Podle dat České bankovní asociace (ČBA) je změnit banku snadné, přesto však svou hlavní banku změnilo jen 2 % klientů: Snadnost přechodu klientů k jiné bance je výsledkem ostrého konkurenčního boje a fungování Kodexu mobility klientů. Jeho prostřednictvím může nová banka sama vyřídit přechod nového klienta od jeho původní banky,
uvedl Jan Matoušek, náměstek výkonného ředitele České bankovní asociace. Banky se podle něj stále více učí o klienty bojovat, ať už nabídkami snadné změny, nebo motivací svých klientů, aby zůstali.
Zajímavé také je, že došlo od roku 2011 k výrazné změně motivace klientů, proč u stávajících bank setrvat. Před 3 lety totiž dominovaly časové důvody (41 %) a složitost procesu (21 %) jako argumenty proč neměnit, v tomto roce uváděli respondenti jako druhý nejčastější důvod (18 %), že je stávající banka dokáže motivovat, aby u ní zůstali. Jiný průzkum ale si zpracovala UniCredit Bank, podle které jsou nižší poplatky jedním z hlavních důvodů, proč by lidé změnili banku. Čtěte také: „U konto“ Unicredit Bank: Skoro všechno bez poplatků s jednou podmínkou