Čistírna zničí oděv, ale odškodnit vás odmítne. S touto stížností se na spotřebitelské sdružení Test obrací stále více ošizených lidí.
Provozovatelé čistíren si totiž stále více zvykají předem upozorňovat klienty na možné poškození oblečení v důsledku čištění. Pokud pak situace opravdu nastane, odmítají zákazníky odškodnit s tím, že na riziko předem poukázali.
Čistírna ze zákona odpovídá za škodu na převzaté věci, která je předmětem závazku, a to i v případě, že by škodu nezavinila. Zákazník se navíc nemůže vzdát svých práv na náhradu škody, která může teprve vzniknout,
upozornil Jan Votočka, právní poradce časopisu dTest s tím, že takové vzdání se práva je neplatné a čistírna má povinnost škodu na převzatém oděvu uhradit.
Podle Votočky má smysl se znovu domáhat svých práv a vyžadovat náhradu škody. Využít můžete vzorový dopis, který nabízí dTest na svém webu zdarma ke stažení.
Čistění oděvů není jediným odvětvím, ve kterém se projevuje snaha podnikatelů vyhnout se hrazení případné škody na převzaté věci. Setkáváme se s tím dále u reklamací a oprav elektroniky, kde se podnikatelé v rozporu se zákonem chtějí zprostit odpovědnosti za ztrátu uložených dat,
dodal ještě Votočka, který zdůraznil, že dojde-li ke škodě na věci zákazníka v době od jejího odevzdání do doby zpětného převzetí, odpovídá za škodu podnikatel.