Hlavní navigace

Názor k článku Banka zrušila účet bez vysvětlení. Může se to stát i vám od Martin Pištora - Pan Kutálek vám na vaši původní otázku "Co...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 6. 2020 21:59

    Martin Pištora

    Pan Kutálek vám na vaši původní otázku "Co přesně by v popsaném případě vyřešila přenositelnost čísla účtu?" neodpověděl nejspíš proto, že si vůbec nedovede představit, že někdo to trivální řešení problému nevidí.
    Není problém zakládat nové účty, není ani problém pravidelné platby placené ze starého účtu přenést tak, že budou placené z nového účtu.
    Problém je s příchozími platbami. Tam musíte informovat všechny možné plátce, že mají platit na jiný účet. Pokud jich jsou tisíce, a kontakty na ně jsou nejisté, tak to je neřešitelný problém. V článku se to píše:
    "Sedm let pracujeme na tom, aby lidi věděli o našem čísle účtu a aby nám na něj chodily trvalé příkazy. Teď budeme muset kontaktovat všechny dárce, kteří u nás mají trvalé platby, a informovat je o změně účtu. Dárců je přibližně 1500 a je velká pravděpodobnost, že kvůli tomu o některé přijdeme, protože na ně neseženeme kontakty."
    Přenositelnost čísla účtu (včetně kódu banky!) přesně toto řeší. I po změně banky by plátci nemuseli dělat nic. Jejich staré trvalé příkazy by vedly na nový účet stejného majitele. Účet se stejným číslem, ale v nové bance.
    Tento problém v malém se týká každého, když mění banku. A nijak ho neřeší ani kodex mobility. Nijak nelze zjistit komu jsem kdy sdělil číslo účtu s tím, že mi v budoucnu pošle peníze. Třeba to zatím nemuselo nastat ani jednou, takže to nelze zjistit ani ze starých výpisů.
    Trochu to řeší inkaso. Tam jde iniciativa z druhé strany, takže při změně banky můžete přenést i příkazu k inkasu. Ala na charitu si asi málokdo nechá inkasovat.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).