Takže to máme ... 3 návštěvy pobočky banky, pokaždé jiné, shánění potvrzení o příjmech, jedna návštěva Ministerstva financí, nepočítaně emailů do banky a finančnímu arbitrovi. Celkem to vychází na mnoho hodin promarněného času a 2 měsíce celkové nasranosti s celkovým ziskem 1000 Kč.
Z čistě ekonomického hlediska je toto jednání neracionální. Leda, že by buzerování lidí někomu přinášelo větší potěšení, než jiná bohulibá činnost, např. relaxování u bazénu nebo sekání trávníku. A protože je toto jednání u p. Chrze běžné, je možné, že se jedná buď o úchylku, nebo spíše o duševní poruchu.
Ano, i tak je možné se na to dívat, ostatně přesně s tímto banka kalkuluje, že nárok klienta zamítne a ten se přece kvůli tisícovce nebude hádat, zanadává si u piva, jak jsou ty banky hrozné, ale nic neudělá.
Právě proto jsem ten článek napsal, aby i ostatní klienti se nebáli na Finančního arbitra obrátit (já už mám za sebou dva spory vyhrané, jeden zrovna rozjetý a jeden připravuji), protože pokud se to stane standardem, nebude první krok banky "dělat mrtvého brouka" a druhý "všechno zamítnout". Ostatně to je vidět i v mém článku - první dopis - bez reakce, druhý dopis - bez reakce, třetí dopis - bez reakce, teprve poté, co dostala banka výzvu od Finančního arbitra, začala reagovat a najednou na reakci nepotřebovala ani 24 hodin. Ano, zkusila pak "fázi 2", tj. "všechno zamítnout" (dokonce to vypadá jako by ten zamítací dopis psal operátor z infolinky, který bez prostudování dostupných dokladů jen vyplnil údaje do zamítacího dopisu), teprve po mém odvolání se banka začala případem skutečně zabývat.
Ale notak. Lidé jsou různí a buďte za to rád. Já třeba znám jednu ženskou, pro kterou je koníček papírování a vyřizování různých lejster a jsem za to rád, i když já tuto činnost nesnáším a je pro mě nepochopitelné, že se to někomu může líbit. Patrik takhle ukazuje bankám, že si opravdu nemůžou dovolit všechno a ony se pak budou o něco lépe chovat i k nám ostatním, kterým by po zralé uvaze a spočítání kladů a záporů vyšlo, že se bojovat s bankou nevyplatí. A místo, abyste mu projevil vděk, tak na něj jen a jen kydáte špínu.
To by mě zajímalo, máte nějaké podrobnosti k odmítnutí založení účtu?
* U Expo jsem k výpovědi našel toto: http://forum.finexpert.e15.cz/viewtopic.php?f=316&t=1298006&st=0&sk=t&sd=a
* U Raifky jsem k odmítnutí nic nenašel. Našel jsem akorát, jak jste si s přítelkyní chtěli založit účty, ale sešlo z toho.
U Raifky "bez udání důvodu" (Banka není povinná otevřít účet), u Expobank je to složitější - nejdříve mi poslali "odstoupení od smlouvy" s odkazem na jejich podmínky a když jsem rozporoval, že tím svoje vlastní podmínky porušují, tak mi poslali klasickou 2 měsíční výpověď. U Expobank je to ještě složitější, neb mi okamžitě zablokovali kartu, v tomto případě se radím s právníkem, zde se možná vyplatí nechat se zastupovat.
Super článek a hlavně ta vaše snaha Patriku bojovat proti porušování předem daných podmínek, s tím, že banky počítají, že se klienti neozvou. Kéž by bylo více takových "bojovníků" za práva spotřebitelů.
Btw. díky vám a vašim příspěvkům na různých finforéch jsem se hodně finančně vzdělal a měl tu možnost ušetřit tisíce.
Jen tak dál!
Jit si zazadat o uver s tim, ze dopredu vim, ze jej nebudu realizovat, jen kvuli tomu, abych oskubal banku o tisicovku, je lidska malost. Evidentne banka pocitala s ferovejsimi klienty. To samozrejme neomlouva nasledne jednani banky.
Vysledek je tedy takovy, ze klienti se nemaji bat sporu s bankami a ze PCh ze sebe udelal zase idiota?
Normální člověk si chrání své soukromí, osobní a kontaktní údaje. Proč se uchylovat k takovému jednání a účastnit se manipulaci a obírání ovcí a ještě k tomu s pofidérními Rusáky? Ještě vyditelněji se zaprodávat jako starý hlupák na úkor ztráty svého cenného životního času kterého si persona neváží? K tomu se ještě jako bonus dostat jako negativní klient do podvědomí X dalších lidí, institucí a databází? Kam všude se dostaly osobní a kontaktní údaje? Komu je banka zaprodala?
Tenhle článek je naprosto zbytečným exhibováním egoisty, který má na sebe neměnný náhled "chytrolína-vyčůránka". Člověk je prostě neponaučitený a jen tak ze sportu a z nudy se sebepoškozuje, že? Přitom stačilo dotáhnout záležitost do konce s finálním dokumentem veřejně zveřejněným Finančním arbitrem. Na závěr dodám, že takové jednání u této osoby bylo čistě účelové a již ve chvíli sjendání a podpisu dokumentů věděla, že úvěr nebude čerpat. To je jasné všem, kteří tento pokřivený osobnostní charakter znají.
Podáte-li si v bance žádost o úvěr a ta uskuteční dotaz do BRKI, NBRKI a SOLUSu, objeví se všechny tyto žádosti/dotazy v těchto registrech. To je pro banku možný důvod pro zamítnutí úvěru, protože to může zásadně ovlivnit jeho bonitu a budoucí splácení úvěru(ů). Takže myšlenka podat deset žádostí, potom si jeden úvěr vybrat a ostatní odmítnout je zcestná a cesta do registračních pekel.
Že bohužel banky tuhle prasárnu dělají, vím. Nejspíš si tak selektují klienty prosťáčky, co uvěří prvnímu nesmyslu, který jim kdo nakuká, budou je poslouchat na slovo a nebudou si zjišťovat, jak moc je ta banka obírá. Kdo si úvěr pečlivě vybírá, to je asi pro ně nebezpečný klient, který bude vyžadovat dodržování smlouvy atd.
Možná by se měl taky někdo zaměřit na to, že tímto postupem banky zabraňují konkurenci na trhu úvěrů - když si klient nemůže porovnat nabídky, jak pak má fungovat konkurence?
P.S.: Já to dělat nebudu, neb jsem nikdy žádný úvěr nepotřeboval a doufám, že při tom i zůstane.
To je přesně o tom, že smlouva je vlastně závazná pouze pro klienta. Jak má plnit banka, tak se najednou najde milion důvodů, proč to nejde. Já měl podobnou zkušenost s bankou při zakládání dětského konta. Součástí smlouvy byl plyšák pro dítě. Smlouva podepsaná a tak se ptám na plyšáka. Bohužel už nemáme. Tak ukazuji pracovnici právě podepsanou smlouvu, kde je to jasně napsané. Jo aha, vám vadí, že to tam máte napsané. To není žádný problém, tak já vám to tam škrtnu. WTF? Takže dneska mi tam škrtnete plyšáka a zítra třeba garantovanou úrokovou sazbu? Pokud se bude každý chovat jako ovce, tak s námi budou banky přesně takhle zametat. Někdy nejde o ty peníze, ale o princip. Takže já vymáhání bonusu plně rozumím.
Díky neúnavnému glosátorovi za zajímavý nápad a vtipný článek. Sice spáchal na banku vojeb, ale roztomilý. Znám mnoho případů, kde tomu bylo naopak - banka pochybila a klient na to doplatil. I zde banka pochybila, ale klient naznal že hloupější kdo nebere, a proč by ne.
Jinak připojuji se ke kladnému hodnocení finarbitra. Už jsem s jeho pomocí řešil dva spory a oba úspěšně - ten druhy úspěšně přesto, že jsem NEměl pravdu.
Před pár lety, myslím v Rusku, se stalo, že klient si odnesl námvrh smlouvy o účtu domů, tam si stejným bleším fontem vytiskl vlastní smlouvu (úrok 100% ročně, při výpovědi mu banka vyplatí milión, ...), tu odnesl do banky a tam ji pracovníce bez přečtění oštemplovala. U soudu pak vyhrál, že banka musí tu smlouvu dodržet - holt si má přečíst, co podepisuje. Proti tomu je konání Patrika Chrze jen takové neškodné škádlení.
Škoda, že jste to nedotáhl do konce. Tím do konce myslím, odškodnit ztracený čas. Protože takto banka jen zaplatila to, co stejně měla.
Měl jste spočítat zbytečně promarněný čas vynásobit částkou na výplatní pásce popř. min. či průměrnou mzdou a to žádat nad to, co měli zaplatit hned napoprvé. Popř. plus další náklady na poštovné, cestovné, dopravu.
Zpětvzetím návrhu jste banku zachránil před pokutou od finančního arbitra.
Sice chápu vás pocit vítězství, jen se mi nelíbí, že v realitě všichni daňoví poplatníci přispěli na tuto anabázi skrz placení si finančního arbitra.
Jenomže ke stáhnutí v tomto případě došlo na základě návrhu FA. Očividně ji pokutovat nechce, tak jak to pak lze dotáhnout do konce? Ptám se čistě pragmaticky, jsem ve stejné situaci v jiném případě (RB dle mého názoru diskriminovala Curve, tím, že odmítala provádět transakce - já se domáhal, aby tohoto jednání zanechala a transakce prováděla. FA navrhnul, že když už teď RB transakce provádí, mám návrh vzít zpět, přestože jsem dle mého také "utrpěl újmu").
Neznám detaily. Nicméně FA navrhnul, aby jste návrh vzal zpět, z toho mimojiné plyne, že to vzít zpět nemusíte. Protože už protiprávní jednání je ukončené, škodu lze vyčíslit FA + úrok z prodlení dle doby vyřizování do zaplacení.
Možná dřív, než bych to poslal FA, bych se pokusil domluvit s bankou, aby to vyplatila sama.
PS: Nejsem právník, jen aktivní občan.
Tohle je výsledek naprosto na houby. Aby to mělo nějaký význam, měla by příslušná instituce nejen vyplatit ten bonus, ale zatáhnout i veškeré náklady, včetně ztráty času.
To je jak s poštou, že když nedoručí, tak můžete poslat několikrát doporučené stížnosti, několikrát na poštu dojet, sepsat nekonečnou žádost, atd. a když na to vynaložíte de facto nákladů za několik tisíc, tak vám vrátí stovku za poštovné a považují to za spravedlivě vyřízené. A za týden vám to udělají znova.
Kdysi KK Citibank vracela 2% z utraty, vcetne platby SIPO. Pan Chrz se tenkrat chlubil, jak na svou KK plati SIPO mnoha svym znamym...Kolik bylo takovych panu Chrzu? Jiste je, ze po case Citibank vratku 2% za platbu SIPO zrusila. Bylo to tak pane Chrzi? Tenkrat jsem si Vas predstavoval, jak shanite zname a nabizite jim platbu SIPO z Vasi KK. A jak Vam pri tom radosti sviti oci a busi srdce. No neni nad mala lidska stesti.
To byla pravidla nastavená bankou. A pro využívání maximálních vratek nebylo třeba platit SIPO za celou vesnici. Protože přes SIPO se dá i pravidelně spořit na některé spořicí účty. stačilo jen dost velkou částku na tyto účty přes SIPO posílat.
Ostatně od té doby, co lze KK platit na poště, na získání co nejvyšších vratek je jiný trik - poslat sám sobě dobírku za několik desítek tisíc. Sice zaplatíte pár desetikorun poště za dobírku, ale na vratce získáte mnohem víc.
Ale zase - to jsou podmínky, které si zcela dobrovolně stanovila sama banka, že to její produktoví manažeři nedokážou domyslet, není chyba ani pana Chrze, ani nikoho jiného, kdo tyto triky používá, je to chyba jen a pouze těchto produktových manžerů. A chce-li se banka na někom hojit, tak to mají být právě tito produktoví manažeři a ne její klienti.
Ano jiste a banka se tenkrat zahojila na klientech a zrusila vratku ze SIPO pausalne. A za to mohou produktovi manazeri, kteri to nedomysleli. Stesti, ze nejste spolu s p. Chrzem produktovy manazer. To by nebyly zadne produkty, jenom socialisticka vkladni knizka s pripisovanim uroku jednou rocne, po vystati fronty v ceske sporitelne. Uz se tesim na dalsi clanky od pana Chrze.