roce 24 hodin denně).
Za poslední dva měsíce jsem volal na tři různý takový čísla.. jednou jsem v tom byl přes asistenci asi za 160,- aby mě odtáhli auto, pak jsem volal na letenky do Portugalska, tak tam jsem v tom zahučel rovnou za 15stovek a stejnak jsem se nedovolal a o té znělce se mi pak už i zdálo a poslední jsem volal na bohemku, kde jsem konečně nic neplatil a ještě jsem se normálně dovolal, takže mi přijde, že ty neplacený jsou na tom líp i ve spojení. Ale neřeším to, protože to byly výjimečný situace ve všech případech.